AndroidHealthClinic

Rippetoe vs mijn trainer

1 voet voor en 1 voet achter moest doen. En mijn gewicht daar tussenin moest balanceren

"Homostatic Stance" oftewel "power position"

The Homostatic Stance

The second method for instant strength increases is the "Homostatic Stance." This method was invented by a chiropractor named Dr. Sipple. Simply take your regular stance, be it in the squat or overhead press, but with one slight difference. Position one foot (usually your shortest leg) approximately 3 inches ahead of the other and medially rotate (turn in) both feet slightly.

It seems that by altering your stance in the manner described, the stress between the working muscles is set in harmony with one another. Best of all, there's no knee pain. If you elect to give the "Homostatic Stance" a go, say in the squat, back off your normal exercise poundages and give yourself a month to get accustomed to this new position before once again using your previous exercise poundages.

Claims of a 50% increase in strength and about 100% in endurance have been made.
I personally have not been witness to this nor is there any scientific data to back up these claims so I'll let you make up your own mind about the "Homostatic Stance."

ellebogen smal en je rug absoluut niet krom trekken!!

Ellebogen smal/wijd (voor je /naast je) heeft invloed op de spieren die gebruikt worden. Ellebogen smal maakt wat schouders aangaat van de beweging schouderflexie, ellebogen meer naar buiten veranderd de beweging in schouderabductie met geroteerde bovenarm (niet te verwarren met schouderabductie waarbij de bovenarm in neutrale stand is en het accent op het laterale deel van de schouder ligt)

Beide varianten plaatsen de nadruk op het voorste deel van de schouder maar bij de smalle stand is er nog minder betrokkenheid van het laterale deel. Verders is mijn persoonlijke ervaring dat in de smalle positie de triceps meer aan kan.

Wat de rug aangaat, beetje hol is geen probleem, maar het moet geen verkapt schuindrukken worden.

Wie er gelijk heeft?

Voor het doel waar MR zijn traine de oefening laat doen heeft hij(MR) gelijk, voor het doel wat jouw coach voor ogen heeft heeft hij gelijk.

Ik denk ook niet dat je coach zomaar kan zeggen dat zijn manier beter is zonder meer achterond info op te doen

Laatst bewerkt:
I`ll go figure:

Wacht. Nee, dat ga ik niet doen. Ik kan mij niet voorstellen dat je geen connectie ziet tussen juiste uitvoering en spiergroei.

Om maar één voorbeeld te nemen:

Een veel gebruikte BB techniek is geen Full ROM toepassen. Sommigen gaan dan denken dat dit dé volledige oefening is (bijvoorbeeld partial squats) en dit als "advies" gaan geven aan mensen die full squaten.

Terug
Naar boven