Ik doe ik een paar maanden aan krachttraining en hoor hier op het forum veel goede verhalen over de rippetoe methode.
Tot nog toe heb ik een full-body schema 3x per week gedaan, en ben vandaag begonnen met rippetoe.
Ik heb dit schema op internet kunnen vinden:
Workout A:
Squaten en benchpress had ik in mijn full body ook al zitten.
(Nu ik het schema hier heb neergezet zie ik dat ik vandaag een fout heb gemaakt, ik heb namelijk 5x5 gedaan ipv 3x5)
Ik ben voor deze oefeningen echter wat lager gaan zitten om te kijken hoe het werkt met met minder herhalingen maar meer sets. (Ik had dus iets hoger kunnen doen aangezien 3x5 de bedoeling was)
Squat deed ik op 60, Bench 50 en Deadlift ook op 50.
Wat ik echter merk is dat ik hier redelijk snel mee klaar ben.
Na ongeveer 30 minuten was ik toch wel klaar, en dat is dus zelfs met meer sets gedaan dan eigenlijk de bedoeling.
Moet ik eigenlijk nog extra oefeningen hier aan toe voegen, doe ik het misschien fout, of is dit juist wel goed?
Tot nog toe heb ik een full-body schema 3x per week gedaan, en ben vandaag begonnen met rippetoe.
Ik heb dit schema op internet kunnen vinden:
Workout A:
- 3x5 Squat
- 3x5 Bench Press
- 1x5 Deadlifts
- 3x5 Squat
- 3x5 Standing military press
- 3x5 Bent Rows (or power cleans)
- 2x8 Chin-ups
Squaten en benchpress had ik in mijn full body ook al zitten.
(Nu ik het schema hier heb neergezet zie ik dat ik vandaag een fout heb gemaakt, ik heb namelijk 5x5 gedaan ipv 3x5)
Ik ben voor deze oefeningen echter wat lager gaan zitten om te kijken hoe het werkt met met minder herhalingen maar meer sets. (Ik had dus iets hoger kunnen doen aangezien 3x5 de bedoeling was)
Squat deed ik op 60, Bench 50 en Deadlift ook op 50.
Wat ik echter merk is dat ik hier redelijk snel mee klaar ben.
Na ongeveer 30 minuten was ik toch wel klaar, en dat is dus zelfs met meer sets gedaan dan eigenlijk de bedoeling.
Moet ik eigenlijk nog extra oefeningen hier aan toe voegen, doe ik het misschien fout, of is dit juist wel goed?