AndroidHealthClinic

Roaccutane

ultimate1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
83kg
Hi,

Ik ben sinds een jaar goed bezig met fitness alleen heb ik al jaren last van erge acne.
Nou adviseert de huisarts mij om aan de roaccutane te gaan.
Iemand ervaringen hiermee hoe het samen gaat met fitness? Met je kracht, voeding, huid enzo?

Alvast bedankt! :)

Heb het zelf ook 9 maanden gedaan.
Je krijgt idd droge lippen dus je moet lippenbalsem meenemen.
Je bent altijd erg vermoeid.
Snel spierpijn.
Droge ogen.

Welke dosering raadde hij je aan?

20mg sochtends
20mg voor het slapen

Ik doelde eigenlijk op die huisarts, of heb jij het ook via de huisarts geregeld? :)

Ik werd door de huisarts naar ziekenhuis gestuurd.
Daar kreeg ik het recept en moest ik elke maand terug komen om bloed te prikken :p

Hier werkt een zonnebankie in de week prima.
En dat zal persoonlijk zijn en ook dus niet iedereen met me eens zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal beginnen met 20 mg en langzaam toch oplopen naar de 60.
Zonnebank werkt helaas niet voor mij..
Maar hammer bij 20 mg had jij al last van vermoeidheid en snel spierpijn dus? ..

Hier @40mg per dag.

Bijwerkingen: droge lippen (Purol doet wonderen!), droge plekken op de huid (vooral gezicht is hinderlijk) en meer last van spierpijn dan gebruikelijk.

Vraagje slik nu enkele dagen roaccutane, maar ik neem avonds eerst 2 visolie en 1 vitamine d. Dit benvloed niet de werking van me roaccutane neem ik aan?

Visolie houd me gewricht soepel (minder last spierpijn hoop ik)
Vitamine D (houd me gemoedstoestand op peil hoop ik..)

Vraagje slik nu enkele dagen roaccutane, maar ik neem avonds eerst 2 visolie en 1 vitamine d. Dit benvloed niet de werking van me roaccutane neem ik aan? Visolie houd me gewricht soepel (minder last spierpijn hoop ik) Vitamine D (houd me gemoedstoestand op peil hoop ik..)
Nee , je kan het gewoon innemen

Ik nam 40mg perdag sochtend 20 savonds 20.
En ja had die bijwerkingen.
Ben blij dat ik er van af ben!

Ik heb het ook gehad. Sowieso purol voor je lippen pakken -> wondermiddel :p.
Verder had ik heel veel last van spierpijn.
Visolie (omega 3) tabletten kunnen helpen om wat minder spierpijn te krijgen. Toen ik nog roaccutane moest nemen en ik trainde mijn benen kon ik zonder grap 3 dagen niet lopen zo erg waren mijn bijwerkingen. Toen had ik nog niet gedacht aan visolie etc.

Roaccutane kan tot max. 60 mg per dag ( 3 pillen ), vaak wordt er gekozen om te beginnen met 2 pillen van 20 mg. per dag.
Afhankelijk van de bijwerkingen ( die zeer verschillen per persoon, dus vragen naar andermans ervaring zal je daar niet zo veel wijzer mee maken ) wordt er dan gekozen voor het verlagen naar 1 pil per dag ( 20 mg ) , het behouden van 2 keer, of het zelfs verhogen naar 3 pillen per dag ( 60 mg ) als de bijwerkingen uitblijven.

Ik heb nooit bijwerkingen gehad, ik had er 3 per dag. Maar begonnen met 1 maal daags, omdat elk lichaam anders reageert.. Dat weet je van tevoren niet. Zou met je training opletten met evt. aanvallen van duizeligheid ( als dat jouw bijwerking is ). Maar je hoeft er in principe geen activiteiten voor te laten of te doen.

En een zonnebank pakken als je Roaccutane gebruikt mag echt NIET. ( Daarom geeft het ziekenhuis het je ook nu, in de winterperiode.. Maar dat zullen ze wel uitgelegd hebben hoop ik? )
Het heeft op andere medicatie niet zo veel invloed, wel op antibiotica / de pil. Maar jij gebruikt de pil niet als man zijnde, dus niet relevant ;)

Terug
Naar boven