Hallo,
Hierbij mijn eerste log voor het verbranden van het overschot aan vet wat ik heb.
Het klinkt een beetje primitief, maar op mijn sportschool hebben ze helaas geen mogelijkheden om metingen te doen, dus ben ik zelf gaan snuffelen;
Lengte 186
Gewicht 100kg
Buikomtrek 104 cm
Nekomtrek 42cm
volgens berekingen heb ik 25% aan vet in mn lichaam, vvm is dus 75kg.
Mijn doel is om de zelfde vvm te houden, maar wel naar de 10 a 12% te gaan voor de zomer.
In basis is dit schema opgesteld;
10 minuten warming up
Chestpress 3 x 15
Shoulderpress 3 x 15
Seated row 3 x 15
Bicep / Tricep curls met cable 3 x 15
Legpress 3 x 15
Buikspieroefeningen 3 x 15 (alle spieren, niet alleen crunchen)
20 minuten crosstrainer
15 minuten fietsen
Ik ga 3 x per week met een 4de keer voor alleen cardio. Probeer elke week 2.5 tot 5 kg meer gewicht te nemen.
Voeding;
Voeding was eigenlijk nooit een probleem, ik ben helaas zo zwaar geworden omdat ik niet bewoog en blijkbaar niet alles verbruikte wat ik tot me nam. Voor de rest ging zeer sporadisch de frituur aan. Enige probleem was dat ik af en toe een schaaltje chips nam, maar ga dit vervangen voor noten.
Wat nu mn plan is;
1) 50 gram brinta met melk (552kcal/12,3 eiwit/4,1 vet)
2) 2 bruine boterhammen met 1 plakje kipfilet (363/13.6/3.6)
3) 100 gram rijst, 100 gram kip en 50 gram groenten (455/29.8/1.5)
4) 2 bruine boterhammen met zelf gemaakte tonijnsalade (504/42/23.9)
5) wat de pot schaft, maar wel gezond (ik heb ook nog een vrouw om rekening mee te houden
). Wel altijd 100 gram rijst en 150 gram groenten met een stukje vlees (rund, kip of vegetarisch op basis van soja)
7) als tussendoortje handje cashews/amandelen (325/10.2/25.6)
6) 250 gram magere kwark (71/13/0.5)
Totaal 2376 / 107.9 / 58.8 exclusief avondeten.
Ik zet geen tijden bij mn eten, aangezien ik wisselende diensten werk, dus mn ontbijt is of heel vroeg of wat later (na avonddienst). Ik heb ook nog geen supplementen als whey oid toegevoegd, weet nog niet precies wat ik ga gebruiken. Heeft iemand tijdens het afvallen ervaring met het dieet eiwit van B&F? Bedoeling is om de eitwitten tijdens ontbijt en kwark te nemen.
Mijn basis energiebehoefte is 2167 (volgens formule, dus niet accuraat). Ik werk op kantoor dus volgens bronnen verbrand ik daar ergens tussen de 1700 en 1900kcal mee. Eet ik hiermee wel genoeg? Is het raadzaam om op mn sportdagen wat meer te eten?
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag. Zal na elke training wel even een berichtje posten hoe het is gegaan en ga elke week even wegen en elke maand opnieuw meten.
Hierbij mijn eerste log voor het verbranden van het overschot aan vet wat ik heb.
Het klinkt een beetje primitief, maar op mijn sportschool hebben ze helaas geen mogelijkheden om metingen te doen, dus ben ik zelf gaan snuffelen;
Lengte 186
Gewicht 100kg
Buikomtrek 104 cm
Nekomtrek 42cm
volgens berekingen heb ik 25% aan vet in mn lichaam, vvm is dus 75kg.
Mijn doel is om de zelfde vvm te houden, maar wel naar de 10 a 12% te gaan voor de zomer.
In basis is dit schema opgesteld;
10 minuten warming up
Chestpress 3 x 15
Shoulderpress 3 x 15
Seated row 3 x 15
Bicep / Tricep curls met cable 3 x 15
Legpress 3 x 15
Buikspieroefeningen 3 x 15 (alle spieren, niet alleen crunchen)
20 minuten crosstrainer
15 minuten fietsen
Ik ga 3 x per week met een 4de keer voor alleen cardio. Probeer elke week 2.5 tot 5 kg meer gewicht te nemen.
Voeding;
Voeding was eigenlijk nooit een probleem, ik ben helaas zo zwaar geworden omdat ik niet bewoog en blijkbaar niet alles verbruikte wat ik tot me nam. Voor de rest ging zeer sporadisch de frituur aan. Enige probleem was dat ik af en toe een schaaltje chips nam, maar ga dit vervangen voor noten.
Wat nu mn plan is;
1) 50 gram brinta met melk (552kcal/12,3 eiwit/4,1 vet)
2) 2 bruine boterhammen met 1 plakje kipfilet (363/13.6/3.6)
3) 100 gram rijst, 100 gram kip en 50 gram groenten (455/29.8/1.5)
4) 2 bruine boterhammen met zelf gemaakte tonijnsalade (504/42/23.9)
5) wat de pot schaft, maar wel gezond (ik heb ook nog een vrouw om rekening mee te houden
). Wel altijd 100 gram rijst en 150 gram groenten met een stukje vlees (rund, kip of vegetarisch op basis van soja)7) als tussendoortje handje cashews/amandelen (325/10.2/25.6)
6) 250 gram magere kwark (71/13/0.5)
Totaal 2376 / 107.9 / 58.8 exclusief avondeten.
Ik zet geen tijden bij mn eten, aangezien ik wisselende diensten werk, dus mn ontbijt is of heel vroeg of wat later (na avonddienst). Ik heb ook nog geen supplementen als whey oid toegevoegd, weet nog niet precies wat ik ga gebruiken. Heeft iemand tijdens het afvallen ervaring met het dieet eiwit van B&F? Bedoeling is om de eitwitten tijdens ontbijt en kwark te nemen.
Mijn basis energiebehoefte is 2167 (volgens formule, dus niet accuraat). Ik werk op kantoor dus volgens bronnen verbrand ik daar ergens tussen de 1700 en 1900kcal mee. Eet ik hiermee wel genoeg? Is het raadzaam om op mn sportdagen wat meer te eten?
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag. Zal na elke training wel even een berichtje posten hoe het is gegaan en ga elke week even wegen en elke maand opnieuw meten.