Fitness Seller

Rouvoet: gezinnen moeten meer fokken

:roflol:
Lekaaah doga je bent weer heerlijk op dreef:D

Daar gaat 't niet om. We krijgen een "serieus" probleem met de aankomende vergrijzing van de bevolking in Nederland, en andere Westerse landen trouwens ook.
als je nu nog meer kinders hebt heb je in de toekomst ook weer veel meerr ouderen, dan moet je nog meer kinderen krijgen en op een gegeven moment houd het op.
imo kun je beter poolse werknemers oid tijdelijk laten overkomen en dan als ze 65 zijn weer in polen laten wonen ;) veel effectiever

De mensheid heeft toch wel vaker te maken gehad met een grotere afname dan groei? Denk aan de periode dat de pest vele slachtoffers eisde.

Ik denk dan dat een te grote groei meer problemen op zal leveren, maar daar ben jij ook van overtuigd. (wie niet)

Interessant stukje: Malthusiaans plafond - Wikipedia
en toen kwam de agrarische revolutie.

ik vind dit een beetje een radicaal voorstel, wat er in de slaapkamer gebeurd hoort de politiek zich niet mee bezig te houden, misschien kan meneer rouvoet beter wat regeltjes afschaffen, wat minder gezellig etentjes hebben met de eu top en eens gaan snijden in het ambtelijk apparaat om daar dit geld vandaan te sprokkelen, stimuleer vervolgens het bedrijfsleven ipv mensen die werkgelegenheid creeeren hun geld af te pakken en je probleem is een stuk kleiner.

Historisch-demografisch gezien zegt hij iets heel logisch, in een geindustrialiseerde samenleving zorgt sterke toename van de bevolkingsgroei altijd voor een economische bloeiperiode maar ik vraag me af of hij zich daar bewust van is.

Buitenlanders eruit zodat Nederlanders ook weer durven een gezin te stichten. Veel jongeren die ik spreek weigeren kinderen te nemen omdat ze bang zijn dat die geen enkele toekomst hebben door het multiculgelul.

Weet niet met voor mensen jij omgaat,maar ik heb dit nog nooit gehoort.

Buitenlanders eruit zodat Nederlanders ook weer durven een gezin te stichten. Veel jongeren die ik spreek weigeren kinderen te nemen omdat ze bang zijn dat die geen enkele toekomst hebben door het multiculgelul.

Cirkel is ondertussen verdenking nummer twee (na turo) van een AI experiment van Big T. Waar turo gewoon onsamenhangend gebral uitkraamde, heeft Big T in Cirkel een pseudowetenschap weten te programmeren. Voordeel daarvan is dat deze zich afbakent van de algemene wetenschap, die te groot is om in je hobbytijd in te programmeren.

Deze verdenking is mede gebaseerd op de schijnbare onmogelijkheid van de 'cirkelbot' om in te gaan op bepaalde zaken, zoals het human genome project (for instance). Dit ligt buiten de geprogrammeerde routines en wordt genegeerd.

Cirkel is ondertussen verdenking nummer twee (na turo) van een AI experiment van Big T. Waar turo gewoon onsamenhangend gebral uitkraamde, heeft Big T in Cirkel een pseudowetenschap weten te programmeren. Voordeel daarvan is dat deze zich afbakent van de algemene wetenschap, die te groot is om in je hobbytijd in te programmeren.

Deze verdenking is mede gebaseerd op de schijnbare onmogelijkheid van de 'cirkelbot' om in te gaan op bepaalde zaken, zoals het human genome project (for instance). Dit ligt buiten de geprogrammeerde routines en wordt genegeerd.
:roflol::roflol::roflol:

Dus? Sindsdien hebben we wel een eindeloze beschikking over grondstoffen?
nee, toen kwamen er nieuwe landbouwtechnieken en kon er steeds effectiever geteeld worden, dit betekende ook het einde van malthus z'n theorie. tegenwoordig is ook nog lang niet alle landbouw zo intensief als in nederland, oftewel er kan nog een stuk meer en efficienter geproduceerd worden op de wereldmarkt.

• Topic Starter Topic Starter
nee, toen kwamen er nieuwe landbouwtechnieken en kon er steeds effectiever geteeld worden, dit betekende ook het einde van malthus z'n theorie. tegenwoordig is ook nog lang niet alle landbouw zo intensief als in nederland, oftewel er kan nog een stuk meer en efficienter geproduceerd worden op de wereldmarkt.

We hebben onszelf dus wat meer tijd gegeven.

Je hebt kortgezegd 3 opties:

Allochtonen importeren

Meer en langer werken EN lasten dragen

Quanititeit opvoeren zodat de dragende partij meer steunpilaren heeft

--

De eerste 2 opties zijn op DBB niet echt populair heb ik begrepen, dus het extra baren als moreel appeal is een zeer bekwaamde uitspraak van Rouvoet. Omdat ouders tegerlijkertijd van hun opgroeiende kinderen kunnen genieten en tegerlijkertijd niet in een maatschappij opgroeien waar stress heerst om geld.

Meer handen aan het werk betekend meer verdeeldheid van arbeid en lasten, en meer ruimte om van het oudersschap te genieten. Zodat het geen OF OF kwestie is. Zoals bij de SP of VVD.

Puik uitspraak van Andre.

:roflol:

I'm working on it, maar soms heb ik de indruk dat circelbot zijn eigen regels bepaald :eek:

Die 1,7 moet duidelijk naar 2,7;)

Terug
Naar boven