XXL Nutrition

Rouvoet: gezinnen moeten meer fokken

Je hebt kortgezegd 3 opties:

Allochtonen importeren

Meer en langer werken EN lasten dragen

Quanititeit opvoeren zodat de dragende partij meer steunpilaren heeft

--

De eerste 2 opties zijn op DBB niet echt populair heb ik begrepen, dus het extra baren als moreel appeal is een zeer bekwaamde uitspraak van Rouvoet. Omdat ouders tegerlijkertijd van hun opgroeiende kinderen kunnen genieten en tegerlijkertijd niet in een maatschappij opgroeien waar stress heerst om geld.

Meer handen aan het werk betekend meer verdeeldheid van arbeid en lasten, en meer ruimte om van het oudersschap te genieten. Zodat het geen OF OF kwestie is. Zoals bij de SP of VVD.

Puik uitspraak van Andre.
Beetje kort door de bocht. Immigratie moet je zoveel mogelijk beperken maar als niemand het werk wil doen (na jaren openstaande vacaturen) dan denk ik dat bijv. immigratie van Polen niet slecht hoeft te zijn. Die mensen kunnen tenminste werken, is wat anders dan de immigranten die we tot nu toe gezien hebben.

Meer werken zou ik zeker niet aanmoedigen, wel langer (iedereen minimaal tot 65, klaar).

En meer baren lost de eerst 10-15j niets op, want tot die tijd werken de meeste kinderen/jongeren niet. Dan houden we nog geen rekening met het gegeven dat daarvan een deel langdurig werkloos zal blijven, wat alleen een extra last vormt.

Zoals bij alles is het dus echt wel een mengeling van maatregelen die je nodig hebt, vooral een activering van de hardnekkige werklozen door beperking in de tijd van uitkeringen daar moet men nu mee bezig zijn.

Terug
Naar boven