XXL Nutrition

RTL4. VWA grote zorgen omtrent kwaliteit KIPFILET.

• Topic Starter Topic Starter
edit

Laatst bewerkt:
Peoples zei:
Ik ga zelf kippen kweken....

Lekker.. Kippen die buitenlopen in de zure regen, doordronken door de uitlaatgassen.. :spaz:

Ik geloof dat er laatst een onderzoek was waarbij biologische kippen/eieren het slechtste uit de resultaten kwamen.. Teveel dioxines...

Begrijp niet dat de mens het zover heeft laten komen.. Met een kleine inspanning kan al dat dioxine gezever opgelost worden..

Bracke zei:
Lekker.. Kippen die buitenlopen in de zure regen, doordronken door de uitlaatgassen.. :spaz:

Ik geloof dat er laatst een onderzoek was waarbij biologische kippen/eieren het slechtste uit de resultaten kwamen.. Teveel dioxines...

Begrijp niet dat de mens het zover heeft laten komen.. Met een kleine inspanning kan al dat dioxine gezever opgelost worden..

Zure regen is toch geen probleem? Die kippen zijn licht verteerbaar. :D

edit

Laatst bewerkt:
edit

Laatst bewerkt:
Conclusie, wij als grootkipverslinders gaan eerder dood.

edit

Laatst bewerkt:
Het is spijtig dat die dieren zo slecht behandeld worden en dat de vleesverwerkende industrie zo met de gezondheid van de consument omspringt. Tegelijkertijd zullen we allemaal gewoon kipfilet blijven kopen want het is erg lekker. Zelf koop ik net als Houston/ dr. Gonzo biologische kipfilet in de hoop dat de dieren tenminste een iets beter leven hebben gehad maar ja dat weet je ook nooit zeker.

edit

Laatst bewerkt:
en hoe zit het met kalkoenen? idem dito? anders wordt t gewoon alleen maar kalkoen ipv kip!

kalkoenen zijn al dik, die hoeven ze niet op te pompen

edit

Laatst bewerkt:
Toch geen nieuws, plofkippen bestaan al tig jaar.

Ik eet iedere dag 150 a 200 gram kipfilet... Hier word ik niet vrolijker van.

Moet je naar de prijs van de kipfilet per kilo kijken ligt het onder de 7 euro per kilo is de kans groot dat ze getumbeld(ingespoten met water en smaken) zijn en je wordt opgelicht ligt de prijs daarboven dan is de kans groot dat het goede kipfilet is waar je ook naar moet kijken is de winkel waar je het haald bij een keurslager of een kiloslager wordt je vaak opgelicht ga naar een poelier waar de prijzen hoog liggen en dan heb je in 99% van de gevallen goede kipfilet.

Lekker boeiend of het wel of niet ingespoten is.... ik vreet het toch wel.
Wat niet weet wat niet deert toch?

Ben tegenwoordig ook meer van de vis geworden....

edit

Laatst bewerkt:
Dit fenomeen bestaat al een tijdje...
Ben je weleens in een chinees restaurant geweest?
Moet je voor de gein eens in de keuken kijken...

edit

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven