Fitness Seller

Rug belt

Shad0x

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hey, ik ben van plan om zo'n rugbelt te kopen voor te squatten en dergelijke maar nu zit ik met de vraag of dat je daar mis mee kan kopen? Ik heb er namelijk een paar opgezocht en die van 40 euro + of die van 15 euro leken niet zo verschillend van kwaliteit, of moet ik daar toch mee op passen?

Alvast bedankt!

Er zit zeker kwaliteitsverschil tussen. Een riem van Inzer is wat anders dan een riem van de sportwinkel om de hoek. Sowieso vind ik het verstandig om een hele rechte riem te kopen, dus niet een met een dik middelstuk.

Deze dus niet:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit soort wel:

belt_13mm_xlrg.jpg

Geeft veel betere ondersteuning.

Ik heb zelf die van Goodlift.cz en die voelt heel erg stevig. Een riem van 15 euro zal bijvoorbeeld 6mm dik zijn, en een riem van Inzer zal 10-13mm dik zijn. Een aantal members van dit forum heeft de riem van Rumblestore als ik me niet vergis, en zijn er positief over: http://www.rumblestore.nl/productgroup/120&path=120

Wel die van 40 euro dan, niet die van 23.

Hoe zit dat met die maten van die riem van rumble store.
mijn taille is nu bijna 90 cm, maar als ik ga cutten zal dit ongeveer 80/82 cm worden.
Welke maat kan ik dan het beste nemen ?

• Topic Starter Topic Starter
lol, dit slaat even tegen, had gehoopt toe te komen met 20 euro, maar merci voor de info. Beter wat meer geld uitgeven dan je leven lang sukkelen met een slechte rug :rolleyes:

Hoe zit dat met die maten van die riem van rumble store.
mijn taille is nu bijna 90 cm, maar als ik ga cutten zal dit ongeveer 80/82 cm worden.
Welke maat kan ik dan het beste nemen ?

mijn taille zit volgens mij ook dicht tegen de 90cm aan. en ik heb de L van die riem van rumblestore

Is deze ook een goede ? Deze kost 25 euro (zonder verzendingskosten)

Verbeteren zeg ik niet, maar misschien wel wat last voorkomen.

Ok dus, de riem gaat je rug verslechten ? Ook niet logisch ????

Is deze ook een goede ? Deze kost 25 euro (zonder verzendingskosten)

Er staat weinig info bij, maar op het eerste gezicht lijkt hij me niet echt stevig. Dit is ook geen rechte belt volgens mij, zoals een Inzer bijvoorbeeld. Je kan echt beter 10/15 euro meer uitgeven aan een belt die jaren mee gaat en stevig is, dan nu weinig uitgeven en met een belt zitten die over 4 maanden kapot is en waar je sowieso niets aan hebt tijdens het trainen.

Ok dus, de riem gaat je rug verslechten ? Ook niet logisch ????

Een riem is bedoeld om je core beter aan te spannen, niet om rugblessures te voorkomen.

Belt dient om meer druk op te kunnen bouwen in je core, zodat je zwaardere gewichten aankan. Dit omdat je rug eigenlijk te zwak is om deze aan te kunnen.
Zijn zwaardere gewichten beter voor je rug dan?

Eerlijk gezegd heb ik heel veel geleerd van dit! Echt waar bedankt! Maar het moeilijke is nu kiezen wat ik ga doen.

Als ik het nu goed versta (na iedereen zijn mening te horen, ok op de andere topic 'riem ontziet onderrug') is het eigenlijk slechter voor de rugspieren, maar beter voor de stevigheid in de rug zodat je hoger in gewicht kunt gaan en daardoor beter trainen.

Dus conclusie, de riem is eigenlijk niet nodig wilt je je rug stevig houden ?

Als ik het nu nog niet tegoei versta mag je met vanalles naar me beginnen te gooien, dat begrijp ik dan goed genoeg xD :D.

In elk geval, al heel hard bedankt voor al deze info, beste forum ooit, jammer dat ik hem niet eerder had ontdekt!

Eerlijk gezegd heb ik heel veel geleerd van dit! Echt waar bedankt! Maar het moeilijke is nu kiezen wat ik ga doen.

Als ik het nu goed versta (na iedereen zijn mening te horen, ok op de andere topic 'riem ontziet onderrug') is het eigenlijk slechter voor de rugspieren, maar beter voor de stevigheid in de rug zodat je hoger in gewicht kunt gaan en daardoor beter trainen.

Als ik het nu nog niet tegoei versta mag je met vanalles naar me beginnen te gooien, dat begrijp ik dan goed genoeg xD :D.

In elk geval, al heel hard bedankt voor al deze info, beste forum ooit, jammer dat ik hem niet eerder had ontdekt!

:roflol:

Niet alleen de stevigheid in je rug, maar ook in je buik. Daarom is het ook belangrijk dat je een riem neemt die overal even breed is, en niet alleen het gedeelte wat op je rug zit. Het zorgt voor meer intra abdominale druk, en daardoor een hogere activatie van je rug- en buikspieren om het kort door de bocht te zeggen.

Niet alleen de stevigheid in je rug, maar ook in je buik. Daarom is het ook belangrijk dat je een riem neemt die overal even breed is, en niet alleen het gedeelte wat op je rug zit. Het zorgt voor meer intra abdominale druk, en daardoor een hogere activatie van je rug- en buikspieren om het kort door de bocht te zeggen.

Ja, ik denk dat ik het nu snap. Maar geen riem voor mij dan, liever wat minder gewicht en sterkere rug.

Terug
Naar boven