AndroidHealthClinic

Rug belt

Ja, ik denk dat ik het nu snap. Maar geen riem voor mij dan, liever wat minder gewicht en sterkere rug.

Zo zwart/wit is het ook weer niet. Het is niet voor niets dat je alleen een riem moet gebruiken bij je zwaarste setjes. En het is ook niet zo dat het gebruiken van een riem er direct voor zorgt dat je rug kapot gaat, het is alleen niet zo dat een riem rugblessures voorkomt, en dat is wat veel mensen juist wel denken.

Hoelang ben je al bezig TS? Want als je net bezig bent, hoef je je daar niet echt mee bezig te houden imo.

Koop gwn een rug waarbij jij voelt dat je ondersteund word.... Niet moeilijk al dat geblair gwn een gepaste kopen

waar kun je die ruggen kopen dan???

moet je wel steeds die nieuwe rug opnieuw sterk maken

best veel ruggen voor een rug

• Topic Starter Topic Starter
Ik train nu al een paar maanden. Het is maar bij mijn max squat verlies ik soms even men evenwicht een beetje. (Niet hard maar ok niet 100% stabiel) Maar ik denk dat het komt omdat ik deze oefening nog niet heel lang doe endat ik er gewoon nog wat moet inkomen. Maar ik had maar schrik door een beetje uit belans te geraken dat ik een rugblessure zou kunnen krijgen. Maarja, ik hou het momenteel dan ook maar met het gewicht waarbij ik het nog tegoei kan controleren.

Na een paar maanden zal je toch niet super hoge sqaut en deadlift hebben dat je een belt nodig hebt ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit nu rond de 90 kg en weeg zelf ong 79 momenteel. Ik heb geen idee ofdat veel is of niet. Maar als ik vergelijk met degene die mee gaat squat ik wel een goede 20kg meer terwijl hij wel zwaarder is. Maarja ook hogere vetpercentage.

Nog lang geen belt nodig imo.

Zou hem alleen gebruiken als je extreem zwaar gaat maar dan nog liever niet. Laat je rug in ieder geval niet wennen aan die belt en doe kb oefeningen (als extra) om je rug te versterken

Ik train nu al een paar maanden. Het is maar bij mijn max squat verlies ik soms even men evenwicht een beetje. (Niet hard maar ok niet 100% stabiel) Maar ik denk dat het komt omdat ik deze oefening nog niet heel lang doe endat ik er gewoon nog wat moet inkomen. Maar ik had maar schrik door een beetje uit belans te geraken dat ik een rugblessure zou kunnen krijgen. Maarja, ik hou het momenteel dan ook maar met het gewicht waarbij ik het nog tegoei kan controleren.

Daar is een riem niet voor bedoeld. Je moet eerst de techniek goed gaan leren, anders heeft het sowieso geen nut om zwaar te gaan. En een riem heb je pas nodig bij zware sets :)

Als beginner hoef je zowieso nog niet te maxen imo en een riem heb je dan zeker nog niet nodig. Als je uit balans raakt moet je meer aan je techniek werken met een lichter gewicht.

deze heb ik !

best goed :) ben er tevreden over :) doordat hij niet zo dik is in het midden geeft hij beter ondersteuning
LOL! Daardoor word het juist een stuk rommel...

LOL! Daardoor word het juist een stuk rommel...

dat zeg je wel maar je weet niet waarom ik heb heb,
ik had last van een bepaalde wervel in me wervelkolom een te brede riem die gaf geen druk op de juiste plaats. Doordat ik deze riem had gekocht kreeg ik betere lokale ondersteuning.

gelukkig heb ik de blessure niet meer :)

Ik snap het nog steeds niet waarom een bredere riem dan minder goed is. Het gaat juist meer om de voorkant. Door van binnenuit druk uit te oefenen op je buikwand is er meer stabilisatie voor je onderrug. Maar goed zoals er al in het topic is aangegeven ontziet een belt je rug juist niet, maar belast hem nog meer. Maar voor het mentale plaatje in een belt heel fijn imo.

Ik heb deze.

468_1.jpg

dat zeg je wel maar je weet niet waarom ik heb heb,
ik had last van een bepaalde wervel in me wervelkolom een te brede riem die gaf geen druk op de juiste plaats. Doordat ik deze riem had gekocht kreeg ik betere lokale ondersteuning.

gelukkig heb ik de blessure niet meer :)

Dus met een brede riem krijg je niet genoeg druk, maar met een smalle wel? Apart.

Sowieso is een riem niet gemaakt om je wervelkolom te ondersteunen, maar dat is een ander verhaal.

Terug
Naar boven