Fitness Seller

Rugby!!

Kalisphra

Cool Novice
Waardering
0
Hierbij mijn trainingsschema 3x per week 45min per keer. Nou vroeg ik mij af, ik wil trainen voor kracht, veel kracht!! Wat is dan het verstandigs kwa aantal setjes, herhalingen, en gewicht? Ik heb wel veel gelezen op internet maar wil toch graag even horen hoe jullie er over denken. Ik hoop dat iemand mij wil beantwoorden. Bij deze al bij voorbaat dank, :)

Dag 1, Borst,Triceps

BENCH PRESS
INCLINE FLYE
LYING dumbbell EXSTENSIONS

Dag 2, Rug,Biceps

DEADLIFTS
BENT OVER BARBELL ROWS
INCLINE DUMBELL CURL
HAMMER CURLS

Dag 3, Shouders,Benen

UPRIGHT ROWS
BEHIND NECK PRESS
SQUATS

Ik heb over twee weken verdeeld verschillende oefeninigen.

goede tip: bij trainingsmethoden heeft flying fox een thread over billstar voor footballspelers, mss handig om eens te lezen :)

weinig herhalingen (tm 6) en veeel gewicht.

tussen 6 en 12 herhalingen is voor massa en boven de 12 is duurtraining.

En vooral die isolatieshit laten vallen en veel compounds doen. Squat, deadlift, bench press, power clean en military press, daar moet je je op concentreren.

Een split is voor atletische doeleinden ook niet ideaal. Je lichaam werkt op het veld als 1 geheel, train het dan ook zo.

• Topic Starter Topic Starter
En vooral die isolatieshit laten vallen en veel compounds doen. Squat, deadlift, bench press, power clean en military press, daar moet je je op concentreren.

Een split is voor atletische doeleinden ook niet ideaal. Je lichaam werkt op het veld als 1 geheel, train het dan ook zo.

Ten eerste bedankt voor je reactie. En dan direct weer een vraag, welke oefeningen meer kan ik verstaan onder compound dan die je mij al hebt gegeven?

Degene die ik genoemd heb zijn wel de voornaamste, evt. nog rows, dips en chins. Een compound-oefening is gewoon een oefening waarbij je meerdere gewrichten beweegt om het (zware) gewicht te verplaatsen. Ze hebben het grootste effect op kracht/massa toename.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/filmpje-basis-oefeningen-voor-kracht-and-massa-133228/

Gebruik de zoekfunctie eens naar 'schema rugby', er zijn al wel een aantal topics over geweest. Ik dacht dat lobstar een westside-schema had dat hij gebruikte voor rugby, maar dat is mss wat te gevorderd voor jou. Als je net begint is er geen beter schema dan rippetoe (zoeken), zeker voor jouw doelen. Daarna kan je iets à la westside doen zoals westside for skinny bastards (zoeken) of een meer gevorderde fullbody.

Laatst bewerkt:
Degene die ik genoemd heb zijn wel de voornaamste, evt. nog rows, dips en chins. Een compound-oefening is gewoon een oefening waarbij je meerdere gewrichten beweegt om het (zware) gewicht te verplaatsen. Ze hebben het grootste effect op kracht/massa toename.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/filmpje-basis-oefeningen-voor-kracht-and-massa-133228/

Gebruik de zoekfunctie eens naar 'schema rugby', er zijn al wel een aantal topics over geweest. Ik dacht dat lobstar een westside-schema had dat hij gebruikte voor rugby, maar dat is mss wat te gevorderd voor jou. Als je net begint is er geen beter schema dan rippetoe (zoeken), zeker voor jouw doelen. Daarna kan je iets à la westside doen zoals westside for skinny bastards (zoeken) of een meer gevorderde fullbody.

Dus als ik het goed begrijp, moet ik niet speciefiek trainen op Biceps of Triceps. Maar die meenemen ik een compound oefening?? Zeg maar als ik er naast zit hoor. In ieder geval alvast bedankt voor reactie.

Hé, bij welk team speel je rugby? En positie?
En hoelang al, ook gewicht training.

Op dit moment (seizoen is niet meer zo gek lang) zou er goed aan doen vooral aan techniek/uitvoering te werken en nog niet al te zwaar te gaan.
Kun je na het seizoen (off-season) flink knallen en wat kracht/explosieviteit/massa
pakken.

Welke dagen train je (rugby, en gymwork)?

zelf ben ik geen van van upright rows en behind de neck presses, dit ivm schoudergewrichtbelasting. En al helemaal niet als je moet tackelen.
pure, zware "beenoefening" zou ik ook niet korter dan 3 dgn voor wedstrijd zetten.

Hé, bij welk team speel je rugby? En positie?
En hoelang al, ook gewicht training.

Op dit moment (seizoen is niet meer zo gek lang) zou er goed aan doen vooral aan techniek/uitvoering te werken en nog niet al te zwaar te gaan.
Kun je na het seizoen (off-season) flink knallen en wat kracht/explosieviteit/massa
pakken.

Welke dagen train je (rugby, en gymwork)?

zelf ben ik geen van van upright rows en behind de neck presses, dit ivm schoudergewrichtbelasting. En al helemaal niet als je moet tackelen.
pure, zware "beenoefening" zou ik ook niet korter dan 3 dgn voor wedstrijd zetten.

Zit bij Greate Pier, ben net begonnen en sta als wing. Mooie positie vindt ik zelf. Ik probeer 2 keer per week te trainen maar aangezien daar meestal niet genoeg animo voor is blijf het meestal bij 1. Ik fitness 3 dagen per week 45 min en dan doe ik vier setjes van vijf. Dat ben ik ff aan het proberen. Enige blessure die steeds opkomt is de lies, dus die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Waar speel jij?

Een rugbyer.....

Kijk; ik zou helemaal anders gaan trainen als ik jou was. Zoek een GOEDE leraar en leer:

Voorslaan;
Pull;
High pull;
full squads;
jerks;
split jerks;
etc, etc.

Banken en deadliften erin houden..

Je kunt eventueel wel wat huis-tuin-en-keuken oefeningen doen, maar dáár moet jij als speler het niet van hebben.

Met bovengenoemde oefeningen train je spierketens (de spieren leren samenwerken), coördinatie, balans, explosiviteit, aansturing etc. Allemaal aspecten die je veel meer van pas komen dan zomaar wat krachttraining.

Je moet je doel voor ogen houden. En jou doel is het rugbyveld. Er zijn bijvoorbeeld voorbeelden van sporters waarbij de opgebouwde spiermassa tijdens een wedstrijd in de weg zat. Een bodybuilder zou het op de judomat bijvoorbeeld niet ver brengen....

Je bent een winger, dus je moet snel en explosief zijn. Een prop of een lock zou bijvoorbeeld meer gebaat zijn bij zware massa-oefeningen.

Capiche??

Terug
Naar boven