MuscleMeat

Rusland dreigt ermee VS-rakettenschild te bombarderen

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Rusland dreigt ermee VS-rakettenschild te bombarderen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rusland heeft ermee gedreigd zijn productie van middellangeafstandsraketten te hernemen als er in Europa gestart wordt met de installatie van het Amerikaanse raketafweersysteem. Moskou zal de onderdelen van het raketschild dan als mogelijke doelwitten beschouwen. Dat komt neer op een dreigement om te borbarderen

"Als de Poolse en Tsjechische regeringen beslissen het Amerikaanse raketafweerysteem op hun grondgebied toe te laten, zal de Russische strategische raketstrijdmacht zijn raketten richten op die installaties", zo liet de commandant van die strijdmacht, generaal Nikolaj Solovtsov, weten.

Opstappen
"Als de politieke beslissing genomen is om uit het INF-verdrag te stappen, kan de strijdmacht die beslissing uitvoeren", klonk het nog. Moskou dreigde er afgelopen donderdag al mee eenzijdig uit het Intermediate-Range Nuclear Forces (INF)-verdrag omtrent raketten voor de korte en de middellangeafstand te stappen. Het verdrag tussen de VS en de toenmalige Sovjetunie dateert van 1987.

Productie
De productie van nieuwe raketten zal volgens Solovtsov vijf à zes jaar duren. Door het INF-verdrag werd een hele categorie raketten met een bereik van 500 tot 5.500 kilometer verboden. Het ging vooral om raketten die Moskou op Europa had gericht, zoals de SS-20, maar ook de kruisraketten en de Pershing II die de VS in West-Europa hadden ondergebracht, onder andere in België.

Washington heeft in januari aan de Tsjechische Republiek en Polen gevraagd of ze dienst willen doen als thuisbasis voor het Europese luik van het Amerikaanse raketschild. De Tsjechische regeringsleider Mirek Topolanek verklaarde vandaag na een ontmoeting met zijn Poolse ambtgenoot Jaroslaw Kaczynski, dat beide landen waarschijnlijk positief zullen antwoorden op de Amerikaanse vraag. (afp/belga)

Ze vallen wel in herhaling zeg...

Ik blijf het zeggen: k*t Amerikanen. Ze lopen iedereen op te fokken met hun regeltjes en ideeen. Nu gaat 3e wereldland Rusland zich er ook nog eens mee bemoeien

t*ring Amerika
Ze hebbben geen ene reet in europa te zoeken

Idd, Amerika moet eens kappen met dat macho gedoe. Ze doen alsof ze baas van de wereld zijn.

lekker b**chen op amerika...

maar
wie kan tegen rusland op?
wie kan china dwingen tot openheid (bijv in handel) en tegenwicht bieden tegen deze opkomende supermacht?
wie kan er het midden oosten deels veilighouden?

ik zie het bijv europa nog niet doen... wij in europa mogen blij zijn dat er zoiets als amerika is...

maar
wie kan china dwingen tot openheid (bijv in handel) en tegenwicht bieden tegen deze opkomende supermacht?

ik zie het bijv europa nog niet doen... wij in europa mogen blij zijn dat er zoiets als amerika is...

De tjetsenen(?) houden het aardig vol tegen Rusland. Het is gewoon een 3e wereldland man.
De EU regelt al heel veel met China.
Het midden-oosten deels veilig houden? Het gaat er alleen maar slechter en slechter omdat Amerika zo nodig zijn regeltjes wil opleggen en alleen maar aan zichzelf denkt.

maar
wie kan tegen rusland op?china
wie kan china dwingen tot openheid (bijv in handel) en tegenwicht bieden tegen deze opkomende supermacht?rusland
wie kan er het midden oosten deels veilighouden? china en rusland

Its so simpel

maar

Oh lord :rolleyes:

De tjetsenen(?) houden het aardig vol tegen Rusland. Het is gewoon een 3e wereldland man.
De EU regelt al heel veel met China.
Het midden-oosten deels veilig houden? Het gaat er alleen maar slechter en slechter omdat Amerika zo nodig zijn regeltjes wil opleggen en alleen maar aan zichzelf denkt.

Rusland een 3e wereldland?
Palestijnen houden het toch ook vol tegen isreal, of is isreal soms ook een 3e wereld land?

another cold war .... :mad:

maar

idd

maar

Met een leider als Bush ben je de steun van VS liever kwijt dan rijk...

maar

Alsof Amerika dat kan, Amerika is failliet zonder een oorlog. Ik bedoel in welk land behalve Amerika kun je tegenlijkertijd op 18 creditcards rood staan...

Land of the r**ards ;) .

ik ben het met geen een partij eens, Amerika wil de wereld regeren maar dat kan gewoon niet. en Rusland staat dat gewoon niet toe. een beetje haantjes gedrag maar dan met groot speelgoed.

Bom erop, klaar.

Rusland een 3e wereldland?
Palestijnen houden het toch ook vol tegen isreal, of is isreal soms ook een 3e wereld land?

Het grootste gedeelte van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Het land is een en al corruptie. Bar slechte gezondheidszorg. Voor mij is het echt een 3e wereldland

Het grootste gedeelte van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Het land is een en al corruptie. Bar slechte gezondheidszorg. Voor mij is het echt een 3e wereldland

Idd, het leek eventjes goed te gaan toen poetin aan de macht kwam maar dat land is echt naar de klote
Ze houden alleen alles goed onder controle door een soort politiestaat uit te oefenen

Terug
Naar boven