Fitness Seller

rust inlassen

jellevo

Novice
Waardering
0
Lijkt het jullie nutig om af en toe een rustpauze in te lassen ?

Dus bijvoorbeeld na een half jaar trainen eens een weekje of 3 niet ......

Dit om je lichaam even 'rust' te gunnen.....zodat je spieren volledig kunnen herstellen ?

Greetz,
Jelle

En dan weer van voor af aan te beginnen. Nee, voor mij niet.

Een weekje rust eens in de 2 maanden ofzo kan geen kwaad, naar een zware Bill Starr schema zou een weekje rust niet verkeerd zijn om daarna weer met een nieuw schema te beginnen.

Brainy89, het kan vrijwel geen kwaat als je een 1/2 weken niet traint.

Na 2 weken begint sowieso je behaalde resultaat de dalen...

Er is mij ooit verteld om de 8 weken 1 week rust in te lassen..... Maar ja, altijd weer die kriebels he, in die week. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de boel wel wat voller lijkt in die week rust.

Na een week of 8 met hoge intensiteit getraind te hebben is het goed voor je lichaam om te herstellen.
Dit kan met een weekje rust, maar imo ook met een week 'intensief arme' training.

Zeker wanneer je wat ouder wordt en het herstelvermogen van het lichaam afneemt ;)

En dan weer van voor af aan te beginnen. Nee, voor mij niet.
:(

van 3 weken niet trainen ga je niet dood hoor. Zou zo nu en dan zowieso eens een weekje niks doen. Of eens lekker 2 weken niks met de kerst of in de zomer vakantie. Gaat je meer goed doen dan kwaad.
Na zo'n rust periode ben je weer helemaal uitgerust, kleine pijntjes zijn weg, ben je geestelijk weer helemaal fris en sta je te popelen om weer te knallen.

Misschien zal ej ietsje achteruit gaan in 3 of 4 weken niks doen, maar 1 of 2 weken rust zal je alleen maar groter en sterker worden als je goed blijft eten.
En je bent zo weer op je oude niveau en daar overheen.

Rustweken heb ik tot nu toe nog nooit ingelast in de afgelopen 2,5 jaar.
Ben het toch eens van plan, om eind mei er is een week tussenuit te knijpen.
Wel heb ik eens zo nu en dan een training overgeslagen.

Ik las wel eens een week pauze in en anders een week `rustig aan`.

Is juist goed om je lichaam eens wat anders te laten voelen...

als je op de meeste oefeningen niet meer kan overloaden moet je rusten.

Ik rust regelmatig een weekje.
Als ik daarna terug begin te trainen heb ik meestal meer kracht na een paar setjes...

• Topic Starter Topic Starter
dus af en toe een weekje rust inlassen ........

Thx guys

Ik vind langer dan 1 week storend worden (voor mijzelf dan). Het kan soms wel lekker zijn, maar doe het niet meer dan 1x per jaar.

Tuurlijk is rust goed voor je. Om de zoveel tijd is het verstandig om ff rustweekie in te lassen, doe ik zelf ook altijd. Nu zeker net met m'n nieuwe baan heb ik de eerste week ff niet getrained. Alles nieuw, veel komt op je af, kan ik beter ff m'n lichaam rust gunnen.

Terug
Naar boven