MuscleMeat

Rust richtlijnen

Snapnie

Novice
Waardering
0
Een paar vragen in KT context.

Wanneer kun je het beste een rustdag inplannen?
Ik verricht zittend werk de hele dag (programmeur) en heb dus na het werk altijd energie over. Ook al heb ik 4 dagen achter elkaar getraint. (Natuurlijk telkens verschillende spiergroepen)

En hoeveel tijd mag maximaal tussen de trainingen zitten van de zelfde spiergroep voor een maximaal resultaat?

hallo snapnie,

best je eerst even voorstellen en wat je doelen zijn ivm de sport, doe je eerder krachttraining of eerder fitness en cardio?
best 48u tussen laten bij trainen van dezelfde spiergroep
ik doe krachttraining en train 4x per week, dwz elke spiergroep 1 keer en rust dus 2 dagen en doe op de 3e rustdag cardio
maandag trainen,dinsd rust,woensd trainen,dond rust,vrijdag trainen,zaterd rust,zond trainen

• Topic Starter Topic Starter
oh sry,

Ik train voornamelijk om mijn lichaam in shape en conditie te brengen. Een atletisch lichaam is mijn doel, en probeer naar een vet% van 9-10 % te komen.
Ik ben 1.98m, 103kg met 12.5% vet.
Ik weet dat het tegenstrijdig is, maar graag wil ik ook wat volume erbij krijgen zonder dat mijn vet% omhoog gaat.

Mijn trainings schema:
dag 1: Borst, biceps, buik
dag 2: Rug, schouders, triceps
dag 3: Benen, cardio (hardlopen ong 30min)

Deze cyclus wissel ik om de twee weken af door iets anders te trainen:
- Explosief (4 sets 8-10 herh snel uitstoten langzaam terug: 70% max gewicht)
- Maximaal (6 sets, 1-2 herh: 100% max gewicht)
- Duur (4 sets, max herh 2 sec heen 2 sec terug: 70% max gewicht)

Mijn trainingen duren meestal niet langer dan 60-75 min.
Na mijn werk heb ik nog vrij veel energie over (ook op dag 4), maar is het wel verstandig om dan te gaan sporten?

Terug
Naar boven