AndroidHealthClinic

Rust voor Groter worden?

Tinoo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
Als je voeding goed is en je 2-3 shakes per dag drinkt, kan je gewoon 5x per week trainen Ma t/m Vrij, met verschillende KT schema's?

Thnx :)

Hoezo verschillende schema's? Hoe ziet dat er uit? Ik train 5x per week, 3 dagen, 1 dag rust 2 dagen trainen, 1 dag rust. Probeer naar je lichaam te luisteren, wat wel en niet kan en alle spier groepen eenmaal per week te trainen.

Afhankelijk van je trainingsschema, wees niet bang om een dagje extra rust te pakken.

Als je voeding goed is en je 2-3 shakes per dag drinkt, kan je gewoon 5x per week trainen Ma t/m Vrij, met verschillende KT schema's?

wat maak je stomme topics? Lees eens wat info voor je ieder vraagje wat bij je opkomt in een aparte thread gaat maken.

Antwoord op je vraag:
punt 1: 2-3 shakes per dag? leuk voor je, maar dat is niet per definitie goed genoeg om op te groeien. Je moet de hele dag door goed eten, shakes zijn maar een (klein) onderdeel van goede voeding om te groeien.
punt 2: verschillende schemas? Bullshit.
Maak een standaard schema (rippetoe, 3 day split, of 4 day split) en volg dat schema voor ene periode van bv 2 maanden. na die periode verander je pas van schema om weer een nieuwe groeiprikkel te geven.
5keer per week trainen is TEVEEl, zeker voor beginners!!

Na al deze topics...
Ik pak de strop alvast ;)

Na al deze topics...
Ik pak de strop alvast ;)

Ik hang al;)

OT: per week meer rustdagen dan trainingsdagen is mijn advies.
Dus 3 daagse split of 3 maal FB per week. Verder rusten en eten
(géén shakes drinken) Als je rust heb je tijd goede maaltijden te maken,
veel beter dan die shakes toch?

---------- Post added vr 24 jun 2011 at 23:20 ----------

Dit is tegenstrijdig....'voeding goed' en '2-3 shakes per dag'.
Shakes zijn geen voeding maar is vloeistof.
Definitie van voeding goed betekent dat je het moet kauwen! :p

Als je pindakaas op je buik smeert wel.

Gast kap is met deze faaltopics, fuaaarkk..

Je hoeft het gedeelte van ''shakes'' er niet bij te zetten hoor, geeft geen toegevoegde waarde aan je bedoeling. :)
Zolang je voeding op orde is, en je bijna iedere dag genoeg slaapt (het gewone dagelijks aanbevolen ''8u'' principe) dan kan je inderdaad wel 5x per week trainen.
Je lichaam heeft fysiek al een genoeg aan 5 uur om zich te herstellen. Doorlopend tot ~8u gaat over het mentale gedeelte van herstel

Je hoeft het gedeelte van ''shakes'' er niet bij te zetten hoor, geeft geen toegevoegde waarde aan je bedoeling. :)
Zolang je voeding op orde is, en je bijna iedere dag genoeg slaapt (het gewone dagelijks aanbevolen ''8u'' principe) dan kan je inderdaad wel 5x per week trainen.
Je lichaam heeft fysiek al een genoeg aan 5 uur om zich te herstellen. Doorlopend tot ~8u gaat over het mentale gedeelte van herstel

NOTSUREIFSERIOUS.JPG:roflol:

Handig lichaam heb jij!

@ TS: je bent een beetje de bomen door het bos kwijt denk ik.
Der is niets speciaals aan een shake, het is gewoon vloeibaar eten. Geen magische spierherstelformules zitten er in.

5 dagen in de week trainen lijkt me wat te veel, begin maar eens met 3x pw Rippetoe/Stronglifts te doen en hou dat eens 3 maanden vol. Je zal zeker tevreden zijn over de resultaten en je misloopt zeker geen gains omdat je niet 5x pw gaat. Less is more, spieren groeien niet in de gym.

Handig lichaam heb jij!

@ TS: je bent een beetje de bomen door het bos kwijt denk ik.
Der is niets speciaals aan een shake, het is gewoon vloeibaar eten. Geen magische spierherstelformules zitten er in.

5 dagen in de week trainen lijkt me wat te veel, begin maar eens met 3x pw Rippetoe/Stronglifts te doen en hou dat eens 3 maanden vol. Je zal zeker tevreden zijn over de resultaten en je misloopt zeker geen gains omdat je niet 5x pw gaat. Less is more, spieren groeien niet in de gym.

Spieren groeien niet in de gym, wel door de gym

En ook jij mag je wat beter inlezen en info opzoeken, dan pas mag je terug komen, ook nog eens 4 jaar ouder, 4 jaar langer de tijd gehad om het te weten, beetje jammer weer

Spieren groeien niet in de gym, wel door de gym

En ook jij mag je wat beter inlezen en info opzoeken, dan pas mag je terug komen, ook nog eens 4 jaar ouder, 4 jaar langer de tijd gehad om het te weten, beetje jammer weer

En in plaats van lomp te reageren had je allang onderzoeken kunnen posten die je mening ook bevestigen.

Ben zeer benieuwd, je hebt ook nog iets genoemd CNS.

waarom heb ik na 4 dagen nog altijd spierpijn van die éne spiergroep dan ?

En in plaats van lomp te reageren had je allang onderzoeken kunnen posten die je mening ook bevestigen.

Ben zeer benieuwd, je hebt ook nog iets genoemd CNS.

Zelfs 3XL heeft het een keer gepost, ik vind het alleen jammer dat er aan mij getwijfeld wordt slechts omdat ik 'maar' 900 posts en geen elite ben

---------- Post added za 25 jun 2011 at 10:08 ----------

waarom heb ik na 4 dagen nog altijd spierpijn van die éne spiergroep dan ?

Omdat het niet alleen gaat over spiermassa dat hersteld wordt, volgens mij zijn er meerdere fysieke deeltjes in je lichaam, of besta je alleen uit spiermassa ..?

Al zou dit zo zijn (al betwijfel ik dat wel) dan maak je toch een denkfout.
Herstel is niet hetzelfde als spiergroei.
Dat je er voor je gevoel na 5 uur weer tegenaan kan wil nog niet zeggen dat je spieren ook klaar zijn met groeien.
Dat duurt 48-72 uur. Als je ze in die tussentijd nogmaals zwaar belast werkt het alleen maar in je nadeel.

---------- Post added za 25 jun 2011 at 12:41 ----------

Zelfs 3XL heeft het een keer gepost, ik vind het alleen jammer dat er aan mij getwijfeld wordt slechts omdat ik 'maar' 900 posts en geen elite ben

---------- Post added za 25 jun 2011 at 10:08 ----------

Omdat het niet alleen gaat over spiermassa dat hersteld wordt, volgens mij zijn er meerdere fysieke deeltjes in je lichaam, of besta je alleen uit spiermassa ..?

Dus hoef je alleen maar na te praten en niet na te denken? Omdat 3XL het zegt? Die heeft ook niet altijd gelijk hoor? (no offense 3XL;)).
Al is iemand een bekende op het forum met veel kennis, blijf altijd zelf nadenken en kakel niet zomaar iedereen na.

en welke andere deeltjes zijn er dan beschadigd ? vet ? kraakbeen ?
ik dacht het niet,

neem je een stuk spier een dag na intense training onder de microscoop zal je zien dat niet de eigenschappen heeft van een normaal stuk.

met 5uur herstel tijd ben je gewoon aan het zeveren.

Dus hoef je alleen maar na te praten en niet na te denken? Omdat 3XL het zegt? Die heeft ook niet altijd gelijk hoor? (no offense 3XL;)).
Al is iemand een bekende op het forum met veel kennis, blijf altijd zelf nadenken en kakel niet zomaar iedereen na.

Ik praat 3XL niet na, ik wist het voordat hij/zij het postte, ik zei het omdat 3XL één van de mods is, die zullen jullie waarschijnlijk wel weer eens geloven

---------- Post added za 25 jun 2011 at 13:25 ----------

en welke andere deeltjes zijn er dan beschadigd ? vet ? kraakbeen ?
ik dacht het niet,

neem je een stuk spier een dag na intense training onder de microscoop zal je zien dat niet de eigenschappen heeft van een normaal stuk.

met 5uur herstel tijd ben je gewoon aan het zeveren.

Ok

Laatst bewerkt:
5 uur herstel :roflol:

wat dacht je van 48 uur? misschien wel meer nog

Terug
Naar boven