XXL Nutrition

Rust voor Groter worden?

Ik praat 3XL niet na, ik wist het voordat hij/zij het postte, ik zei het omdat 3XL één van de mods is, die zullen jullie waarschijnlijk wel weer eens geloven

Wij 'geloven' geen mensen die intelligent lijken en praatjes verkopen. Onze kennis wordt ondersteund door wetenschappelijke artikelen en onderzoeken, en natuurlijk deels ook op ervaring (elk lichaam reageert voor een deel toch verschillend) maar dat zal er dan altijd bijgezegd worden.

Wij 'geloven' geen mensen die intelligent lijken en praatjes verkopen. Onze kennis wordt ondersteund door wetenschappelijke artikelen en onderzoeken, en natuurlijk deels ook op ervaring (elk lichaam reageert voor een deel toch verschillend) maar dat zal er dan altijd bijgezegd worden.

Echt hè..

Met 4 tot 5 uur slapen is de kernslaap behaald en de basis voor geestelijke en fysiek herstel gelegd.
http://educatie.ntr.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574728

En leer om te googelen, staat genoeg

Ja sorry bro. maar 5 uur herstel is bullshit. Zou zeggen probeer eens 3 dagen achter elkaar benen te trainen zonder te sjoemelen met gewicht. Veel plezier.

..
Ok

---------- Post added za 25 jun 2011 at 15:16 ----------

ben je nu echt zo simpel ? :rolleyes:
alsof ze het daar over intensieve training hebben ...

Ja sorry bro. maar 5 uur herstel is bullshit. Zou zeggen probeer eens 3 dagen achter elkaar benen te trainen zonder te sjoemelen met gewicht. Veel plezier.

Alsof jullie meer slaap nodig hebben dan aangegeven o.i.d, pro's zijn jullie nog langer niet, dus zoveel zorgen zou je er niet over hoeven maken

..
Ok

---------- Post added za 25 jun 2011 at 15:16 ----------

Alsof jullie meer slaap nodig hebben dan aangegeven o.i.d, pro's zijn jullie nog langer niet, dus zoveel zorgen zou je er niet over hoeven maken

gaat niet zo zeer om slaap alleen. Als je dezelfde spiergroep de volgende dag traint. Als je ze echt hard en intensief getraind hebt. Dan lukt dat gewoon niet. Zijn ze op, doen ze pijn etc. Dat snap je toch zelf ook wel? Je hoeft ook geen pro te zijn om deze basiskennis van je lichaam te kennen en na te leven. Als je dat al niet doet zul je ook nooit pro worden.

Laatst bewerkt:
gaat niet zo zeer om slaap alleen. Als je dezelfde spiergroep de volgende dag traint. Als je ze echt hard en intensief getraind hebt. Dan lukt dat gewoon niet. Zijn ze op, doen ze pijn etc. Dat snap je toch zelf ook wel? Je hoeft ook geen pro te zijn om deze basiskennis van je lichaam te kennen en na te leven. Als je dat al niet doet zul je ook nooit pro worden.

Waarom begin je over 'dezelfde spiergroep 2 dagen achter elkaar trainen'? Daar had ik het totaal niet over & er is geen één (naturel) die dat doet, zo wel, dan ben je als een mong**l bezig. Op AAS kan dit hoogstwaarschijnlijk dan wel weer. (ook hier is 8u slaap onnodig)

Waarom begin je over 'dezelfde spiergroep 2 dagen achter elkaar trainen'? Daar had ik het totaal niet over & er is geen één (naturel) die dat doet, zo wel, dan ben je als een mong**l bezig. Op AAS kan dit hoogstwaarschijnlijk dan wel weer. (ook hier is 8u slaap onnodig)

Hoe kan jij uitspraken doen over AAS als je het nog nooit gebruikt hebt? Maar als je niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroep traint, wat probeer je dan te verdedigen?

ik zou maar stoppen met jezelf er proberen uit te lullen ...
je maakt jezelf echt goed belachelijk hier

Antwoord op de vraag:

- 5 x in de week is teveel voor beginners
- 2-3 shakes kun je beter afwisselen naar 1-2 shakes en bijv. Een kleine portie vis/banaan etc.
- je hebt je rust nodig om te groeien, dit bepaal je zelf
- gebruik geen verschillende schema's!!

ik zou maar stoppen met jezelf er proberen uit te lullen ...
je maakt jezelf echt goed belachelijk hier

Ik snap die gozer ook niet. En ook niet waarom die zo ge****t reageert. Misschien te veel gezopen gister??? Kan die niet meer helder na denken en gaat ie triest reageren omdat hij een kater heeft??? Maar misschien bedoeld de beste jongen wat anders :p snap weinig van wat hij wil zeggen in ieder geval.

Hé jongens, 't is goed, laten we 10u per dag slapen met shakies enzo, vergeet niet 8 keer per dag te eten om niet katabool te raken :thumbup:

Hé jongens, 't is goed, laten we 10u per dag slapen met shakies enzo, vergeet niet 8 keer per dag te eten om niet katabool te raken :thumbup:

waar heb je het over ??? :p denk nou is na wat je zegt. 5 uur rust is genoeg zeg je. Dus 5 dagen achter elkaar trainen? Kan mij een schema laten zien dat niet te belastend voor je lichaam is dan? En trek je de maaltijden nu ook al in twijfel?

Laatst bewerkt:
waar heb je het over ??? :p denk nou is na wat je zegt. 5 uur rust is genoeg zeg je. Dus 5 dagen achter elkaar trainen? Kan mij een schema laten zien dat niet te belastend voor je lichaam is dan? En trek je de maaltijden nu ook al in twijfel?

Lol, wat ik bedoel is dat per nacht je aan 5 uur genoeg hebt, i.p.v 7/8/9

Lol, wat ik bedoel is dat per nacht je aan 5 uur genoeg hebt, i.p.v 7/8/9

Maar wat heeft dat met 5 dagen per week achter elkaar trainen te maken oftewel dit topic? En zoals je al zegt is dat niet genoeg voor mentaal herstel en dat voert zich ook weer door in je trainingen. Snap deze hele discussie dus niet.. kijk dit topic gaat niet over help, ik krijg maar 6 uur per nacht slaap is dit genoeg voor lichamelijk herstel in het algemeen. Dit topic gaat over kan ik 5 dagen achter elkaar trainen. Snap sowieso niet waarom je dat hele slaap verhaal erbij haalt als je ook nog een erbij zegt dat je 8 uur slaap nodig hebt voor mentaal herstel. Wat ook niet te verwaarlozen is als je goed wilt trainen. Maar iedereen slaap hier al 8/9 uur als het goed is. Wat wil je nou eigenlijk zeggen jongen? Hoort hier toch niet thuis die nutteloze informatie? Maargoed OT: je kunt geen 5 dagen achter elkaar echt intensief trainen dit is zowel lichamelijk als mentaal bijna niet uit te houden. Fysiek en mentaal is aan elkaar verbonden. Bovendien is het gewoon niet mogelijk om spieren dan genoeg rust te geven tussen de trainingen door. Met name je schouders en armen raken dan gewoon overbelast. Komt je progressie echt niet ten goede.

Laatst bewerkt:
Ik ben nooit van onderwerp veranderd, volgens mij vatten jullie mij verkeerd op ..
TS vroeg of hij 5x per week kon trainen (verschillende groepen lijkt me..) en dus was mijn antwoord dat het wel kan, en qua rust, dat je lichaam per nacht aan 5u genoeg kan hebben.
Ik heb het dan ook nooit gehad over dat je 48u of 72u rust nodig hebt, dat weet ik ook wel

Ik ben nooit van onderwerp veranderd, volgens mij vatten jullie mij verkeerd op ..
TS vroeg of hij 5x per week kon trainen (verschillende groepen lijkt me..) en dus was mijn antwoord dat het wel kan, en qua rust, dat je lichaam per nacht aan 5u genoeg kan hebben.
Ik heb het dan ook nooit gehad over dat je 48u of 72u rust nodig hebt, dat weet ik ook wel

Ja maar het gaat hier dus om 5 dagen achter elkaar te trainen. En dat kan dus niet kwa rust. die 5 uur per nacht is niet relevant. Dat krijgt iedereen gewoon. Opstapeling is gewoon te groot. Zal ook wel met CNS te maken hebben. Zelf wel eens voor een langere periode 5 dagen achter elkaar getraind iedere week?

Laatst bewerkt:
Ja maar het gaat hier dus om 5 dagen achter elkaar te trainen. En dat kan dus niet kwa rust. die 5 uur per nacht is niet relevant. Dat krijgt iedereen gewoon. Opstapeling is gewoon te groot. Zal ook wel met CNS te maken hebben. Zelf wel eens voor een langere periode 5 dagen achter elkaar getraind iedere week?

Ja hoor, wel eens gedaan, alleen train ik nu 4x p/w omdat het mij meer aanstaat

Terug
Naar boven