Fitness Seller

Rutte: Afschaffen bijstand voor mensen die kunnen werken

PreludE zei:
Er wordt hier wel een beetje gedaan of de bijstand een heel groot bedrag is. Het is denk ik zeker geen pretje met 750 euro te moeten leven. denk maar niet dat je dat nog aan iets leuks kunt besteden, laat staan rondkomen.

Aan de andere kant zijn er natuurlijk een hele hoop "luie"mensen, alleen snap ik hun ook wel. als jij om een of andere reden geen goede opleiding hebt en dus alleen voor het minimum kan gaan werken sta je natuurlijk niet te springen om te gaan werken.
iedereen kent de reclame wel van gehandicapte mensen van 50% ongeschikt, 100% betrokken. nou als jij een goede opleiding hebt en je raakt invalide krijg je geen uitkering meer omdat je nog wel garnalen kan pellen.
Het is ook niet veel, maar je hoeft er niets voor te doen, dus dan is het wel veel. Plus, dat velen hun bijstand aanvullen met zwart werk. Dat is wel goed voor de economie, maar niet eerlijk tegenover de mensen, die elke dag wel werken en waarschijnlijk minder overhouden om van te leven, omdat ze geen subsidies krijgen, die bijstands-trekkers wel krijgen.;)

Er schoot me net een aflevering van dat programma waar ze die asociale buurten lieten zien, ben de naam even kwijt. Je zag lui die al hun hele leven van de bijstand leven. Toen die kerel van de tv vroeg of de bijstand wel genoeg was, zei zo'n tokkie rustig: 'als ik niet genoeg heb, dan steel ik wel een fiets en verkoop ik die.' Dat soort mensen moeten ze niet alleen hun bijstand in nemen maar verbannen uit Nederland. Het probleem is dat, als ze niks meer krijgen, nog meer gaan stelen. Maarja stelen levert tegenwoordig nog heel wat op ook, vooral als je paar keer in de gevangenis bent geweest (http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=60559)

prophet- zei:
Er schoot me net een aflevering van dat programma waar ze die asociale buurten lieten zien, ben de naam even kwijt. Je zag lui die al hun hele leven van de bijstand leven. Toen die kerel van de tv vroeg of de bijstand wel genoeg was, zei zo'n tokkie rustig: 'als ik niet genoeg heb, dan steel ik wel een fiets en verkoop ik die.' Dat soort mensen moeten ze niet alleen hun bijstand in nemen maar verbannen uit Nederland. Het probleem is dat, als ze niks meer krijgen, nog meer gaan stelen. Maarja stelen levert tegenwoordig nog heel wat op ook, vooral als je paar keer in de gevangenis bent geweest (http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=60559)
Het zal ook bijzonder moeiljk worden om hier een oplossing voor te vinden. Afschieten mag niet en hun uitkering stoppen, zal ook weinig uitmaken, behalve dat de staat meer geld overhoudt. De gevolgen ervan kunnen echter wel behoorlijk heftig zijn.

prophet- zei:
Mijn moeder zit nu in de bijstand omdat ze ontslagen is vanwegen een reorganisatie. Die heeft gestudeerd op een universiteit. Net of je dan wil werken als schoonmaakster of bloemen gaat plukken (en terecht!).
Willen is misschien niet de goede uitdrukking. Maar iedereen moet gewoon werken voor zn brood!

Waarom zou je in godsnaam gaan schoonmaken als je geinvesteerd hebt in een dure opleiding, je hele leven hard hebt gewerkt (meer dan 30 jaar) en nu even zonder werk zit. Ze is nu druk bezig een goede baan te zoeken en werkt ondertussen niet zwart oid.
Nee, ze leeft nu van belastingcenten die ook door iedere andere burger betaalt zijn, simpelweg omdat zij zich te goed voelt voor werk van het plebs. Als ik iets verachtelijk vind is het dat wel. Goed genoeg om je handje op te houden en daarmee dus geld weg te stelen van mensen die het ECHT nodig hebben... :mad:

Ja, ik heb ook gestudeerd. Ja, ik heb elk k*tbaantje aangenomen om in mn eigen onderhoud te voorzien. Ook zwaar lichamelijk werk 60+ uur per week. Ga je echt niet dood van. (tenzij je het je hele leven doet misschien...)

<edit>
Mijn fout ook, had moeten weten dat me ma ww-uitkering kreeg
Dat is een heel ander verhaal, dus neem het begin van mn post maar ter kennisgeving aan.

Laatst bewerkt:
Goed standpunt.
Ongeacht opleiding elk werk is werk, en niemand houd je tegen wanneer je in jouw ogen geen geschikt werk hebt om naar een andere baan te solliciteren, maar het gaat erom dat je werkt!

Mijn schoonzusje is ook een steuntrekker. 2 kinderen van een antiliaan die gewoon bij haar in huis woont, dit wordt niet opgegeven.
Dus huurtoeslag, zorgtoeslag, nijmegen pas, tegemoetkoming, groene zakken, openbaar vervoer, gratis witgoed, creche, enz, enz, enz.

Jongste is bijna 2, dus ik vermoed dat er binnen een 1,5 jaar wel weer een bij rond zal lopen.

Dus aanpakken ook de moeders met kinderen!!!
Dan moet de creche maar geheel voor rekening van de staat komen, vind ik geen probleem!
Moeders kunnen dan toch werken, als de kinderen worden opgevangen!

dj_phreak zei:
Willen is misschien niet de goede uitdrukking. Maar iedereen moet gewoon werken voor zn brood!

Nee, ze leeft nu van belastingcenten die ook door iedere andere burger betaalt zijn, simpelweg omdat zij zich te goed voelt voor werk van het plebs. Als ik iets verachtelijk vind is het dat wel. Goed genoeg om je handje op te houden en daarmee dus geld weg te stelen van mensen die het ECHT nodig hebben... :mad:

Ja, ik heb ook gestudeerd. Ja, ik heb elk k*tbaantje aangenomen om in mn eigen onderhoud te voorzien. Ook zwaar lichamelijk werk 60+ uur per week. Ga je echt niet dood van. (tenzij je het je hele leven doet misschien...)
Helemaal mee eens.

Ik heb ook een paar formele lettertjes voor mijn naam staan, maar ik ga nog liever bij een autosloperij of als bollepeller werken dan dat ik mijn hand ophou. De gezeliigste werksfeer heb ik overigens altijd gehad bij de "minder geschoolde" collegas. Altijd dikke pret, geen formeel gedoe. Ik werk nu ook nog wel eens onder mijn nivo. Nou en, het levert toch geld op?

Toen ik vroeger thuis woonde werkte ik ook in houtzagerijen, als vloerenschrobber bij Heineken, als betonstorter etc. zodat ik mijn stereo en mijn andere luxe speeltjes zelf kon betalen. Uiteindelijk een superdeluxe bijbaantje gevonden als zaterdaghulp in een fotozaak. Mijn vader kon mijn speeltjes makkelijk betalen maar vond dit beter voor mijn ontwikkeling en werk-ethos. Een verstandig man :)

En wat de rest van de topic betreft: wie niet werkt (maar het wel kan) zal ook niet eten.

Komt ook nog bij dat ik als ondernemer helemaal nergens recht op heb lijkt het wel: ik kan me de pl**ris werken en zodra ik ziek word of wat dan ook dan is er helemaal niets voor mij.

Prima, maar laat dit dan ook gelden voor werknemers...

Ik kan me dan ook vreselijk kwaad maken om al die uitvreters die zonder ooit enig risico gelopen te hebben zich bij het minste geringste hoofdpijntje ziekmelden en thuis het halleluja zingen.

Het is een mooi voornemen van Rutte en zulke krachtige taal doet het altijd goed bij het volk. Een groot deel van de bevolking heeft echter geen idee wat de eisen allemaal allemaal zijn om een bijstandsuitkering te ontvangen. Heb je eigen vermogen, dien je dit eerst op te consumeren totdat je onder de vermogensgrens zit. In veel gevallen betekent dit verkoop van luxe artikelen zoals auto/huis/duur huisraad. Medewerkers van de soc.dienst gaan dit ook na. Als dan eindelijk je aanvraag tot een WWB uitkering wordt goedgekeurd, krijg je te maken met een uitstroom consulent die alles in het werk gaat stellen om je zo snel mogelijk weer uit de uitkering te krijgen. Er wordt geroepen dat de baantjes er zijn en dat deze ipv polen toch ook best door mensen in de bijstand kunnen worden uitgevoerd en in theorie is dit natuurlijk ook waar. In de praktijk is het echter zo dat werkgevers Polen prefereren boven mensen in de bijstand.

Rutte gebruikt in mijn ogen turbo taal en omdat het zo'n grijs gebied voor veel mensen is, spreekt dit natuurlijk ook erg aan. Het is een typische uitspraak om mensen achter hem te krijgen. Mensen moeten zo snel mogelijk aan het werk, juist.. daar is men dus al volop mee bezig. ( Ook al lijkt dit in de ogen van veel mensen niet zo te zijn ).

Ik ben het er verder volledig mee eens dat klaplopers die het toch lukt een uitkering te trekken, er zo snel mogelijk uitgekicked moeten worden.

Ik heb een hekel aan de parasieten van de maatschapij.. elke maatregel die dit groepje aanpakt is welkom.. ik weet van mensen die "arbeidsongeschikt" zijn en gewoon zwart bijwerken.. KEIHARD aanpakken... ik heb het over de parasieten he en niet over de mensen die helaas geen andere keus hebben...

Yzord zei:
lol en jij denkt dat als de bijstand wordt afgeschaft dat je dan minder mag gaan betalen. Hehehe, ik krijg buikkramp :o

Die kans is inderdaad erg klein. Maar als je nu kijkt hoeveel miljarden er aan nietsnutten wordt besteed... Dat geld kunnen ze prima gebruiken om eens wat aan het file probleem te doen, de zorg beter te ondersteunen en het onderwijs naar een hoger niveau te tillen.

We zijn op dit moment gewoon dief van onze eigen portefeuille en dat is waar het hier om gaat.

leGionellz zei:
Die kans is inderdaad erg klein. Maar als je nu kijkt hoeveel miljarden er aan nietsnutten wordt besteed... Dat geld kunnen ze prima gebruiken om eens wat aan het file probleem te doen, de zorg beter te ondersteunen en het onderwijs naar een hoger niveau te tillen.

We zijn op dit moment gewoon dief van onze eigen portefeuille en dat is waar het hier om gaat.

Idd. En misschien dat we ooit nog wel een keer een meevallertje krijgen:D

Terug
Naar boven