MuscleMeat

samenvatting NK Schiedam

van onze sports school was iedereen naar de finale dat is pas vet physical lelystad en de overall is ook naar onze gegaan cool cool
ik was 2de tot 80kg onze junior heeft wat goed gemaakt van delfzijl hij was niet geplaatst en nu heeft hij iedereen achter zich gelaten en is nederlandskampioen nice nice wij zijn naar huis gegaan met 9 bekers en de grootste wapen overall beker nummer 10

Ben er ook heel de dag geweest.. was helaas alleen, had nog wel wat mensen van de gym van ons verwacht.. Maar helaas. show van Jolanda vond ik wel super, verder geluid ook lekker. heb me zeker vermaakt. Helaas niet tot eind gebleven omdat ik naar buiten werd geroepen, dus heb de uitreiking niet meegemaakt.. Had nog plannen om terug te komen, maar toch maar naar huis gegaan rond half 12 .

Volgende kom ik weer buurten ;)

XLarge zei:
Het was een zeer mooie/gezellige avond,met als klapper die Rus:eek: Wat een beest was dat. Verder nog forumleden ontmoet, o.a.Axestream,Moob,Testo,Glenn Gx,{Freakylady ik en waren samen erheen},Echt gezellige gasten:thumbup:

Ja was zeker gezellig. Maar ik denk dat je wel bekaf was van Freakylady aan het einde van de dag? :D hahaha! just kidding! ;)

Was leuk dagje. Niveau was goed vond ik.

Brutez zei:
Rachelle eerste was ronduit belachelijk. Voor de rest was ik het wel grotendeels met de jury eens.

Lekker onderbouwde kritiek.

Zelf in amerika weten ze nog niet goed wat ze aan moeten met de dames. Aangezien het geen bodybuilding klasse is moeten de dames dan komen met overal aders of is dit juist niet de bedoeling ?

Of je het eens ben dat ze kiezen voor de wat softere maar symetrisch beter atlete is persoonlijk maar ik kan prima begrijpen dat het tussen rachelle en de andere dame ging. Rachelle had de mooiste verhoudingen terwijl de andere dame stuk harder was maar veel minder atletisch.. Blijkbaar kozen meer juryleden voor symetrie dan voor hardheid en dan wint rachelle niets "belachelijks" aan.

Aimee zei:
Was weer een gezellige dag en een wedstrijd van enorm hoog niveau. Toppie dat je er was Nutty, vond ik echt gaaf! ;) Had inderdaad wel die 4e plek verwacht want die benen van nummer 4 waren gewoon slecht. Ik was misschien niet zo hard maar mijn overall voorkomen was stukken beter. En rachelle nr. 1 had ik ook niet verwacht, die andere meiden stonden zo goed droog en hard. Marjan had 'm moeten winnen, maar kennelijk houden ze meer van een softere look.

Heren heb ik weinig van kunnen zien. Heb alleen nog backstage Federov zien lopen. Grond begon een beetje te trillen.... :rolleyes:

Aimee ten eerste gefeliciteerd met je plaasting ! De top 5 op een a wedstrijd is top zeker aangezien je vrij "kort" op dames bodybuiding gericht ben. Hele stap vooruit toen ik je laatse keer op de ybf heb gezien.

Klein opmerking. Je geeft zelf aan dat je onterecht vond dat de dame die voor je was 4e werd, omdat jou overal voorkomen stukker beter was maar zij was harder. Daarna zeg je dat rachelle niet had moeten winnen omdat de andere dame harder was? Je vraagt voor jezelf de jurering die rachelle heeft gekregen en vind hem daarna toegepast bij rachelle onterecht ?

Ik wil niet ongeduldig zijn maar WAAR ZIJN DE FOTO'S :study:

yep right zwier en jonathan was ook hard en droog zeker !

Hardgainer. Ik had het hier over rachelle en algemeen over de jurering op dat soort klasse. Zelf in amerkia waar dit soort klasse veel groter zijn en veel meer leven is er nog niet echt een richtlijn wat nu de bedoeling is. Maar jij kiest dus blijkbaar voor de hardere droge look ?

Over Jonathan voor mensen beginnen dat ik partijdig ben noem ik het zelf maar alvast. Nou spreek ik hem regelmatig en heb hem meerdere malen gezien voor deze wedstrijd. Ik denk dat hij super talent heeft en de jongen van de toekomst is. Op deze leeftrijd op een a wedstrijd staan en de top 3 halen is top al had hij bij de eerste 5 gezeten had ik het nog top gevonden. Ik ben blij voor hem en hij was vandaag ook erg happy aan de telefoon.

Echter dan kan ik nog wel kritisch zijn, hij was idd niet hard en droog zoals hij vorig jaar de eemsmond won of ik hem de afgelopen weken gezien heb. Zoals je zelf vast weet is wedstrijd shape op dit soort niveau extreem en je moet niet "droog" komen maar knoeper hard dat miste hij idd.. Benen waren "vlak" en vooral aan de achterkant tekende zijn hamstrings en glutes niet erg af. Bovenop was hij goed maar ook niet "top". Hij is wel compleet en ik kan weinig zwakke punten bij hem ontdekken. Daarom zal hij in bepaalde waardes als symetrie e.d wel goed gescoord hebben. Meeste mensen die ik sprak hadden hem tussen 3 en 5 staan. Blijkbaar koos de jury deze dag voor de symetrisch betere lichamen tegenover mensen die harder waren met meer gebreken. Dit is denk en goede zet en deze trend is in amerkia beetje gezet door het niet meer laten winnen van de masse freaks(ik heb het over de kleine shows niet de olympia)

Verder hoop ik op een leuke discussie waarom en wie jij denk dat hoger en lager had gemoeten? Zijn op dit board genoeg mensen met wedstrijd visie maar hoop reacties zijn vaak van "k*t jury" en dat is denk iets waar niemand wat mee opschiet.

Zwier je hebt gelijk Jonathan heeft zeker een topfysiek voor zijn gewicht. Hoop dat hij nog ver komt.. Je zie de afgelopen jaren dat degene die het hardst en droogste is wint bij de heren dan ( mits dit uiteraard gepaard gaat met de nodige massa), dan vind ik het raar dat hij 3e wordt. Ondanks dat ik zijn fysiek zeer mooi vind. Maar goede het was een leuke dag zat op de 1e rij dus kon alles goed zien..

Dat is zeker waar Zwier, ben ook blij dat ze niet alleen naar massa kijken maar gelukkig ook naar eeen mooie atletische bouw wat in verhouding is.Persoonlijk vond ik de derde plaats wel iets te hoog op dit moment wat zijn shape betreft.Hij had veel beter gekund gezien zijn potentie.Denk persoonlijk dat hij iets te laat gestart is met zijn voorbereiding en te hard heeft moeten werken om zijn vetpercentage te laten zakken.Daardoor heeft hij iets te veel ingeleverd op het laatste moment.Maar nogmaals vind ik het grote klasse dat hij zo snel op een NK staat met die leeftijd.Zeker een man voor de toekomst!!!

Zwier zei:
Lekker onderbouwde kritiek.

Zelf in amerika weten ze nog niet goed wat ze aan moeten met de dames. Aangezien het geen bodybuilding klasse is moeten de dames dan komen met overal aders of is dit juist niet de bedoeling ?

Of je het eens ben dat ze kiezen voor de wat softere maar symetrisch beter atlete is persoonlijk maar ik kan prima begrijpen dat het tussen rachelle en de andere dame ging. Rachelle had de mooiste verhoudingen terwijl de andere dame stuk harder was maar veel minder atletisch.. Blijkbaar kozen meer juryleden voor symetrie dan voor hardheid en dan wint rachelle niets "belachelijks" aan.
Richtlijnen zijn inderdaad erg onduidelijk. Maar volgens mij was het de body fitness klassa. Dan wil ik wel duidelijk kunnen zien dat je aan fitness doet. Ik vind dat rachelle beter aan een danswedstrijd mee kan doen, dat kan ze goed.

Alleen de taille van "die andere" maakte voor mij al het verschil.

Verder vind ik de attitude van rachelle sinds vandaag ook maar triest. Ze wint een wedstrijd en denkt meteen dat ze hAtErS heeft. haha, lol :rolleyes:

edit: Jonathan vond ik er daarentegen wel erg goed uitzien. Misschien niet super hard maar wel een erg mooie fysiek.

@Zwier: nee je begrijpt me verkeerd. Ik ben zelf niet bekend met een Body Fitness klasse (de klasse van Rachel en de rest) maar aangezien er allemaal keiharde dames in stonden (wat ik zelf ook heel mooi vind) ging ik er vanuit dat dit een klasse is waar men gewoon atletisch en hard moet staan. Net zoals de Figures op de Nabba zeg maar, die staan ook altijd scherp. Ik vind Rachelle een hele mooie atlete, ze heeft het totaalpakket, maar ik had toch de hardere dames voor haar geplaatst. Dat is mijn mening.

In mijn klasse was ik zeker niet de droogste en hardste, maar ik had wel alles erop en eraan. Net als Rachelle een totaalpakketje maar niet hard en droog. Nummer 4 was van boven goed hard, maar had ronduit slechte benen en een slechte kont. Ik niet. Ze waren wel niet droog en hard (zoals bij de nummer 1, 2 en 3) maar wel strak. Dat was bij nummer 4 niet het geval. Vandaar dat ik dacht dat ik 4e zou zijn. Snappie? ;)

ik was ook aanwezig alleen undercover :)

:cool:

erg leuke dag was het!! allemaal toppers

yo waar blijven de foteaus

Mensen ik vond het een geslaagde NK op een paar kleine foutjes na (timming) maar qua jurering daar kan je lang over discuseren het is en blijft mensenwerk.
Alleen vind ik ook zoals vele van jullie dat er nu wel een keer de richtlijnen van de dames Body-fitness ook daadwerkelijk bij iedere wedstrijd volgens de criterias (zoals ze zijn omschreven zie NBBF regelement)worden nageleefd, want dit is de oorzaak van zoveel ontevredenheid in deze klasse. Is de richtlijn "Hard en Droog"dan moet het voor alle wedstrijden gelden en is het "Soft"dan moet dit gelden, maar niet op wedstrijd a zo en wedstrijd b weer volgens de regels. (zie maar jurilijsten open Limburgse op www.missfitness.nl) daar kan je duidelijk zien dat de juryleden zelf er niet eens over zijn waarnaar ze moeten kijken, waar de een voor soft gaat gaat de ander voor hard. Dan krijg je van die beetje vaage uitslagen waar je later weer discussies over krijgt. Dus juryleden kom op een lijn qua richtlijn dan is er geen discussie meer mogelijk.

Hallo allemaal, allereerst respect voor iedereen die meegedaan heeft aan de afgelopen wedstrijden. @ hedwig, ik ben het helemaal met je eens over de richtlijn die 'onduidelijk' is en per wedstrijd nogal verschilt wat de body-fitness of figure klasse betreft. Wat er nou precies van je verwacht wordt bijvoorbeeld. en dus in hoeverre je diep moet gaan met je dieet om droog/ hard te komen of wat softer.

@ mascha, ik vind je een voorbeeld als figure atlete!
Ik probeer via je link op je site te komen voor de foto's maar krijg dan steeds een site van 'webtrends'. Kan dit aan mijn compu liggen?

Richtlijn voor figure is al jaren niet duidelijk.
Denk niet dat je daar zo een antwoord op krijgt

je hebt toch je klasse met dames.. bodybuilding hard groot, figure hard vrouwelijk gespierd, fitness lekker en hoge paalfactor lijkt me zo simpel :D

Terug
Naar boven