AndroidHealthClinic

Samir A schuldig bevonden

samir A mag wegrotten in zijn celletje

Eigen schuld dikke bult.

Woei 4/5 jaar logeren in een hilton \o/

KAn hij nog in beroep gaan? (ik heb de zaak niet echt op de voet gevolgd dus ik weet niet of hij reeds in beroep is veroordeeld? Bestaat er in Nederland zoiets als Cassatie in België (een soort van derde aanleg maar waar men niet de grond van de zaak bekijkt maar louter nagaat of er geen procedurefouten zijn gemaakt)?

Je kan mensen wel zwaarder straffen, maar dan moet je ook de capaciteit hebben om ze op te sluiten. Dan kan je nederland wel vol gaan bouwen met gevangenissen. Dat vergeten de mensen en bovendien is er te weinig personeel.

Bovendien is het geven van hogere straffen geen garantie om toekomstige daden van andere te voorkomen. Kijk maar naar de VS naar de doodstraf en er worden echt geen moorden minder hierdoor gepleegd. Deze mensen moeten al lang van tevoren op het goede pad wordem gezet. Ik geef wel toe dat er altijd uitzonderingen zijn waar dit niet lukt.

Jep gaat waarschijnlijk in beroep.
Vind de straf hoog voor een verdenking.
Hij heeft immers nog niks echt gedaan.
Tuurlijk vind ik wel dat die weggestopt moet worden.
Maar voor verkrachting en moord word 9 van de 10 keer minder gegeven.

Het is een zware straf, maar dit moet een signaal zijn naar zijn "mede" terroristen dat als ze je pakken de straffen niet mals zijn.
Vandaar dat er ook een wetswijziging is geweest!
En in beroep gaan heeft geen zin voor hem want zijn straf word er niet minder om.
Radicalisering moet je zo hard mogelijk de kop indrukken dus ik denk dat er een goeie statement is gemaakt nu.
Ik snap trouwens een deel van de uitspraak niet!
Er werd beweerd dat een aantal mensen niet is veroordeeld omdat er te weinig contact is geweest.
Bij de Hofstadt groep spraken ze over een email adres waarmee berichten werden geschreven, maar niet werden verstuurd.
Het concept werd opgeslagen en zo kon de anderen het ook lezen door in te loggen op dat account.
Contact genoeg toch?

Terug
Naar boven