MuscleMeat

Schema Bovenlichaam opzetten

Tar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Hey,

Ik zou graag mijn bovenlichaam willen trainen, en dan voornamelijk spiermassa kweken. Ik weet alleen niet goed welke oefeningen hier geschikt voor zijn, hoeveel herhalingen en sets ik moet doen, enz.
Ik wil alle oefeningen gewoon thuis kunnen doen, en heb de beschikking tot een setje dumbbells 2x 13 kilo (schijven: 2x 1 kilo, 2x 2kilo, 2x 3 kilo) en bodyweight:cool:.
Kunnen jullie voor mij een schemaatje opzetten. Waarmee ik vooral de armen, borst, rug- en buikspieren, en de schouders train.

Bij voorbaat dank,
:D

gewoon ook benen trainen.

en je hebt wel meer nodig dan 2 dumbbells om alles goed te kunnen trainen.
anders houd het wel op met pull up's/chin's (optrekken), opdrukken, en wat bicep curls, tricep extensions

Hey,

Ik zou graag mijn bovenlichaam willen trainen, en dan voornamelijk spiermassa kweken. Ik weet alleen niet goed welke oefeningen hier geschikt voor zijn, hoeveel herhalingen en sets ik moet doen, enz.
Ik wil alle oefeningen gewoon thuis kunnen doen, en heb de beschikking tot een setje dumbbells 2x 13 kilo (schijven: 2x 1 kilo, 2x 2kilo, 2x 3 kilo) en bodyweight:cool:.
Kunnen jullie voor mij een schemaatje opzetten. Waarmee ik vooral de armen, borst, rug- en buikspieren, en de schouders train.

Bij voorbaat dank,
:D

Nee..

Doe eerst zelf eens een beetje moeite! Lees de sticky's, bepaal je doelen, kijk welke spieren er in je lichaam zitten, kijk welke oefeningen er zijn voor welke spiergroep en stel zelf eens een schema op. Vervolgens post je het schema hier en je laat het beoordelen ;).

En absoluut ook je benen trainen!

Bovenlichaam? Ik adviseer je de squat, deadlift en bench press.
Suc6 :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
@mikeo26
Benen wil ik wel trainen, maar heb op dit moment problemen met mijn knie, mag deze niet teveel belasten.

@Weake Teake
Ben tijdje terug al op onderzoek uitgeweest, zal vanavond is kijken of ik iets in elkaar kan knutselen. Ik las ook ergens dat als je voor spieropbouw gaat, je beter weinig herhalingen kan doen, hoe zit dat?

echt het flauwste excuus ooit, zwakke knie, blablabla

@critmonster Het is geen excuus, na sporten met mijn benen wordt mijn knie dik, strekt en buigt mijn knie ook slecht, pijnlijk. Heb woensdag a.s. MRI-scan:army:

Ik heb nu dit, iemand nog aanvullingen, en welke gewichten herhalingen goed zijn? En welke spiergroepen kan ik op dezelfde dag trainen (ik mis ook nog oefeningen voor de rug)

Schouders:
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise
Dumbbell Upright Row

Trapezius:
Dumbbell Shrug

Biceps:
Dumbbell Curl
Standing Angled Dumbbell Curls
Dumbbell Concentration Curls

Voorarmen:
Hammer Curls