MuscleMeat

Schema cutten

DennisHarley

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
86kg
Ik heb me ingelezen op het forum en mijn 1e voedingschemna gemaakt.

Ben 1.82 cm en 100 kg.
Doel is om vetpercentage te verlagen.

Kwam uit op:

200 gr eiwit
73 gr vet
185 gr koolhydraten

Nu nog op zoek naar een trainingsschema om te beginnen.

Tips zijn altijd welkom

Fijne feestdagen allemaal

schema.png

Hoe lang train je al? Hoeveel dagen wil je gaan trainen?

Begin met een degelijk full body schema zoals 5x5 stronglifts (3dagen), of iets zoals UB/LB (4 dagen).

• Topic Starter Topic Starter
Begin met een degelijk full body schema zoals 5x5 stronglifts (3dagen), of iets zoals UB/LB (4 dagen).

Stronglift ga ik vanavond eens doorspitten had er wel al iets over gelezen inderdaad.

Heb je nog iets voor het voedingschema? Of denk je dat het wel moet lukken?

Stronglift ga ik vanavond eens doorspitten had er wel al iets over gelezen inderdaad.

Heb je nog iets voor het voedingschema? Of denk je dat het wel moet lukken?
Als jij je macro’s haalt, dan ziet dit er verder prima uit.

Een voedingsschema is heel persoonlijk. Ik kan wel zeggen 5x per dag kip met rijst, maar het moet ook wel vol te houden zijn. Het enige dieet wat echt werkt is het dieet dat je ook echt vol kan houden.

Ga hier eens mee beginnen, en kijk na een paar weken wat je eventueel kunt bijschaven.

Stronglifts is meer geschikt voor ecto’s in de bulk vanwege de lineaire progressie.

Voor cutten zou ik toch eerder voor push/pull/legs gaan of een ander simpel 3-4 dagen schema.

Gewoon push pull legs schema opzoeken :p zijn vrij standaard.. benen dag squatten, push dag military press en bench press en pull dag deadlift en bent over row.. daarnaast nog wat isolatie oefeningen toevoegen naar wat beschikbaar is.

Ok ik ga ook dit eens even doorspitten en een schema proberen te maken, als je naar het voedingsschema kijkt hoe ziet dit er dan uit in jou ogen?

Wat is je onderhoud in kcal..... 2200 kcal lijkt me erg weinig...

Ok ik ga ook dit eens even doorspitten en een schema proberen te maken, als je naar het voedingsschema kijkt hoe ziet dit er dan uit in jou ogen?

Ik heb nog nooit gecut :roflol:

Maar goede basis is gewoon 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en 2-3 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht (er van uitgaande dat je een relatief laag vet% hebt).

Streven naar halve kilo er af per week, is het minder verlaag je de hoeveelheid carbs of doe je extra cardio.. is het meer voeg je carbs toe omdat je lichaam anders in spaarstand gaat.

Verder zijn er zoveel factoren waar alles van afhangt dat je in principe niet meer kan dan de basis aan iedereen geven waarna ze dat als begin kunnen gebruiken en dan verder het moeten aanpassen aan de hand van resultaten.

Dus aan de hand daarvan zou ik zeggen dat het een goed begin is.. eerst 2-4 weken aankijken hoe snel je gewicht zakt en daarna gewoon gaan spelen met hoeveelheid kcal/carbs tot je gevonden hebt wat voor jou werkt.

Je verzadigde vetten : onverzadigde vetten verhouding “moet” overigens ongeveer 50-50 zijn. Verzadigde vetten zijn nodig voor je hormoon huishouding. Te ‘gezond’ eten kan zorgen voor libido problemen.

Misschien beter volle melk en wat minder noten.. Maar ook dat is persoonsafhankelijk :p

Kan zo niet 123 zien wat de verhouding is bij jou maar je eet relatief weinig vlees dus zal niet heel veel verzadigde vetten zijn.

Ok top hier kan ik wel wat mee, ga eens het schema 2 weken proberen en kijken wat het teweeg brengt!

Bodybuilding is gewoon ‘al doende leert men’ :p

Gewoon ergens beginnen, kijken wat het voor resultaat het heeft en aan de hand van resultaten steeds alles blijven aanpassen waar nodig.

Terug
Naar boven