cns
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 71kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik ben nu ongeveer 2 jaar weer enigszins serieus bezig met trainen waarbij in eerste instantie de focus lag op afvallen. Aangezien ik vanaf 2008 tot 2012 niets heb kunnen doen door fysieke klachten (virussen etc.) Mijn lengte is 1.86 ben 36 jaar oud en weeg nu 77kg. Opzich ben ik wel tevreden met mijn huidige gewicht maar heb ik het idee dat mijn vet percentage nog vrij hoog is, aangezien ik het vet op de bekende plek rond de buik nog aanwezig is.
Mijn huidige doel is massa kweken maar het vetpercentage binnen de perken houden.
Prioriteiten heb ik niet echt, maar wil gewoon in zijn algemeenheid groter en sterker worden. Ik heb nog altijd fysieke klachten waardoor ik snel moe ben, maar merk wel dat ik meer en meer op een niveau kom, waar ik wil zijn… Hoewel een mens altijd meer wil natuurlijk… Wellicht wil ik nu te snel? Mijn leeftijd werkt misschien ook niet mee. Ik train overigens thuis, en beschik over de benodigde instrumenten om optimaal te trainen… Geen machines, alles is barbells/dumbells/ez curl barbell alles vrije gewichten.
Ik kan als ik wil 7 dagen in de week trainen, maar doe dit nu 4 dgn met dus hier en daar een rondje op de racefiets…
Mijn huidige eetpatroon is misschien ook te verbeteren? (zie onderaan deze post)
Nu mijn schema:
Dag 1 Borst
3x15 Barbell bench press
3x15 Dumbell incline press
3x15 Dumbell Fly
Triceps
2x15 Close Grip Bench press
3x15 Dips
Dag 2 Benen
3x15 Barbell Squat
3x15 Lunges
3x15 Leg extensions
3x15 Calf Raises
Dag 3 Rug
failure Wide Grip Pull Up
3x15 Bent over Barbell Rows
3x15 Chinese Barbell Row
failure Lower Back
Biceps
3x15 Standing Barbell ez Curl
3x15 Incline Dumbell Curl
3x15 Hammer Curls
Dag 4 Schouders
3x15 Military Press (seated)
3x 15 Lateral Raises
3x 15 Reverse Flyes
3x15 Side Raises (Seated)
2x 15 Schrugs Dumbell
Voeding ziet er ongeveer zo uit:
6:45 Ontbijt: whey 2x 15gram + 150 ml water en 150 ml melk en 20 gram brinta + glas verse sinaasappelsap
9:30 Boterham met kaas
12:00 Boterham met kipfilet + appel + 150 ml boullion
14:00 Eierenkoek
17:00 avondeten, ongeveer 300 gram groente en stukje vlees met maximaal 50 gram aardappel
17:30 toetje: Yoghurt 150 ml met 20 gram muesli
Wellicht eet ik te weinig om te groeien? Maar ik ben bang om snel te dik te worden… Vandaar dat ik maximaal 2.000 kcal per dag eet… Maar als dit anders kan hoor ik het graag
Alvast bedankt voor suggesties en wees vooral eerlijk maar ook duidelijk!
Mijn huidige doel is massa kweken maar het vetpercentage binnen de perken houden.
Prioriteiten heb ik niet echt, maar wil gewoon in zijn algemeenheid groter en sterker worden. Ik heb nog altijd fysieke klachten waardoor ik snel moe ben, maar merk wel dat ik meer en meer op een niveau kom, waar ik wil zijn… Hoewel een mens altijd meer wil natuurlijk… Wellicht wil ik nu te snel? Mijn leeftijd werkt misschien ook niet mee. Ik train overigens thuis, en beschik over de benodigde instrumenten om optimaal te trainen… Geen machines, alles is barbells/dumbells/ez curl barbell alles vrije gewichten.
Ik kan als ik wil 7 dagen in de week trainen, maar doe dit nu 4 dgn met dus hier en daar een rondje op de racefiets…
Mijn huidige eetpatroon is misschien ook te verbeteren? (zie onderaan deze post)
Nu mijn schema:
Dag 1 Borst
3x15 Barbell bench press
3x15 Dumbell incline press
3x15 Dumbell Fly
Triceps
2x15 Close Grip Bench press
3x15 Dips
Dag 2 Benen
3x15 Barbell Squat
3x15 Lunges
3x15 Leg extensions
3x15 Calf Raises
Dag 3 Rug
failure Wide Grip Pull Up
3x15 Bent over Barbell Rows
3x15 Chinese Barbell Row
failure Lower Back
Biceps
3x15 Standing Barbell ez Curl
3x15 Incline Dumbell Curl
3x15 Hammer Curls
Dag 4 Schouders
3x15 Military Press (seated)
3x 15 Lateral Raises
3x 15 Reverse Flyes
3x15 Side Raises (Seated)
2x 15 Schrugs Dumbell
Voeding ziet er ongeveer zo uit:
6:45 Ontbijt: whey 2x 15gram + 150 ml water en 150 ml melk en 20 gram brinta + glas verse sinaasappelsap
9:30 Boterham met kaas
12:00 Boterham met kipfilet + appel + 150 ml boullion
14:00 Eierenkoek
17:00 avondeten, ongeveer 300 gram groente en stukje vlees met maximaal 50 gram aardappel
17:30 toetje: Yoghurt 150 ml met 20 gram muesli
Wellicht eet ik te weinig om te groeien? Maar ik ben bang om snel te dik te worden… Vandaar dat ik maximaal 2.000 kcal per dag eet… Maar als dit anders kan hoor ik het graag
Alvast bedankt voor suggesties en wees vooral eerlijk maar ook duidelijk!