XXL Nutrition

Schema gemaakt - good or bad one?

Starter90

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
72kg
Hey,
ik heb nu een schema gemaakt/gevonden/verandert en zou graag willen weten of dit een beetje goed is of dat ik het nog moet aanpassen:

Maandag: Fitness - Triceps, Bovenbenen, Buik
- Triceps: Pressdown, Lying Curls, Dippen tussen bankjes
- Bovenbenen: Flat-footed Squats, Front Lunges, Side Lunges, Balance Squats
- Buik: Crunches, Reverse Crunch, Oblique Crunch

Dinsdag: Joggen

Woensdag: Fitness - Borst, Kuiten, Rug
- Borst: Incline Benchpress, Decline Fye, Close-Palm Push-Ups, Benchpress
- Kuiten: Seated Barbell raises, Barbell Double-Leg raises, Dumble Single-Leg raises
- Rug: Shoulder Shrugs, Single-arm rows, Bent-over rows, Deadlifts

Donderdag: Joggen

Vrijdag: Fitness - Schouders, Billen, Biceps
- Schouders: Front Raise, Seated Lateral Raise, Behind-Neck press
- Billen: Standing Squats, Rear Leg Thrusts, Side Leg raises
- Biceps: Alternate Standing Curls, Staande Barbell Curls, Kabel Curl met 1 arm

Zaterdag/Zondag: Joggen

Zo... nu de volgende vragen die ik moest beantwoorden:

Hoelang je traint
Hardlopen doe ik nu sinds 4 weken 3 keer per week. Daarvoor gewoon een beetje voor de lol... (nu ook voor de lol maar met een gedachte er achter...) Fitness ben ik net sinds 2 weken mee bezig, maar gewoon om het fitness op zich te leren kennen, niet echt fitnessen om wat te bereiken.

Wat je doel is
Mijn body mag er wel wat gespierder uitzien, maar wil bij het armpje drukken natuurlijk ook niet ten onder gaan :)

Waar je prioriteiten liggen
Ik denk dat het joggen het belangrijkst is omdat ik dat het snelste en met het minste "tijdverlies" kan doen... Fitness duurt altijd langer dan gewoon even rondje joggen.

Beschikbare apparatuur
Ik heb me bij een Fitnesscenter aangemeld en ik denk dat zij wel (bijna) alles hebben wat ik nodig ben, dus dit zal niet echt een probleem zijn.

Beschikbare tijd
Het liefst Fitness 3 keer per week en Joggen 3 keer per week... dan heb ik tenminste mijn 30 minuten sport per dag gehad... (1 dag voor niets doen kan ook geen kwaad :)).

Nou, ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit plan goed is voor mijn doeleinden of dat ik het zou moeten aanpassen.

Greets,
G uit Groningen

Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk zou zo niet kunnen trainen met jouw schema.
Ik heb toch liever:
Borst - triceps
Rug - Biceps
Maar dit is mijn mening heh?;)

sucses in ieder geval met je doelstellingen.:)

Ziet er raar uit vind ik,beter ff de sticky's lezen over schema's/oefeningen etc.
En dit is een bodybuildingsforum,als je aleen een beetje gespierder wilt worden ga dan naar een fitnessforum

Ziet er raar uit vind ik,beter ff de sticky's lezen over schema's/oefeningen etc.
En dit is een bodybuildingsforum,als je aleen een beetje gespierder wilt worden ga dan naar een fitnessforum

Ik moet je hier even corrigeren: DBB is een Nederlands/ Belgisch forum voor iedereen die krachtsport - bodybuilding - fitness of gewoon wat aan zijn conditie wilt doen.:)

In jouw geval als beginner zou ik het volgende doen.

Ma/Wo/Vr Fitness - Full body, 1 oefening per spiergroep 3x 6-12 reps. Ben je een uurtje bezig. Is prima voor een beginner om een basis te bouwen. Vergeet niet op je voeding te letten. Voldoende koolhydraten voor energie, eiwitten voor de opbouw en onderhoud van je spieren en goede vetten voor je hormoonhuishouding.

Di/Za Rustig 45 min. hardlopen op 60% - 70%. Gebruik formule van Karvonen, deze houdt ook rekening met je rusthartslag. Hierdoor krijg je wat optimalere hartslagzones om in te trainen.

Do/Zo Lekker niks doen. Skip de Donderdag hardloop sessie zodat je wat meer rust kan pakken. Dat zul je nodig hebben!

Terug
Naar boven