XXL Nutrition

Schema maken

Sydr0me

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort deze site ontdekt, toen ik informatie opzocht over bodybuilden. Ik zou graag ook wat gespierder worden, en ik heb nu dit schema:

Maandag : Buik, ?
3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

Dinsdag : Rust

-

Woensdag : ?

Donderdag : Rust

-

Vrijdag : Buik, ?

3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

Zaterdag : Rust

-

Zondag : Buik, ?

3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

De vraagtekens geven aan dat ik nog niet weet wat ik daar moet gaan doen. Ik heb namelijk geen materiaal en een sportschool zit er voor mij niet in. Eventueel zou ik kunnen sparen voor een barbell oid, maar ik heb niet heel veel geld :p. Ik heb verder nog geen ervaring met bb. Mijn doel is dus om iets gespierder te worden, omdat ik me dan zelfverzekerder voel. Verder voetbal ik nog, training op dinsdag en donderdag en elke zaterdag een wedstrijd.

Stats:
Gewicht: 52.5kg
Lengte: 1.64m
Leeftijd: 13
BF%: Geen idee :shrug:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

EDIT: Hoeveel kost een redelijke barbell met genoeg gewicht om bijv. Rippetoe te doen ongeveer?

Laatst bewerkt:
Mja, doe dan gewoon lichaamsgewichtoefeningetjes, gebruik de "zoek"functie.
Zandzakken kunnen ook leuk zijn om mee te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met lichaamsgewichtoefeningetjes? Dingen zoals crunches, waarbij je je eigen gewicht gebruikt om druk te zetten op de spieren?

Wat is trouwens goed beginnersmateriaal? Een bankje en wat dumbbells ofzo?

Idd, meeste sportscholen hebben een bordje hangen "18+" :rolleyes:

Mss is het beter dat je iemand zoekt dat je goed kan begeleiden in de sportschool, maar te jong? Dat is beetje onzin. Voor sporten ben je nooit te jong, enkel te oud in sommige gevallen :p (bij manier van spreken ;)).
Doe het rustig aan en komt wel inorde.