XXL Nutrition

Schema maken

Sydr0me

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort deze site ontdekt, toen ik informatie opzocht over bodybuilden. Ik zou graag ook wat gespierder worden, en ik heb nu dit schema:

Maandag : Buik, ?
3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

Dinsdag : Rust

-

Woensdag : ?

Donderdag : Rust

-

Vrijdag : Buik, ?

3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

Zaterdag : Rust

-

Zondag : Buik, ?

3x12 Crunch
3x20 Twisted Crunch
3x12 Reverse Crunch
?

De vraagtekens geven aan dat ik nog niet weet wat ik daar moet gaan doen. Ik heb namelijk geen materiaal en een sportschool zit er voor mij niet in. Eventueel zou ik kunnen sparen voor een barbell oid, maar ik heb niet heel veel geld :p. Ik heb verder nog geen ervaring met bb. Mijn doel is dus om iets gespierder te worden, omdat ik me dan zelfverzekerder voel. Verder voetbal ik nog, training op dinsdag en donderdag en elke zaterdag een wedstrijd.

Stats:
Gewicht: 52.5kg
Lengte: 1.64m
Leeftijd: 13
BF%: Geen idee :shrug:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

EDIT: Hoeveel kost een redelijke barbell met genoeg gewicht om bijv. Rippetoe te doen ongeveer?

Laatst bewerkt:
Mja, doe dan gewoon lichaamsgewichtoefeningetjes, gebruik de "zoek"functie.
Zandzakken kunnen ook leuk zijn om mee te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met lichaamsgewichtoefeningetjes? Dingen zoals crunches, waarbij je je eigen gewicht gebruikt om druk te zetten op de spieren?

Wat is trouwens goed beginnersmateriaal? Een bankje en wat dumbbells ofzo?

Idd, meeste sportscholen hebben een bordje hangen "18+" :rolleyes:

Mss is het beter dat je iemand zoekt dat je goed kan begeleiden in de sportschool, maar te jong? Dat is beetje onzin. Voor sporten ben je nooit te jong, enkel te oud in sommige gevallen :p (bij manier van spreken ;)).
Doe het rustig aan en komt wel inorde.

Maar thuis trainen kan zeker niet? Ivm het beginnen en dus de kans om de oefeningen verkeerd uit te voeren?

je bent 13, ik vind dit persoonlijk veel te jong om al met gewicht te trainen. je kan eventueel wat dumbbells halen en daar dumbbell curls mee doen en wat side raises.
je kan

maandag:
5x10 dumbbells curls (biceps)
3x20 langzaam pompen (borst)
5x10 dippen (op de zijkant van je bed ofzo, triceps)
5x10 side raises (zijwaarts omhoog heffen gewicht, schouders)
5x20 crunches (buik)

dinsdag rust (desnoods wat lopen of fietsen)

woensdag weer hetzelfde als maandag

donderdag rust (desnoods wat lopen of fietsen)

vrijdag weer hetzelfde als maandag

zaterdag en zondag rust of eventueel lopen of fietsen ofzo

maar ga zeker niet te snel te zwaar trainen (tot tegen je limiet is al te zwaar), rustig aan beginnen, ook al kan je wat zwaarder, de eerste maand zeker rustig aan doen, erna kan je RUSTIG opbouwen.

je kan eventueel wat dumbbells halen en daar dumbbell curls mee doen en wat side raises.

Ja joh, kan je nog slechter advies geven?

@ topicstarter: je hoeft idd niet persé naar de sportschool, maar het kan zeker zonder probleem, als je me niet gelooft moet je maar eens naar filmpjes/foto's en informatie zoeken over jonge weightlifters, die geven veel aandacht aan de juiste techniek, maar tegelijkertijd zorgen ze wel dat zwaar genoeg trainen om progressie te maken.

De sprookjes over dat met gewichten trainen niet goed is als je jong bent of je groei belemmerd kan je best straal negeren.

Trainen met gewichten moet je zowel op jonge als op oudere leeftijd met verstand doen en niet zomaar met gewicht gaan zwaaien. Als je hieraan denkt en je bouwt rustig op, dan zal er geen enkel probleem zijn.

Voor inspiratie voor lichaamsgewichtoefeningen voor thuis: gebruik search of google en type in bodyweight exercices,
beastskills.com is ook een fijne site.

Als laatste tip nog: wees zo verstandig van alle spieren met evenveel aandacht te trainen (dus niet enkel wat bicep curls met side raises), als je spiergroepen verwaarloost en andere hard traint (zeker bij antagonisten), dan pas krijg je veel kans op blessures.

Succes

je bent 13, ik vind dit persoonlijk veel te jong om al met gewicht te trainen. je kan eventueel wat dumbbells halen en daar dumbbell curls mee doen en wat side raises.
je kan

maandag:
5x10 dumbbells curls (biceps)
3x20 langzaam pompen (borst)
5x10 dippen (op de zijkant van je bed ofzo, triceps)
5x10 side raises (zijwaarts omhoog heffen gewicht, schouders)
5x20 crunches (buik)

dinsdag rust (desnoods wat lopen of fietsen)

woensdag weer hetzelfde als maandag

donderdag rust (desnoods wat lopen of fietsen)

vrijdag weer hetzelfde als maandag

zaterdag en zondag rust of eventueel lopen of fietsen ofzo

maar ga zeker niet te snel te zwaar trainen (tot tegen je limiet is al te zwaar), rustig aan beginnen, ook al kan je wat zwaarder, de eerste maand zeker rustig aan doen, erna kan je RUSTIG opbouwen.

Ehh, ik moet me benen toch ook trainen?

Als het 16+ of 18+ is, kom ik er toch sowieso niet in?

Sorry was een grapje in mijn vorige post van dat 18+, dacht dat het duidelijk was, in ieder geval staat er niet echt een leeftijd op :)

En idd benen moet je ook trainen, denk dat pistols een van de betere lichaamsgewicht oefeningen is. (pistols= op 1 been tot aan de grond zakken en terug recht --> google)

Terug
Naar boven