Fitness Seller

Schema Sven

svenn15

Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
59kg
Ik vroeg me af wat jullie van mijn schema voor mijn upper body vinden

4 x per week doe ik dit :

-
Dumbbell Bench Press
Dumbbell squeeze press
One-Arm Dumbbell Row Links
One-Arm Dumbbell Row rechts
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Biceps Curls
Dumbbell Triceps Kickbacks

Telkens 3 sets met 12 herhalingen.

Heb je geen benen in je schema? Wat je nu hebt is too much 4x per week. Heb je dit zelf bedacht?

• Topic Starter Topic Starter
Heb je geen benen in je schema? Wat je nu hebt is too much 4x per week. Heb je dit zelf bedacht?
Jawel,

Ik doe dit op maandag woensdag en vrijdag in de ochtend.
In de namiddag doe ik op deze 3 dagen dan een lower body en op zondag full body.

Sessies duren telkens ongeveer 30 min

Jawel,

Ik doe dit op maandag woensdag en vrijdag in de ochtend.
In de namiddag doe ik op deze 3 dagen dan een lower body en op zondag full body.

Sessies duren telkens ongeveer 30 min
Lijkt me meer 30min cardio als je die lijst dan met 3x12 afwerkt. Begrijp me niet verkeerd maar dat schema gaat je niet veel brengen als je het mij vraagt. Waarom pak je niet een gewoon klassiek trainingsschema of een fullbody 3x per week. Daar bereik je meer resultaat mee met een dag minder trainen. Staan er genoeg in de sectie https://forum.bodybuilding.nl/fora/trainingsschemas-en-programmas.141/ 🤗👌🏻

• Like
Waarderingen: M!ke
Naja, hij leest hier al vanaf 2016 mee. Dan zal hij toch wel een beginners schema langs hebben zien komen?
En wie wil nu wat bereiken? Does moeite Sven.

Ik vroeg me af wat jullie van mijn schema voor mijn upper body vinden

4 x per week doe ik dit :

-
Dumbbell Bench Press
Dumbbell squeeze press
One-Arm Dumbbell Row Links
One-Arm Dumbbell Row rechts
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Biceps Curls
Dumbbell Triceps Kickbacks

Telkens 3 sets met 12 herhalingen.
Yo Svenn,

Je bent 1m75 / 59 kg en je draait nu 3 dagen p/w 2 sessies + zondag full body. Dat is gewoon veel werk voor weinig kilo’s op je lijf.

Upper-schema dat je post is vooral pomp (3×12 met dumbbells) en weinig focus op echt sterker worden. Als je alles 30 min aframmelt met licht gewicht, is het meer cardio dan spieropbouw.

Als je toch met dumbbells thuis traint: hou de basics (DB bench, row, shoulder press, curls, triceps) maar maak er 1–2 varianten van en ga zwaarder/strakker loggen (bv. 2–3 werksets 6–12, pas door als je 3×12 haalt).

En eerlijk: met jouw stats ga je meer winnen door iets minder sessies, meer focus op progressie + eten in surplus dan door nog een extra 30-min workout erbij te proppen.

Terug
Naar boven