AndroidHealthClinic

Schema voor kickboksen

MESSI10

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hallo,
Ik was van plan om een fitness schema te maken maar aangezien ik binnenkort wil gaan beginnen met kickboksen is het dan beter om te trainen voor kracht, kracht/massa of massa.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee die ook fitnesst en vechtsport doe wat ik het beste kan trainen ?

Alvast bedankt!

Gewoon beginnen met een fullbody schema en dit 3x in de week doen. Je kan dit rustig één jaar volhouden. Daarna moet je overstappen naar een splitschema. Dit heeft goed bij mij gewerkt. Het viel mij op, door fullbody te trainen, dat ik sterker/sneller werd tijdens het vechten. Mijn trappen en stoten kwamen veel harder en sneller aan. Daarnaast ontwikkelde ik ook massa.

Daarna moet je wel overstappen naar een splitschema, omdat je lichaam gewend raakt aan je training. Je kan met fullbody, naar mijn mening, op een gegeven moment niet hard genoeg groeien. Je hoeft niet bang te zijn dat je te groot gaat worden door hard te trainen. Een grote bodybuilder wordt je toch niet als je gaat kickboxen en natuurlijk blijft.

Zie stickies voor een fullbody schema. Er zijn er zat te vinden.

Train explosief. Gewichten uitstoten etc.

how about niet met gewichten trainen de eerste paar maanden en je op de techniek focussen?

Terug
Naar boven