XXL Nutrition

schema ?

wilco1

Novice
Waardering
0
Hoi mensen

ik wil graag even weten of dit schema goed is voor 4 dagen in de week trainen.
Ik wil vooral de aandacht leggen op schouders en armen.

ma. Borst,Triceps,Kuiten
di. Rug, Biceps, Schouders,buik
Woe. Rust
Do. Benen,buik
Vrij. Schouders, Biceps Triceps, buik
Za rust
Zo rust

Als het niet helemaal goed is wil ik het graag aangepast horen.

Voorheen deed ik 3 keer in de week.

1 Borst Triceps Schouders,buik
2 Rug Biceps,buik
3 benen,buik

Hiermee boekte ik weinig resultaat in anderhalf jaar.

Ik ben een ecto van 1.79 en 75Kg, daarom wil ik mijn schema aanpassen

B.V.D.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zelf denk dat ik met het trainen niets aan massa won omdat ik een te laag vetpercentage had. Ik kan ook zoveel eten als ik wil maar kom niets aan.

Dit denk ik op te lossen door te stoppen met roken want dat deed ik een pakje per dag.

valt toch vies tegen hiero
Heb nog geen een reactie
???

Ik zelf denk dat ik met het trainen niets aan massa won omdat ik een te laag vetpercentage had. Ik kan ook zoveel eten als ik wil maar kom niets aan.

Dit denk ik op te lossen door te stoppen met roken want dat deed ik een pakje per dag.

Nonsens, kijk ook maar even onder de voedings sectie, en vooral zoeken naar bulkschema's. Veel mannekes denken dat ze veel eten, maar dat valt vies tegen op bodybuilding niveau. Maar daar ga je snel genoeg achter komen.

ma. Borst,Triceps,Kuiten
di. Rug, Biceps, Schouders,buik
Woe. Rust
Do. Benen,buik
Vrij. Schouders, Biceps Triceps, buik
Za rust
Zo rust

Kijk ook gelijk even in de stickys in deze sectie. Je hebt duidelijk nog geen idee hoe een goed (beginners) schema eruit ziet.

slecht schema.
als je 3 dagen rus wilt hebben in de week is er geen plaats om schouders en biceps triceps 2 keer aan te pakken en je buik 2 dagen achterelkaar daarvoor heb je te weinig rust gewoon.
houd t dan gewoon op in 1 keer in de week en plaats je schouders in t begin van de week en je armen achteraan op 1 aparte sessie.
hieronder voorbeeld:

Dag1: borst + voorkant/zijkant schouders
Dag2: rug + achterkant schouders
Dag3: rust
Dag4: benen
Dag5: armen + buik
Dag6: rust
Dag7: rust

je ziet ik heb hierin geen apart schoudertraining staan maar de schouders onderverdeelt bij de spiergroepen die desbtreffende deel van de schouders al aardig meetrainen zo zal bij borst de voorkant schouders meegepakt worden en bij rug de achterkant enigzins dus daarom heb ik die desbetreffende schouderdelen bij de andere spieren ondergebracht t scheelt tijd en een extra rustdag en veel mensen gaan hier goed op.

Kijk hier heb ik wat aan.
Hartstikke bedankt.

In feite was je 4-dagen schema goed samengesteld,ik ben ook voorstander van om zwakke punten 2 maal in de week aan te pakken,maar je moet wel je volume naar beneden halen,ook voor de andere spiergroepen.

Nee, je schema is helemaal verkeerd, en ik zou stoppen met hardlopen.

Groet,

Oxipoxi

NPC zei:
In feite was je 4-dagen schema goed samengesteld,ik ben ook voorstander van om zwakke punten 2 maal in de week aan te pakken,maar je moet wel je volume naar beneden halen,ook voor de andere spiergroepen.
je bedoelt in feite was t dus echt never nooit lang van zijn leven niet goed samengesteld. hoe the **** kun je nu in 4 dagen genoeg rust krijgen in de spieren die hij 2 keer traint.niet dus. en hoe wil je t hele lichaam in 4 dagen trainen en dan met die spieren die hij 2 keer wou trainen door t trainingsvolume omlaag te gooien? je moet m geen rare hints geven.
ik trainde ook altijd elke spier 2 keer per week maar niet in dat kleine tijdsbestek ,maar in 4 dagen ken dat niet in zijn schema. zijn schema klopte niet en je moet niet dingen vertellen dat t opzich verder goed was das een hele verkeerde denkwijze.

Je bedoelt in feite:Who the **** are you?
Geef één reden waarom zijn schema niet goed samengesteld is?
Hoe kun je in 4 dagen genoeg rust krijgen in spieren die hij 2 keer traint:verklaar je nader bro. Jouw voorbeeldschema bestaat ook uit 4 dagen;als ik goed kan tellen heeft hij dan ook 3 dagen rust.Jij bent het die rare hints geeft.Hij gaf duidelijk aan dat hij de nadruk wou leggen op zijn zwakke punten schouders & armen,daarmee vertelde ik hem dat hij dat gerust 2 keer mag aanpakken met gereduceerd volume van ALLE spiergroepen en diegene die hij 2 keer pakt niet tot volledig spierfalen te trainen,want de bedoeling is hier om namelijk de zwakke punten op te halen.Ik zou voorstellen dat je eerst begint met te leren lezen en dan pas commentaar geeft waarvan je denkt dat je verstand van hebt.

Lief zijn voor elkaar mannen!!! :rolleyes:

NPC zei:
Je bedoelt in feite:Who the **** are you?
Geef één reden waarom zijn schema niet goed samengesteld is?
Hoe kun je in 4 dagen genoeg rust krijgen in spieren die hij 2 keer traint:verklaar je nader bro. Jouw voorbeeldschema bestaat ook uit 4 dagen;als ik goed kan tellen heeft hij dan ook 3 dagen rust.Jij bent het die rare hints geeft.Hij gaf duidelijk aan dat hij de nadruk wou leggen op zijn zwakke punten schouders & armen,daarmee vertelde ik hem dat hij dat gerust 2 keer mag aanpakken met gereduceerd volume van ALLE spiergroepen en diegene die hij 2 keer pakt niet tot volledig spierfalen te trainen,want de bedoeling is hier om namelijk de zwakke punten op te halen.Ik zou voorstellen dat je eerst begint met te leren lezen en dan pas commentaar geeft waarvan je denkt dat je verstand van hebt.

ik geef toe mijn fout ik klikte op verkeerde topic :D en gaf een antwoord op ee schema van een topic waarin men doelt op een 4 dagen aan 1 stuk door trainen. sorry ff te snel geklikt ik zie t nu pas.
hou je nu weer wel van me :D

o en trouwens ff serieus; 1 punt wat er niet goed was aan zijn schema:
dag 1 borst en triceps onder andere en op dag 2 schouders.
wat is daar fout aan nou simpel op dag 1 zijn de voorkant schouder al behoorlijk afgebeult met borst en ook de triceps hebben hun deel wel gehad nu gaat ie op dag 2 dus schouders maar de schouders en triceps zijn nog lange niet hersteld van dag 1 das eigenlijk t grootste punt wat fout is.
( ja echt man sorry, ik wou eigenlijk op een heel andere topic posten, maar omdat me pc traag is klikte ik maar wat door uit ongeduld en kwam hier terecht en antwoorde dus op t foute topic en op jouw post, nogmaals sorry, ik hoor t wel als je bos bloemen wilt he :D )

Ik zou in jouw geval elke spiergroep maar 1 keer in de week trainen.
Na benen zou ik dag rust nemen.
ma borst - biceps- kuiten
di quad - hams
woe rust
don rug - onderarmen - buik
vrij schouders - triceps

Pak je een spiergroep harder aan door ze twee keer minder aan te pakken?
Nee, je verspreid de schade aan de spieren meer over de week uit. Hier is natuurlijk wat over te zeggen maar dit is geen manier om ergens een accent op te leggen. Maar gewoon een visie die bodybuilders hebben voor HEEL het trainingsschema voor alle spiergroepen.

Als je het accent wil leggen op een bepaalde spiergroep. Train ze dan aan het begin van die training, op een dag waarop je de meeste energie hebt in de week. Of op een dag waarna rustdag(en) volgen zodat deze beter kan herstellen.

de leeuw zei:
Pak je een spiergroep harder aan door ze twee keer minder aan te pakken?
Nee, je verspreid de schade aan de spieren meer over de week uit. Hier is natuurlijk wat over te zeggen maar dit is geen manier om ergens een accent op te leggen. Maar gewoon een visie die bodybuilders hebben voor HEEL het trainingsschema voor alle spiergroepen.

Als je het accent wil leggen op een bepaalde spiergroep. Train ze dan aan het begin van die training, op een dag waarop je de meeste energie hebt in de week. Of op een dag waarna rustdag(en) volgen zodat deze beter kan herstellen.

juist ja dat klopt helemaal. wilco je moet die posts van mij tegen npc vergeten die waren op de verkeerde topic gericht maar dat had je waarschijnlijk al gelezen in de replys. maar t voorbeeld schema wat ik in me eerste post op deze topic deed is wel in orde alleen de posts die npc tegenspraken waren verkeerd dus lees daar over heen, ik benadruk t maar ff.

allereerst wilde ik hier geen ruzie veroorzaken, maar ik zie dat jullie het al bij hebben gelegd.

Hhmmm ja, ik ga dat schema van mogitu proberen als dat schema klopt, en ik heb meteen pro maxx whey protien gehaald en jullie horen wel hoe het gaat.

thnx

wilco1 zei:
allereerst wilde ik hier geen ruzie veroorzaken, maar ik zie dat jullie het al bij hebben gelegd.

Hhmmm ja, ik ga dat schema van mogitu proberen als dat schema klopt, en ik heb meteen pro maxx whey protien gehaald en jullie horen wel hoe het gaat.

thnx

ach weet je ik ben af en toe een relnicht :rolleyes:
maar idd dat schema van mij klopt wel hoor maar er zijn talloze andere schemas van anderen die ook kloppen je moet je alleen bij die schemas aan bepaalde regels houden en dan is t niet zo moeilijk er 1 op te stellen. maar dat van mij is een leuk aanknooppunt voor nu in de loop van tijd leer je wel bij wat kan en niet kan.maar je moet niet alleen op je eiwitjes letten he koolhydraten zijn ook belangrijk en zo zijn er nog wat dingen. als je bereid bent wat meer te eten als een bber ongeveer raad ik je aan op t voedingsboard te kijken en op t supplementen board daar kun je namelijk nogal wat van supplementen en voeding vinden/leren.
succes m8

Vergeven en vergeten mogitu :)
Je hebt gelijk dat daags na borsttraining zijn schouders & triceps vermoeid zijn,daarom is het belangrijk als hij zen schouders dan traint, geen drukoefenining te doen (alhoewel er sommige atleten geen probleem mee hebben) en die te bewaren voor vrijdag,en ook niet tot volledig spierfalen te trainen.
Begrijp me niet verkeerd,dit is een schema voor paar maanden met als bedoeling die zwakke spiergroep(en) op te halen en daarna terug over te gaan naar traditioneel schema.
Tegen wilco zou ik zeggen:probeer het allemaal uit,experimenteer,zo zal je uiteindelijk te weten komen wat werkt voor jou en wat niet,iedereen is verschillend en niets staat in steen geschreven!

Terug
Naar boven