Fitness Seller

Schism, de bijbel verzie van Fitna!

Conclusie: beide religies zijn achterlijk :cool:

allemaal oudtestament bullshit :)

Conclusie: beide religies zijn achterlijk :cool:

Ik durf er vrijwel zkr alle van te maken. Maar zolang men gelooft en andere er niet mee lastig valt heb ik er geen problemen mee.

Voor de rest vind ik het wel een erg goedkoop filmpje, maargoed die van Wilders was ook niet shocking..

moslimhonden.

ehm ik bedoel christenhonden.

nee....

ah whatever... alemaal bitches.

Dat eerste stuk waar die kinderen slaag krijgen is hier al eens gepost geweest. Die kinderen waren als ik het me goed herinner steeds bezig met stenen gooien. (ergens geen excuus om kinderen zo aan te pakken, maar onder die omstandigheden kan ik het wel enigszins begrijpen. Alleen worden ze daar waarschijnlijk nog gevaarlijker door...)

Eerst en vooral, erg zwak filmpje (net als fitna waar ik eerst voorstander van was). De bijbel teksten uit het oude testament heb ik zelf moeilijkheden mee (ja durf dat eerlijk te zeggen), die God lijkt me totaal niet dezelfde als die uit het nieuwe testament. En dan die vrouw met die kindjes, FOEI FOEI, schande!!! Zulke mensen zijn het bestaan niet waard!!! En ja de oorlogsbeelden, is natuurlijk helemaal niet gedaan in functie van het Christendom. Ik denk dat je zo over alles een filmpje kan maken, over elke vorm van denken en die laten uitzien als totaal geschift

Moet zeggen dat ik dit filmpje ook wel zwakker vind als dat van Wilders ja. Over misbruik van beelden gesproken, daar is hier pas echt sprake van. Alsof Amerika het hele christendom vertegenwoordigd, op dat punt eens met dannymarx, ook goed dat je hier toegeeft dat het oude testament beter niet meer opgevolgd/serieus genomen wordt.

Op dit moment zijn de problemen binnen de islam echt wel groter als die binnen het christendom. Op een bepaald moment in de geschiedenis waren die ook groot, maar tegenwoordig komen alle terroristen en radicalen wel uit de islam. Wat niet wil zeggen dat heel de islam slecht is natuurlijk.

Dit begint echt lachwekkende vormen aan te nemen. BORING zeg ik.

Volgens mij missen de meeste hier de boodschap...Laat staan de betekenis van het woord Schism...

Tja schism of schisma of kerkscheuring betekent dus dat er verschillende groepen binnen een geloof zijn die het oneens zijn met elkaar. Veronderstel dat de boodschap van dit filmpje is dat je binnen een geloof niet al die groepen (radicalen, gematigden) over één kam mag scheren. Probleem bij die boodschap is dat radicalen zich wel baseren op bepaalde teksten uit de koran/bijbel en dat Wilders die teksten er gewoon uit wilt. De maker van deze film beweert dat die teksten uit de context gehaald zijn, maar de vraag is hoe kan je een hele paragraaf laat staan hele pagina uit de context halen? Op zich zou het niet slecht zijn om misverstanden uit te sluiten door bepaalde teksten wat aan te passen. De samenleving evolueert en dus zouden religies en hun boeken wel mee mogen evolueren niet.

Ik durf er vrijwel zkr alle van te maken. Maar zolang men gelooft en andere er niet mee lastig valt heb ik er geen problemen mee.

Voor de rest vind ik het wel een erg goedkoop filmpje, maargoed die van Wilders was ook niet shocking..

Noem 1 godsdienst dat anderen niet lastigvalt.:D

Wou net zeggen die van wilders was net zo triest....gemaakt op met moviemaker op z'n windows98 pc.

Totale BS, die soldaten in het begin handelen niet uit geloof, wat moslim terroristen wel doen, ook de oorlog tegen Irak had niks maar dan ook niks met geloof te maken.

Die maffe kinderen en dat wijf , tjsa die kinderen en dat wijf zijn net zo extremistisch als elke moslim die je opstraat tegen komt..

heel zwak filmpje.

Totale BS, die soldaten in het begin handelen niet uit geloof, wat moslim terroristen wel doen, ook de oorlog tegen Irak had niks maar dan ook niks met geloof te maken.

Die maffe kinderen en dat wijf , tjsa die kinderen en dat wijf zijn net zo extremistisch als elke moslim die je opstraat tegen komt..

heel zwak filmpje.

+1.
En zoals Dannymarx al zei: veel daarvan is van het oude testament. Het is jammer dat mensen vroeger om Jesus een hele nieuwe religie zijn begonnen. Als mensen alleen doen wat Jesus zegt en hoe hij handelde dan zou de wereld er een stuk beter uitzien. Als mensen exact handelden naar Mohammeds woord dan zouden we iedereen die er niet eenzelfde denkwijze als wij op nahoudt allang de schedel in hebben geslagen.

Die stomme schaap van een maker van deze film vergeet 1 ding...

Moslims voeren maar al te graag uit wat er in hun pleepapierboek staat.
Ik ben nog geen christen tegengekomen die alles wat er in de film staat predikt aan andere christenen. En dat is wat Wilders ermee wilt zeggen. Moslims hakken maar al te graag koppen af van anderen, blazen zich met liefde op...en gaan er nog trots op ook.

• Topic Starter Topic Starter
Die stomme schaap van een maker van deze film vergeet 1 ding...

Moslims voeren maar al te graag uit wat er in hun pleepapierboek staat.
Ik ben nog geen christen tegengekomen die alles wat er in de film staat predikt aan andere christenen. En dat is wat Wilders ermee wilt zeggen. Moslims hakken maar al te graag koppen af van anderen, blazen zich met liefde op...en gaan er nog trots op ook.

De christenen waren vroeger minsten zo erg. De westerse wereld en daarmee de meesten christenen lopen nou eenmaal een paar honderdjaar voor op de moslim landen.

Heb geen van de filmpjes gezien, maar vind het tegensignaal eigenlijk wel positief.
Afbranden die achterlijke cultuur-hoax.

Terug
Naar boven