AndroidHealthClinic

Schism, de bijbel verzie van Fitna!

Lekker hypocriet doen met zn allen:) In de jaren '50 liep m'n oma en d'r vriendinnen met een hoofddoek om. Mensen vergeten zooo snel, wat denk je zelf hoe het hier allemaal geweest is. Mensen veroordelen omdat ze simpelweg ergens geboren zijn waar de ontwikkeling sterk achterloopt op de onze ( is dat eigenlijk wel zo?).

Maar goed, sla de plank mss mis qua onderwerp maar zeg 't maar even he! De hoofdreden waarom de politiek en mensen als Wilders uberhaupt iets te zeggen hebben. Wij vergeten zo snel....

Nou, dan zouden we iig weer redelijk gelijk staan he? In Nederland stemt naar mijn idee een enorm deel van de mensen zonder ook maar 1 partijpunt of programma te hebben gelezen; gewoon de meute volgen. De reden dat Pim Fortuyn en Wilders zo groot zijn geworden om het dan maar in dezelfde adem te charcheren. (heb je feiten om dit statement te onderbouwen: onderdrukking bij het uitbrengen van een stem, of is het 'een indruk' die je hebt?)

Daarbij: waar slaat je reactie op? Een stem wordt persoonlijk uitgebracht, niemand die controleert waar je op stemt, als het goed gaat. Er is niets gezegd over de wijze waarop gestemd wordt. Je bent gewoon zaken aan het invullen om je wereldvisie bijeen te houden.

Bull, informeer jezelf maar eens hoe de pvda staat tegenover uitkeringen.
80 procent van de allochtonen stemt op deze partij.

Ik ben al druk aan het zoeken, ben dit eens tegengekomen in een interessant artikel op een blog. Hoop dat ik het terug kan vinden, indexeerde toen nog niet zoveel.

Om te beginnen is natuurlijk al wat te zeggen voor het feit dat Turkije eerder dan Belgie het stemrecht voor vrouwen kende. :D (al waren ze toen al druk aan het seculeren)

Hoofdzakelijk was het een opmerking om aan te tonen dat de invloed van religie op de samenleving en vice versa niet zomaar 'lineair' van aard is. Een samenleving waarin 99 procent van de mensen moslim is, kan blijkbaar prima meer verlichting in zich dragen (op bepaalde punten) dan de samenleving die wij zo graag ophemelen: onze eigen samenleving.
kijk ik weet dat het midden oosten vrij mild tegenover democratie stond aan het begin van deze eeuw en mogelijk hervormingen wilde, maar volgens mij is er nooit echt sprake geweest van een vergevorderde democratie. (iran heeft bijvoorbeeld wel een democratie waar men mag stemmen, maar alsnog hebben de stemmers weinig macht vanwege de machtsverhoudingen in het bestuur daar)

ook is de verlichting voortgekomen uit de moslimwereld.

Die heb ik ook niet, ben ik nu een moslim?

Nee maar jongens toch..Er wordt gegeneraliseerd tot op het bot. 'Onze samenleving', 'de moslims' en zijn 'moslimwereld'.

Wat levert het nou feitelijk op om op deze manier te communiceren? Het begint al met iets kansloos als het vergelijken van twee heilige geschriften van 100en jaren geleden. Dit gebeurt niet op basis van reeel onderzoek onder verschillende groepen mensen die op wat voor een manier dan ook hun geschrift intrepeteren, nee, wij maken twee filmpjes en aan de hand daarvan worden er wijze woorden gesproken. Mensen vragen zich af of de moslims meer mensen hebben vermoord dan de christenen..sorry hoor.

De mate van populisme hier valt me echt tegen en ervaar ik als diep triest bij sommigen. Vanaf een wolkenkrabber mensen onderspugen zeg maar.

Die heb ik ook niet, ben ik nu een moslim?

Nee maar jongens toch..Er wordt gegeneraliseerd tot op het bot. 'Onze samenleving', 'de moslims' en zijn 'moslimwereld'.

Wat levert het nou feitelijk op om op deze manier te communiceren? Het begint al met iets kansloos als het vergelijken van twee heilige geschriften van 100en jaren geleden. Dit gebeurt niet op basis van reeel onderzoek onder verschillende groepen mensen die op wat voor een manier dan ook hun geschrift intrepeteren, nee, wij maken twee filmpjes en aan de hand daarvan worden er wijze woorden gesproken. Mensen vragen zich af of de moslims meer mensen hebben vermoord dan de christenen..sorry hoor.

De mate van populisme hier valt me echt tegen en ervaar ik als diep triest bij sommigen. Vanaf een wolkenkrabber mensen onderspugen zeg maar.

Je hebt volkomen gelijk, maar grappen maken ergens over moet kunnen, zelf ben ik christen maar neem niet snel aanstoot tot iets.
Was er maar een religie die tolerantie heette.

Uhh..de verlichting als in de Verlichting? Dat is namelijk een Westers begrip en valt niet te stroken met de moslimwereld.
zo rond de 13e eeuw werden daar de oude griekse geschriften herontdekt en bestudeerd etc. van daaruit is het overgewaaid naar europa.
helaas werd de persoon die zich ermee bezig hield in de moslimwereld geexecuteerd geloof ik (kan ff niet op z'n naam komen)

:roflol: :roflol: Nog kanslozer dan fitna haha

het verschil met fitna is dat de christenen hierom lachen en misschien een keertje meer gapen en de moslims meteen de straat op gaan met stokken, vlaggen (uiteraard verkeerd om aan het stokje) om te rellen :roflol:

kijk ik weet dat het midden oosten vrij mild tegenover democratie stond aan het begin van deze eeuw en mogelijk hervormingen wilde, maar volgens mij is er nooit echt sprake geweest van een vergevorderde democratie. (iran heeft bijvoorbeeld wel een democratie waar men mag stemmen, maar alsnog hebben de stemmers weinig macht vanwege de machtsverhoudingen in het bestuur daar)

ook is de verlichting voortgekomen uit de moslimwereld.

Hehe, ik wilde ook zeker niet de indruk wekken dat daar sprake van zou zijn, vergevorderde democratie. :D Maar zo af en toe is het even goed om de eigen geschiedenis een beetje duidelijk te maken. Nederland kent ook nog geen honderd jaar algemeen kiesrecht. De invloed van de christelijke religie is allerminst beschaafd (geweest), grote kans dat veel van onze opa's tegen een vrouwenkiesrecht zijn geweest

Uhh..de verlichting als in de Verlichting? Dat is namelijk een Westers begrip en valt niet te stroken met de moslimwereld.

Tja, dat valt te bezien... Zonder de arabische wereld had onze verlichting d'r waarschijnlijk behoorlijk anders uitgezien... (En hadden we wellicht nog in romeinse cijfers lopen rekenen :D)

zo rond de 13e eeuw werden daar de oude griekse geschriften herontdekt en bestudeerd etc. van daaruit is het overgewaaid naar europa.
helaas werd de persoon die zich ermee bezig hield in de moslimwereld geexecuteerd geloof ik (kan ff niet op z'n naam komen)

Grote hoeveelheden geschriften zijn later toch ook nog vernietigd door bezetters vanuit Europa?

het verschil met fitna is dat de christenen hierom lachen en misschien een keertje meer gapen en de moslims meteen de straat op gaan met stokken, vlaggen (uiteraard verkeerd om aan het stokje) om te rellen :roflol:

Ik ben bang dat ik een redelijk aantal mensen ken die bij het zien van Jesuscamp een goed gevoel kregen...

algemeen kiesrecht hebben we nog niet zo lang, maar onze democratische traditie gaat al eeuwen terug...

alhoewel je in de moslimwereld ook steeds meer democratische principes op ziet komen tegenwoordig.

Op dit moment zijn de problemen binnen de islam echt wel groter als die binnen het christendom.

De beslissing tot de Irak oorlog is genomen door een groepje Neo-conservatieven met het Christendom als achtergrond.

Elke jongen heeft een verminkte penis in de States.

In Amerikaanse volkswijken waar grote armoe heerst heeft men altijd de 'The Lord' nog zoals ze zelf zijn wijsgemaakt en erin geloven. Dit houd hen kalm en zorgt dat volksopstand uitblijft. Want de Republiekijnen willen dat in stand houden.

Israel denkt dat zij uitverkorene zijn en dat God hen het beloofde land heeft gegeven. Uitverkorene, hoe meer suprieuriteit kun je verzinnen, want het moet hun land worden.

Dit hele bolletje dat om de zon draait is gewoon een productie en flikkering binnen het kernfusie proces. Jesus uit Nazareth zeker? :rolleyes:

Ik weet niet wat slechter is, een dolk is iemand's gezicht steken of stiekem in z'n rug kerven maken todat hij sterft.

Laatst bewerkt:
Klinkt goed in de oren die knappers.

Verder een kansloze film :roflol: kan duidelijk niet tegen fitna op.

De beslissing tot de Irak oorlog is genomen door een groepje Neo-conservatieven met het Christendom als achtergrond.

Elke jongen heeft een verminkte penis in de States.

In Amerikaanse volkswijken waar grote armoe heerst heeft men altijd de 'The Lord' nog zoals ze zelf zijn wijsgemaakt en erin geloven. Dit houd hen kalm en zorgt dat volksopstand uitblijft. Want de Republiekijnen willen dat in stand houden.

Israel denkt dat zij uitverkorene zijn en dat God hen het beloofde land heeft gegeven. Uitverkorene, hoe meer suprieuriteit kun je verzinnen, want het moet hun land worden.

Dit hele bolletje dat om de zon draait is gewoon een productie en flikkering binnen het kernfusie proces. Jesus uit Nazareth zeker? :rolleyes:

Ik weet niet wat slechter is, een dolk is iemand's gezicht steken of stiekem in z'n rug kerven maken todat hij sterft.
Kijk ens aan, de grote verdediger van de islam? :)

Ten eerste heeft de oorlog in Irak meer te maken met financiële belangen (wapenhandel, olie, andere handelsakkoorden) dan het gelovige aspect. Ook al lullen ze in elke speech weer het zinnetje 'God Bless America' eruit.

Verminkte penis? Besnijdenis is Joods, niet Amerikaans. Moeten zij weten als ze dat leuk vinden binnen hun gemeenschap.

Dat het land op gematigde wijze voor een groot percentage gelovig is komt door traditie, de mensen willen het zelf. Op zich niets mis mee zolang het niet naar radicalisme overgaat.

Israël, tja, het bestuur daar ga ik zeker niet goedkeuren, maar om nu te zeggen dat dat het christendom even problematisch maakt als de islam, niet echt.

Zelf geloof ik niet in creationisme dus geef ik je gelijk in.

Geen idee waar dit op slaat. Het radicalisme binnen het christendom is vandaag de dag eerder marginaal. Terrorisme is een probleem van de islam. Op dit moment zorgt het laatste geloof wereldwijd voor meer problemen, geweld en doden. Wie dat tegenspreekt moet eens wat rond zich kijken denk ik.

Geen idee waar dit op slaat. Het radicalisme binnen het christendom is vandaag de dag eerder marginaal. Terrorisme is een probleem van de islam. Op dit moment zorgt het laatste geloof wereldwijd voor meer problemen, geweld en doden. Wie dat tegenspreekt moet eens wat rond zich kijken denk ik.

Ik vraag me af of de islam wel echt zo gigantisch veel 'schadelijker' is dan het christendom. En ik vraag me af hoezeer het fundamentalisme/radicalisme binnen het christendom marginaler is dan binnen de islam. Toegegeven, sinds Ierland wat rustiger is geworden lijkt het erop dat zeer geweldadige uitingen van het christendom (m.u.v. Indonesie) weinig voorkomen. Maar vergis je niet in het 'onderhuidse' 'geweld' dat er voorkomt.

Al eens nagedacht over wat een Jehova's getuige die geen bloedtransfusie wil voor iets simpels als een laag Hb iedere niet noodzakelijke dag dat deze in het ziekenhuis verblijft kost? Het is geen geweld, sure thing, maar hoe denkt degene wiens bed bezet wordt gehouden door zo iemand daar over? En hoeveel doden heeft een priester die het gebruik van condooms in Afrika tegenpraat op z'n geweten?

Terug
Naar boven