Ik zou graag voor mijn sport harder leren trappen, maar welke spieren specifiek helpen hier het meeste bij? Aangezien ik tot nu toe het meeste focuste op bovenlichaam, en dus niet in 1 keer alle beenspieren erbij wil gaan nemen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar hebben we het over? voetbal of een vechtsport?
kracht zit voor een groot deel in je techniek dus daar moet je focus op leggen!
Verder een combinatie tussen exposief en op kracht trainen.
.Je trapt eigenlijk met je hele lijf, quads trainen is goed maar daar komt de kracht niet vanuit.Jah dat heb ik gemerkt, dat het voor een groot deel in techniek zit, en ik heb het moeilijk om de techniek te leren :/, maar ben dan ook nog maar een maandje intensief bezig.
Maar als je dan kijkt naar je been, op welke spier moet je je dan vooral focussen voor kracht, op de quadriceps?
En met explosief bedoel je dan veel reps(5x15 ofzo) tegen lichter gewicht?
Je trapt eigenlijk met je hele lijf, quads trainen is goed maar daar komt de kracht niet vanuit.
Het is een combinatie van dingen maar vooral de techniek oefenen oefenen oefenen!
Koop een goeie trapzak om je trappen op te oefenen. Kijk op Youtube filmpjes over hoe je ze moet uitvoeren.

alvast bedankt!Vanuit de heup schoppen, veel en veel op zakken schoppen, harder en harder.
Met snelheid komt een trap ook al harder aan. Verder met wat massa op je benen kan je sowieso niet veel kwaad doen, echter moet je die massa ook wel wat trainen op hardheid en je pijngrens.
)
En hoe doe je die laatste 2? (Snelheid komt van het veel trappen zal ik veronderstellen)