XXL Nutrition

Schoppen

Anoniem89

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Ik zou graag voor mijn sport harder leren trappen, maar welke spieren specifiek helpen hier het meeste bij? Aangezien ik tot nu toe het meeste focuste op bovenlichaam, en dus niet in 1 keer alle beenspieren erbij wil gaan nemen.

Gewoon je benen erbij trainen man.

Waarschijnlijk explosiefer trainen, weet niet zeker hoor.

Maar als je je benen traint ga je denk wel harder trappen :P

BB curls all the way ;)

Laatst bewerkt:
Waar hebben we het over? voetbal of een vechtsport?

kracht zit voor een groot deel in je techniek dus daar moet je focus op leggen!
Verder een combinatie tussen exposief en op kracht trainen.

• Topic Starter Topic Starter
kracht zit voor een groot deel in je techniek dus daar moet je focus op leggen!
Verder een combinatie tussen exposief en op kracht trainen.

Jah dat heb ik gemerkt, dat het voor een groot deel in techniek zit, en ik heb het moeilijk om de techniek te leren :/, maar ben dan ook nog maar een maandje intensief bezig ;).

Maar als je dan kijkt naar je been, op welke spier moet je je dan vooral focussen voor kracht, op de quadriceps?

En met explosief bedoel je dan veel reps(5x15 ofzo) tegen lichter gewicht?

Jah dat heb ik gemerkt, dat het voor een groot deel in techniek zit, en ik heb het moeilijk om de techniek te leren :/, maar ben dan ook nog maar een maandje intensief bezig ;).

Maar als je dan kijkt naar je been, op welke spier moet je je dan vooral focussen voor kracht, op de quadriceps?

En met explosief bedoel je dan veel reps(5x15 ofzo) tegen lichter gewicht?
Je trapt eigenlijk met je hele lijf, quads trainen is goed maar daar komt de kracht niet vanuit.
Het is een combinatie van dingen maar vooral de techniek oefenen oefenen oefenen!
Koop een goeie trapzak om je trappen op te oefenen. Kijk op Youtube filmpjes over hoe je ze moet uitvoeren.
Met explosief bedoel ik meer jumpsquads en dat soort oefeningen

Laatst bewerkt:
Je trapt eigenlijk met je hele lijf, quads trainen is goed maar daar komt de kracht niet vanuit.
Het is een combinatie van dingen maar vooral de techniek oefenen oefenen oefenen!
Koop een goeie trapzak om je trappen op te oefenen. Kijk op Youtube filmpjes over hoe je ze moet uitvoeren.

Ik herinner me dat m'n trainer dat ook 1 keer gezegd heeft, en toen voordeed, maar dat ik echt het verschil niet zag. Hij deed het 1 keer met zijn quad trappen, en 1 keer met zijn lijf. Maar uiterlijk zag ik het verschil niet :P

Hopen dat ik op youtube het verschil ga zien, ;) alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Vanuit de heup schoppen, veel en veel op zakken schoppen, harder en harder.
Met snelheid komt een trap ook al harder aan. Verder met wat massa op je benen kan je sowieso niet veel kwaad doen, echter moet je die massa ook wel wat trainen op hardheid en je pijngrens.

Vanuit de heup schoppen, veel en veel op zakken schoppen, harder en harder.
Met snelheid komt een trap ook al harder aan. Verder met wat massa op je benen kan je sowieso niet veel kwaad doen, echter moet je die massa ook wel wat trainen op hardheid en je pijngrens.

En hoe doe je die laatste 2? (Snelheid komt van het veel trappen zal ik veronderstellen :P)

squats first

En hoe doe je die laatste 2? (Snelheid komt van het veel trappen zal ik veronderstellen :P)

Als ik ook lees dat je die squats elke training een 100tal keer doet, dan ga je niet zo gericht op massa trainen. Train ze eens wat zwaarder met gewichten en minder herhalingen, en eet wat meer. Want op die training zal je wel zeer intensief gaan bezig zijn en denk dat je lichaam wel wat meer voedingsstoffen verreist.

Snelheid komt hem punt 1 vanuit de heup. Net zoals je in feite me de vuisten werkt.
Terwijl je dekking blijft houden, trap je met het 'prefereerde' been, je minder steunbeen blijft op de grond waarvan de voet enkel en alleen verdraaid, zodanig dat je torso draait. Probeer in die beweging zo wat die swing mee te krijgen van uit je heup.

Verder is veel oefenen de kunst ook.

Trainen op hardheid is dan weer langere reeksen trainen, maar toen ik vroeger nog vechtsporten deed, trapten wij 1x in de week telkens op elkaars quadriceps. Dus de ene geeft een lowkick, de ander komt in een soort van 'lunge' beweging in en spant zijn quadriceps op en blokkeert de inkomende lowkick. Van zacht naar iets harder. Doet behoorlijk pijn na een tijd. Zo train je je spieren wat op hardheid en meer tegen prikkels te kunnen.

Net hetzelfde alsof je pompt op je knokkels of op de twee voorste knokkels.

Terug
Naar boven