MuscleMeat

Schorem van vroegah - flashbacks topic

Woensdag was altijd een kutavond op tv. Altijd zo een vervelende waargebeurd verhaal film op 4. We hadden de NCRV gids Aaltijd helemaal stuk lezen. Elke dag had een andere kleur. Ken ze nog uit mn hofd. Zondagavond op 1 was ook altijd kut. Knoop in je zakdoek,. De Aso Show. Hints en Ook dat nog. Verveelde me dood toen.

Woensdag was altijd een kutavond op tv. Altijd zo een vervelende waargebeurd verhaal film op 4. We hadden de NCRV gids Aaltijd helemaal stuk lezen. Elke dag had een andere kleur. Ken ze nog uit mn hofd. Zondagavond op 1 was ook altijd kut. Knoop in je zakdoek,. De Aso Show. Hints en Ook dat nog. Verveelde me dood toen.
Bij ons op woensdag

Zou je haar niet spontaan een keiharde klap willen geven?

Kregen we ook nog over ons heen inderdaad. Hele stortvloed aan Belgen in Nederland.

Ene Jo
Bart Peters
Martine Prenen
Felice Damiano
Zo een brillie bij 10 voor taal

Enige die ik altijd wel mocht was, Hoe heet die blonde krullenbol ook al weer. Oh ja. Carl Huybrechts

Heb zelf een mt gehad toen ik 12 was met 110 cc.

Maar die mtx werd hier eigenlijk alleen door de pummels gereden :roflol:

Op mijn 16de overgegaan op 70cc scootertjes, altijd spijt gehad dat ik geen dikke schakel gekocht had. Maarja de chickies vonden een scooter leuker.
12!?! Zelf was ik aanvoerder van een Zuendapp bende, we reden met 50cc motorfietscylinders (thermo) met 20mm Mikuni carburateurs. Aanvoerder, omdat ik de enige was die met gewichten trainde. De anderen begonnen ook ("we worden net als Schwarzeneggertje en gaan dan aftrainen") maar hielden het niet lang vol.

Zondagochtend 7 uur klaar wakker. Niemand op straat. Hoorde alleen duiven koeren. Winkels dicht. Tv niks aan alleen domme verhalen van kids bij Villa Achterwerk. Ging je maar de telegraaf van zaterdag ontleden. beetje auto advertentie checken. Lagondas uit Brabant van 3ton enzo

Phaedre Hoste
Goedele Liekens

Nou, jullie worden verwend.

1613421671320.png

Zondag was idd deprimerend, na studio sport al denken aan je volgende schooldag, daarna "Ook dat nog". Maar reportage op SBS was nog een lichtpuntje en buitenlands voetbal om 22.00.
Doordeweeks was het wel goed te doen. Woensdag was vaak Europacup of Nederland, scheelde ook weer. Kon je lekker lang opblijven, dat moest je natuurlijk zien.

Zondagochtend 7 uur klaar wakker. Niemand op straat. Hoorde alleen duiven koeren. Winkels dicht. Tv niks aan alleen domme verhalen van kids bij Villa Achterwerk. Ging je maar de telegraaf van zaterdag ontleden. beetje auto advertentie checken. Lagondas uit Brabant van 3ton enzo

Om 12.00 had je al studio sport, waren ze in een stadion bij de meest interessante match. Spelers vragen hoe ze zich voelde en hoe het gras erbij lag, dat soort onzin.
En dan om 14.30 gewoon een zo goed als hele speelronde. Opeens begint het kwartje te vallen waarom ik zo weinig gestudeerd heb. :D

Vroeger had je alleen Ned 1 en 2 en winkels waren dicht op zondag en met feestdagen. Toen later kwam Ned 3. Weet nog wel dat ik de grootste fan was van RTL 4 toentertijd. Was echt een openbaring. laatste 20 jaar is het een flutzender. SBS6 kwam veel later. In het begin vond ik het ook een goede zender. Later werd het een campingzender.

Vroeger had je alleen Ned 1 en 2 en winkels waren dicht op zondag en met feestdagen. Toen later kwam Ned 3. Weet nog wel dat ik de grootste fan was van RTL 4 toentertijd. Was echt een openbaring. laatste 20 jaar is het een flutzender. SBS6 kwam veel later. In het begin vond ik het ook een goede zender. Later werd het een campingzender.

Weet nog dat het Veroniek was. SBS, RTL 5 en Veronica waren er wel rond mijn 12e geloof ik. Toen ging het ook ineens snel. We hadden ook meteen Filmnet, wat later Canal + was.
Bij uitwedstrijden kwam de hele straat hier NEC kijken, was toen bijzonder dat je dat eens per jaar Live kon zien. Op een vrijdag, als er geen andere pot verder was.

Zo'n eerste voetbalwedstrijd is ook wel een ervaring. Nog nooit heb je een volwassen man zo horen schreeuwen of schelden is dat wel vreemd en imponerend als 8 jarige om volwassen kerels te zien flippen om niks.

Laatst bewerkt:
Veronica was er al maar dan in het publieke bestel. later kregen ze een eigen zender. Qua omroepen was ik altijd wel een TROS figuur. Eenvoudige entertainment. Kijk er nu nooit meer naar. Vind sowieso dat die omroepen teveel naar elkaar toe gekropen zijn, Volgens mij ook allemaal gefuseerd met elkaar

Sport 7, wat een drama was dat.

Terug
Naar boven