XXL Nutrition

Schouder half uit de kom

Sjapoela

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
Goeiemiddag allemaal,

ik ben nieuw hier, zal me even voorstellen;) Reinier, 21 jaar en kom uit Almelo. kZit al langer op dit furom te pluizen, en heb er goeie informatie van gebruikt. Maar ik zit nu met een probleem, heb me dan toch maar aangemeld.

Sinds ik klein was kon ik mijn linkerschouder al "half" uit de kom halen, dan druk ik mijn elleboog tegen zijkant van mn buik en trek me schouder naar achter ofzoiets, moeilijk uit te leggen. kVond het toen wel stoer:/ Nu train ik sinds een half jaar en een paar maanden geleden kreeg ik veel last als ik mn borstspieren trainde. Nog even en dan rop ik hem er echt uit dacht ik. Ben gestopt, naar dokter-fysio en daar kwakkel ik al een paar weken an. Veel oefeningen voor rugspieren, eigenlijk alles behalve borstspier. Die was te "sterk" en trok mijn schouder naar voren. Ik had een verkeerde houding, vooroverhangende schouders, ondertussen redelijk aangepast. Nu kwam mijn fysio met het verhaal van dat ik waarschijnlijk nooit mijn borstspieren kon trainen, vanwege zwakke schouder. Ook na een operatie zal het niet mogen omdat ik het dan weer kapot kan trekken ofzo:(

Ik vroeg door en misschien als ik een heel strak rug/borst schema aan hou, dat ze elkaar in evenwicht houden, dat het misschien wel zou kunnen.

Al met al een domper, was erg goed bezig, +10 kg en 4/5 dagen per week trainen. Alleen een borst/schouders die ECHT achterlopen:( grrr

Hoe moet ik nou trainen dan??? kHoop dat mn verhaal duidelijk is en dat jullie tips hebben!

Thx

je schouders pak je aardig mee met je rugtraining, maar kan je helemaal geen schouders/borst doen of alleen heel licht?

• Topic Starter Topic Starter
Ik train de voorkant van me schouder minder of kan dat niet... Inderdaad ik pak een deel schouders mee met de rug jah. En nee, borst lukt echt niet, ik krijg dan echt het gevoel van als ik doorga vliegt ie eruit... Licht lukt misschien wel, maar ik vraag me af of dat wel bevordelijk is. Moet dit er nog bijzeggen, elke dag roei ik 15 min in het hoogste standje

zou toch licht proberen en dan uiterst langzame reps doen....

Bankdrukken lukt zowiezo niet, dat is echt een foute beweging, Maar ik ga die machine met die 2 stangen proberen, srry weet niet hoe die heet. maar thanks!

Ik heb zelf 2x me schouder uit de kom gehad 1ste keer heb ik 6 weken met mittela rond gelopen daarna ben ik heel rustig me spieren gaan ontwikkelen want je spieren en pezen moeten nu eigenlijk het e.e.a. gaan overnemen van het kapsel wat beschadigd is. Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met veel site raises, front raises en een vaste military press, let wel op het gewicht in eerste instantie zou ik kiezen voor een hoop herhalingen met een minimaal gewicht en hierbij geldt luister naar je lichaam. Ik ben nu na 2 jaar terug in oude shape druk weer de kilo's en zwaarder dan voorheen alleen met sommige oefeningen heb ik wat meer moeite maar dan pas ik me aan. Ik heb het trouwens niet laten opereren wat wel het advies van de doktoren was.

Dan inderdaad maar even vor lul staan met gewichten van 4 kg haha. Military press vond ik één van de zwaarste oefeningen, hoeveel zal ik eraan hangen dan, 5 aan elke kant?

scheit hebben aan gewichten.... ik doe schouders met 8 kg en niemand die me uitlacht:mad:

nee jezus, maar wat wil je met zulke armen haha

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

En moet ik dan mn sets afmaken, 3x15? Of als ik ga forceren metteen stoppen? Lijkt me trouwens logisch! Maar wat vinden jullie er dan van wat mn fysio zij met een strak rug-borst schema? Zou dat goedkomen?

nee jezus, maar wat wil je met zulke armen haha

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

En moet ik dan mn sets afmaken, 3x15? Of als ik ga forceren metteen stoppen? Lijkt me trouwens logisch! Maar wat vinden jullie er dan van wat mn fysio zij met een strak rug-borst schema? Zou dat goedkomen?

Ik zou een ratio aanhouden van 3-2, dus bijv 3 oefeningen voor je rug en 2 voor je borst, iig altijd meer voor je rug dan je borst.

langzaam maar zeker opbouwen...

Just do it!

Ik heb drie jaar geleden mijn schouder uit de kom gehad, stond na drie dagen weer voorzichtig in de sportschool. Zoals al werd gezegd hierboven moeten de pezen en spieren nu gedeeltelijk de functie van het gewrichtskapsel overnemen. Het trainen ging prima, geen enkel pijntje.
**Luister naar je lijf! Voor de ene persoon is het goed om 6weken een mitella te dragen, de ander zal weer wat sneller kunnen trainen!**
Het trainen ging prima
Het afgelopen half jaar heb ik niet kunnen trainen waardoor de spieren verslapten en het opnieuw misging tijdens een valpartij.

Het is voor jou van belang dat je je houding qua schouders probeert te verbeteren waardoor je hele houding verbeterd en je de borstspieren i.p. langer maakt door je schouders nr. buiten te brengen.
Dan begin je met het versterken van je spieren, je zult zien dat dit een positief effect zal hebben.
Good luck!
ciao

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, misschien wel iets minder. Ik kon beide schouders gedeeltelijk uit de kom halen, zonder pijn. Ben hier ook voor bij de fysio geweest, die heeft me bij een fitness centrum een aantal specifieke (kabel) schouder oefeningen laten doen omdat die spieren gewoon wat aan de lange(lenige) kant waren.

Ondertussen zo'n 3 jaar en 20 kilo+ verder. Nergens last van, alleen soms bij lat pulldown wil ie wel eens raar doen. Verder doe ik die specifieke oefeningen niet meer.

Maarja, het is bij iedereen weer anders he..

Terug
Naar boven