- Waardering
- 437
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 80kg
Hallo.
Ik sport nu al een geruime tijd. Ik fitness graag.
Mijn vraag is, is het normaal dat je schouderbladen naar buiten gaan staan ?
Hoort dat zo? Is dat normaal bij de mens? Of komt het echt door de fitness?
Je doet wss teveel borst en schouders (vooral de voorkant en veel te weinig achterkant). En nee dat hoort niet zo, je bent zo je schouders aan het vernken en kan je op termijn shoulder impingment krijgen.
Ik vind het zelf niet echt mooi. Ik wil wel wat gespierd zijn maar het moet wel mooi bij je lichaam passen vind ik. Dit lijkt best apart vind ik.
Als er iemand is die mij hier meer uitleg over kan geven. Dat zou ik erg waarderen.
Want ik zit er namelijk aan te denken om fitness achter wegen te laten. En misschien hoeft dat niet.Alsik maar weet wat de oorzaak is.
Greetz Stefan
Als je 'winged shoulderblades' bedoelt:
Zwakke serratus anterior en zwakke traps (vooral je low traps). Zoiezo meer pull bewegingen maken dan push bewegingen en face pulls er in gooien. En telkens full ROM gaan met een harde contractie op het einde van de beweging. Dit artikel ook lezen:
http://www.t-nation.com/free_online...formance_repair/pushups_face_pulls_and_shrugs
Het kan ook zijn dat er ergens een spiergroep te 'tight' is en dat je deze moet stretchen. Probeer in de dag ook geforceerd 'correct' te lopen. Dat helpt vaak nog het beste.