XXL Nutrition

schouders

irriducibili

Novice
Waardering
0
Ik heb een schema met zes oefeningen voor de schouders gelijk verdeeld over voor-, zij- en achterkant.

Is dit te intensief als ik 3x8 reps. doe?

Wil graag snel resultaat boeken voor deze spiergroep....

Idd teveel.. Ik zou zeggen 1-2 oefeningen voor voorkant.. 1 voor zijkant en 1 voor achterkant... je kan zijkant schouders bijvoorbeeld wel 2 x per week trainen.

doe zelf:

2 voorkant
2 zijkant
1 achterkant
en nog een voor de trapezius (nek)

gaat goed met dit schema... maar ik denk dat je het beste niet kunt kopieren maar gewoon luisteren naar je lichaam als het teveel is wat je doet merk je van zelf naar enkele weken dat alles een beetje vast gaat zitten en dat je in je rust periodes niet voldoende tijd hebt om te herstellen

grt eddy

RedruM zei:
Idd teveel.. Ik zou zeggen 1-2 oefeningen voor voorkant.. 1 voor zijkant en 1 voor achterkant... je kan zijkant schouders bijvoorbeeld wel 2 x per week trainen.

Ik doe 1 oefening voor vk schouders aangezien ik ook al bench die dag, achterkant ook 1. Zijkant ook 1 keer eigenlijk. Hoe zit dat dan dat je die 2x p/w kan trainen?

Het schijnt net als kuiten een snel herstellende spiergroep te zijn die dus vaker per week te trainen is.

Ik zou schouders niet meer dan andere spiergroepen trainen. Je traint ze toch al bij andere oefn, niet volledig maar naar mijn mening genoeg. Anders moet je maar meer gewicht gaan nemen.

ps: gasten die 3/4 per week kuiten trainen wil ik wel eens zien, denk niet dat ze dan goed trainen!

Surfboy zei:
Ik zou schouders niet meer dan andere spiergroepen trainen. Je traint ze toch al bij andere oefn, niet volledig maar naar mijn mening genoeg. Anders moet je maar meer gewicht gaan nemen.

ps: gasten die 3/4 per week kuiten trainen wil ik wel eens zien, denk niet dat ze dan goed trainen!

Jongen, een van die jongens, stond ooit op het podium en is nu personal trainer bij mij op de sportschool, heeft niks te maken met goed of fout trainen, zijn kuiten willen maar niet groeien....trouwens dit verschilt per persoon, ik ken ook mensen die maar 2 oefeningen doen voor rug en toch zijn ze breed........bij iedereen is het anders.........
De spiergroei die bij mij het minst groeide was bijv triceps,kon er niks aan doen, behalve dan dat ik ze 2 keer per week ging trainen en voila.... :p

eddycaminos zei:
doe zelf:

2 voorkant
2 zijkant
1 achterkant
en nog een voor de trapezius (nek)
Shrugs heeft bij mij veel meer effect als ik ze op me rug dag doe, het verschil in spierpijn en vooruitgang is echt groot sinds ik ze niet meer bij schouders doe

Traps ZIJN trouwens rug. We spreken altijd over de traps terwijl we het eigenlijk over het bovenste deel van de trapezius hebben.

utuCZ3CMwan_lsRV0BBnoE9fW1GIckuk.gif - 87730

Je gebruikt die dus ook tijdens je andere rugoefeningen, alleen kan je ze met bvb shrug nog eens apart sterk benadrukken. Dus logisch dat het op een rugdag beter werkt. Vind ik toch :D .

Ok, bij raises ed staan de bovenste traps ook niet stil, maar ik vraag me af of het in intensiteit met een rugtraining te vergelijken is.

Laatst bewerkt door een moderator:
kuiten is net zoals buik, voor goeie resultaat is het het beste deze 3x per week te trainen..

louis zei:
De spiergroei die bij mij het minst groeide was bijv triceps,kon er niks aan doen, behalve dan dat ik ze 2 keer per week ging trainen en voila.... :p

Mss dubbel zo zwaar trainen :D dus meer gewicht niet meer dagen, dan heb je ook meer tijd voor je meissie :p

Surfboy zei:
Mss dubbel zo zwaar trainen :D dus meer gewicht niet meer dagen, dan heb je ook meer tijd voor je meissie :p

Geloof me nou maar, ik trainde zo zwaar als ik maar kon, maar daar lag het niet aan, een keer was niet genoeg of zo, nu wel..ik heb geen idee wat ik toen fout deed, maar goed... het betekende niet dat ik een extra dag vrij ging maken voor triceps dus :p

Mijn mening is dat je al die "flikkeroefeningen" opzij moet schuiven als je massa wil winnen op je schouders.. Front presses is massabouwer... Concentreer je daarop en smijt er tijdens wat lateral raises supersets tegen.

Ikzelf had nooit schouders. Toch vond ik dit de belangrijkste spiergroep.
Nu powerbuild ik ze. Ik train ze 2x per week.
-> 1e training: hoge frequentie, veel sets, lekker laten branden en bakken..
-> 2de training: op het einde van de week, pak ik ze met een lage freq en met veeeeel gewicht.

Er is geen ontkomen aan, je schouders hebben geen keus...

Ma ja, training is subjectief. Elk individu reageert anders op impulsen...

• Topic Starter Topic Starter
bedankt boys, ga idd het aantal oefeningen omlaag brengen...
te ambitieus.
begin maandag met nieuw schema. RedruM, zal eens 2 x p/w zijkant schouders proberen en afwachten hoe veel tijd ik nodig heb om te herstellen....
houd jullie op de hoogte.

Ik doe ook al een tijd 2x per week zijwaarts heffen en dat gaat prima. Succes :)

Raistlin zei:
Traps ZIJN trouwens rug. We spreken altijd over de traps terwijl we het eigenlijk over het bovenste deel van de trapezius hebben.

nf-Sw99hDePGTmugazJ2R3dmh6GJu2sw.gif - 87731

Je gebruikt die dus ook tijdens je andere rugoefeningen, alleen kan je ze met bvb shrug nog eens apart sterk benadrukken. Dus logisch dat het op een rugdag beter werkt. Vind ik toch :D .

Ok, bij raises ed staan de bovenste traps ook niet stil, maar ik vraag me af of het in intensiteit met een rugtraining te vergelijken is.

ik wou al net zeggen trapezius beter voelen bij rug??? als ik mijn schouders getraind heb is mijn nek ook opgepompt daarvoor pak ik trapezius bij schouders erbij

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven