Fitness Seller

SER wil hypotheekrenteaftrek handhaven

jij zegt "wat de gek er voor geeft"en daarme ontkach je je eigen economies model etc etc
Ehh... juist niet. Moet dat nu echt uitgelegd worden? Balans van schaarsheid/prijs?

ik ben al jaren bezig met huizen nu en zie tot op de dag van vandaag ( als ik eerlijk ben zie ik nu een lighte stijging ) allee nog maar prijs dalingen
daarnaast staan huizen nu ruim 1 jaar te koop en is er keuze te over
Misschien moet je eens ophouden met Monopoly.

En als je prijsdalingen ziet, dan zit je in een pauper-regio te zoeken. De echte wereld blijft maar duurder worden. Zelfs mijn appartement is het afgelopen jaar weer 10-15.000 meer waard geworden.

en de markt is de makelaar grotendeels omdat deze samen met de taxateurs ( zelf vaak ook makelaar ) de prijsen voor de verkopers vaststellen
De taxateurs stellen vast wat de woning op de markt waard zal zijn. Als mensen geen 5 ton voor een appartement in Osdorp willen betalen, dan kunnen taxateurs nog zo lang de prijs hoog houden, maar een koper zullen ze nooit vinden. Damn, elementaire economie!

Damn! Marky ownt jullie echt allemaal op het vlak van economie, zeg. Zelden zo'n whizzkid gezien v.w.b. de huizenmarkt.:cool:

Ik moet er af en toe wel om lachen. Alleen die taalfouten, daar word ik gek van!

Nee hoor, vraag is net zo goed wat de gek er voor geeft. Economie volgens het kapitalisme is daar bijna volledig op gestoeld. De gek geeft net zo goed € 100,- miljoen uit voor een schilderij van Picasso. Gewoon omdat er vraag naar is en omdat het gaat om een schaars artikel.

---------
huizen zijn er nog in overvloede dus schaarse is geen spraken van
---------

Als jij al jaren de huizenmarkt volgt en je ziet vooral prijsdalingen ziet ben je toe aan een hond en stok vrees ik :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De Hypotheker - Ontwikkeling huizenprijzen Nederland

Inderdaad wat minieme putjes te zien in de grafiek, maar dat is niet noemenswaardig. Huizen staan wel langer te koop, maar de prijzen stijgen nog steeds. Dat is ook de reden dat de prijzen minder hard stijgen dan voorheen.
[/QUOTE]

-----------
huizen stijger idd minder hoog in prijs als eerst maar huizen staan ook langer te koop omdat men juist de prijzen TE hoog houd.
-----------

Een makelaar kan gezellig een huis de markt uit prijzen door samen met een bevriende taxateur de prijs op te drijven, maar als de economie niet groeit en de vraag niet hoog genoeg is zal dit tot een averechts effect leiden.[/QUOTE]

---------
dit acerechts effect heeft het al in die delen van het land waar men minder graag wil wonen ( lees buiten de randstad )
---------

Ehh... juist niet. Moet dat nu echt uitgelegd worden? Balans van schaarsheid/prijs?

Misschien moet je eens ophouden met Monopoly.

En als je prijsdalingen ziet, dan zit je in een pauper-regio te zoeken. De echte wereld blijft maar duurder worden. Zelfs mijn appartement is het afgelopen jaar weer 10-15.000 meer waard geworden.
----------
ik woon niet in een super pauper regio maar wel in het zuiden en daar is geen spraken van grote stijgingen zoals we gewent zijn en eerder zelf dalingen! dit staat dan weer los van maastricht
maar er onstaat ook een grotere kloof zoals we gewent zijn van de USA tussen rijk en arm
----------

De taxateurs stellen vast wat de woning op de markt waard zal zijn. Als mensen geen 5 ton voor een appartement in Osdorp willen betalen, dan kunnen taxateurs nog zo lang de prijs hoog houden, maar een koper zullen ze nooit vinden. Damn, elementaire economie![/QUOTE]

-------
valt niet veel over te zeggen
-------

Damn! Marky ownt jullie echt allemaal op het vlak van economie, zeg. Zelden zo'n whizzkid gezien v.w.b. de huizenmarkt.:cool:

thx
ik doe mijn best

[Link niet meer beschikbaar]

Het verloop van de prijzen in Limburg. Mocht er in jouw regio een daling ingezet zijn dan ligt dat ook aan vraag en aanbod. Niet aan de te hoge prijzen, die liggen toch echt onder het gemiddelde.

kijk zo mag ik het zien -22%

Marky, je begrijpt toch wel dat je geen trendberekening kan uitvoeren op basis van extrapolatie van maar 2 punten uit het verleden?

Dat de appartementsprijzen lijken gedaald te zijn in Limburg kan ook liggen aan het relatief lage aantal appartementen dat per maand wordt verkocht. Zeker als de ene maand de prijzen met 8,1% omhoog knallen en een maand later weer met 22% omlaag knallen. Goede kans dat in juni net een aantal dure appartementen zijn verkocht en in juli wat goedkopere. Dat is geen daling van de prijzen maar verschil tussen het soort appartement dat verkocht is.

Het is pas een trend als er minimaal 6 maanden sprake is van dalende prijzen, dan heb je namelijk andere oorzaken zoveel mogelijk uitgefilterd.

haha die ericr, de laatste stuiptrekkingen. Marky Pwn0d.

Tja; ik hoop toch dat ze die hypo-aftrek ongemoeid laten.... Daarentegen is de prijs van een huis door diezelfde hypo-aftrk zo verrekte duur geworden.:cool: :cool:

Ja Marky, ik ben volledig ge-owned door jou.

Om nog maar duidelijk te maken hoeveel je me owned Marky :

Verwachtingen

Zullen de huizenprijzen in de toekomst verder stabiliseren of weer gaan stijgen? Of gaan de huizenprijzen dalen? Vragen die voor elke (toekomstige) huizenbezitter van belang zijn. Om je meer houvast en inzicht te geven in dit vraagstuk hebben we de verwachtingen van verschillende experts voor je op een rij gezet.

Augustus 2006. Een huizenprijsdaling in 2006 is volgens vrijwel alle partijen uitgesloten. Over het algemeen wordt aangenomen dat de prijzen dit jaar verder zullen gaan stijgen. De belangrijkste oorzaak is de aantrekkende economie. Verder wordt een verdere stijging van de rente verwacht. Hierdoor kan de betaalbaarheid waarschijnlijk afnemen. De economische groei in 2006 zal het effect van de stijgende rente naar verwachting echter remmen.

Rabobank verwacht voor 2006 prijsstijging van 4,5 procent
Augustus 2006. De Rabobank verwacht dat de huizenprijzen in 2006 en 2007 gemiddeld met ongeveer 4,5 en 3,25 procent stijgen. Voor veel mensen, met name doorstromers, is de verslechterde betaalbaarheid van huizen in het huidige economische klimaat niet doorslaggevend. De gunstige ontwikkelingen in de eerste helft van het jaar wekken volgens de bank de verwachting dat het aantal verkooptransacties dit jaar die in het topjaar 1999 zal overtreffen.
De betaalbaarheid van koopwoningen staat door de sterke prijsontwikkeling en de oplopende rente onder druk. Weliswaar kunnen de lonen de komende periode stijgen onder invloed van de aantrekkende economie en de dalende werkloosheid, maar dit effect compenseert, zeker voor starters op de woningmarkt, de negatieve invloeden van de prijs- en rentestijging onvoldoende.
ABN AMRO: Gemiddelde prijsstijging van 3,5 à 4 procent over 2006
Augustus 2006. De economen van ABN AMRO denken dat de huizenprijzen de rest van het jaar verder zullen stijgen en dat de prijsstijging dit jaar uit zal komen op 3,5 à 4 procent. Steun krijgt de huizenmarkt van de op stoom gekomen economie en het toegenomen consumentenvertrouwen. Strengere voorwaarden voor hypotheekverstrekking en een stijgend aanbod remmen de boel weer iets af. De nieuwbouwproductie zal naar verwachting met zeker tien procent toenemen.
Verder is de lange rente sneller opgelopen dan de bank eerder verwachtte. Dit zal met enige vertraging doorwerken op de huizenmarkt. Voor de rest van het jaar voorziet ABN AMRO nauwelijks nog beweging in de lange rente. Wel loopt de korte rente naar verwachting nog iets op. Per saldo achten de economen van de bank de factoren die de huizenmarkt ondersteunen het sterkst.
NVM verwacht voor dit jaar een gemiddelde stijging van 6 procent
Juli 2006. De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) verwacht dat de huizenprijsstijging dit jaar op minstens 6 procent uit zal komen. De NVM sluit overigens niet uit dat de ‘gekte op de huizenmarkt’ weer terugkeert. Door de toegenomen vraag blijft de prijs van een huis stijgen. Verder zijn er in het tweede kwartaal meer woningen te koop gezet en is het aantal verkopen gestegen. Volgens de NVM komt dat door een stijgend vertrouwen in de economie.
De makelaarsvereniging maakt zich echter wel zorgen over de verslechterde positie van de starters op de woningmarkt. ‘De loonontwikkeling houdt geen gelijke tred met de prijsstijging en ook door de oplopende rente neemt de betaalbaarheid af.’ Maar tegelijk blijven er appartementen onverkocht of staan ze langer te koop, omdat starters de woningen links laten liggen. ‘De eisen die de starter stelt zijn best hoog’, aldus de NVM.
Postbank verwacht verdere stijging
April 2006. De Postbank verwacht dat de huizenprijzen verder omhoog gaan. Deze conclusie trekt de bank naar aanleiding van een onderzoek naar de emoties en ideeën van (potentiële) huizenkopers. De deelnemers aan dit onderzoek verwachten een stijging van de hypotheekrente en een groei van het aantal woningen dat in de verkoop komt. Daarnaast denken zij dat de huizenprijzen verder zullen stijgen. ‘De uitkomsten zijn minder raar dan ze lijken’, zegt Postbank directeur Hagenaars. ‘Kijk als alle consumenten denken dat de huizenprijzen omhoog gaan, dan gáán ze ook omhoog. Zo simpel werkt de psychologie van de huizenmarkt ook wel weer’. Bovendien zit er zo’n enorme druk op de woningmarkt dat echte prijsdalingen zeer onwaarschijnlijk zijn.
Onderzoeksbureau OTB: Komende vijf jaar verdere prijsstijging
November 2005. Onderzoeksbureau OTB, dat onderdeel is van de TU Delft, denkt dat koopwoningen de komende vijf jaar verder in prijs zullen stijgen. "Dit jaar bedraagt de prijsstijging 4,5 procent, maar dat loopt op tot een stijging van 7 procent." Belangrijkste oorzaak is volgens OTB de lage nieuwbouwproductie. In het scenario dat de jaarlijkse productie van nieuwbouwwoningen licht stijgt, blijft er sprake van een groot woningtekort. Hierdoor zal de prijstoename ver boven inflatie zijn. Wanneer de productie daalt zal de prijsstijging minder groot zijn. Meer mensen zullen dan kiezen voor een huurwoning waardoor de vraag naar koopwoningen wat lager uitvalt.
NYFER acht stijging tot 2010 met ruim 15 procent waarschijnlijk
Oktober 2005. Volgens onderzoeksbureau NYFER is het meest waarschijnlijke scenario tot 2010 een geleidelijke rentestijging en een trendmatige inkomensgroei. Hierdoor zullen de huizenprijzen stijgen met ruim vijftien procent.
Nemen de inkomens de komende jaren sneller toe terwijl de rente op het huidige lage niveau blijft, dan gaan de huizenprijzen nog harder omhoog. Als de huren extra worden verhoogd en het aanbod van nieuwbouwwoningen beperkt blijft, kan zelfs een nieuwe prijcoïtusplosie ontstaan. Bij een sterke rentestijging en stagnerend inkomen zullen de huizenprijzen echter dalen.

Je ziet ze verwachten allemaal een daling. Als je tenminste de definitie van een daling is dat de prijzen omhoog gaan. Wederom 0wnage Marky, als ik jou was zou ik bij een grote bank gaan werken. Misschien dat ze bij Seats and Sofa's nog een mooi exemplaar hebben.

Om nog maar duidelijk te maken hoeveel je me owned Marky :

Je ziet ze verwachten allemaal een daling. Als je tenminste de definitie van een daling is dat de prijzen omhoog gaan. Wederom 0wnage Marky, als ik jou was zou ik bij een grote bank gaan werken. Misschien dat ze bij Seats and Sofa's nog een mooi exemplaar hebben.
a dus ik had gelijk ik own je

want dat zijn allemaal bedrijven die er belang bij hebben dat ze stijgen dus zeker maken z ebekend dat de verw8ting i dat ze gaan stijgen
tu deflt niet meegerekend

^ MWB ^

Terug
Naar boven