Fitness Seller

Serieuze snelheidsovertreding

Bezoekers in dit topic

Das BS natuurlijk. Tuurlijk zijn er gekken in auto's, maar die zijn er ook op motoren. Rijd zelf geen motor (wel interesse in overigens) maar heb zelf een keer een groep marocs op Ducati's op een halve meter van mn achterklep gehad die me vervolgens links en rechts over verdrijvingsvak voorbij vlogen. Gekken heb je altijd en overal, en het merendeel komt altijd weg met dit soort gedrag; wat je ook bestuurt...

Maar even OT: zwaar balen natuurlijk van die boete (echt teveel geld ook), maar vrees dat er weinig verzachtende omstandigheden zijn die de zwaarte van de boete kunnen beïnvloeden. Is het je eerste echte overtreding? Misschien dat ze daar enigszins rekening mee houden...

Ik ken overigens iemand die werd geflitst met 180 waar je 80 mocht geloof ik. Die heeft gelijk zijn motor verkocht, geloof dat dat ook wel invloed kan hebben op de straf... kunnen ze m iig niet meer in beslag nemen.
In beslag nemen kunnen ze denk ik sowieso niet doen nu. Zou ook minstens 2000€ verliezen moest ik verkopen dus is geen optie, al ga ik hem zelf wellicht voor een hele lange tijd niet mogen gebruiken.
Ja mn eerste overtreding maar in slecht <jaar moto, reed daarvoor wel ook met brommer dus wel al meer dan 3 jaar verkeerservaring maar ze kijken enkel naar hoe lang al moto denk ik.

Die nog veel gevaarlijkere dingen uitsteken is bedoeld als veel gevaarlijkere dingen dan dat ik zeldzaam eens veel te snel rij. Bv toen ik nog met brommer reed, bijna elke dag had ik een bijna ongeval door een autobestuurder die niet naar het fietspad keek, parkeerplaats verliet en daarbij ineens voor mn neus de weg op schiet en nog veel zo dingen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer genoeg gaan deze regels niet op in België. Hier hebben ze nog nooit gehoord van een straf in verhouding met de misdaad. Regels van Beccaria worden hier niet echt toegepast.

OT: ik hoop dat ik nooit hetzelfde meemaak. Gooi ook wel eens het gas open, voortaan maar beter uitkijken.

Laat me a.u.b. ook eens weten wat de uitspraak is geworden!

Je kunt ook niet alleen de regels van Beccaria toepassen, dat gebeurd in geen enkel land, het is altijd een combinatie van meerdere theorieën :) . Feit is dat je niet alleen je eigen leven in gevaar brengt, maar ook dat van anderen en dat ziet men als een ernstig delict.
 
In beslag nemen kunnen ze denk ik sowieso niet doen nu. Zou ook minstens 2000€ verliezen moest ik verkopen dus is geen optie, al ga ik hem zelf wellicht voor een hele lange tijd niet mogen gebruiken.
Ja mn eerste overtreding maar in slecht <jaar moto, reed daarvoor wel ook met brommer dus wel al meer dan 3 jaar verkeerservaring maar ze kijken enkel naar hoe lang al moto denk ik.

Die nog veel gevaarlijkere dingen uitsteken is bedoeld als veel gevaarlijkere dingen dan dat ik zeldzaam eens veel te snel rij. Bv toen ik nog met brommer reed, bijna elke dag had ik een bijna ongeval door een autobestuurder die niet naar het zebrapad keek, parkeerplaats verliet en daarbij ineens voor mn neus de weg op schiet en nog veel zo dingen.

Zebrapad is ook alleen voor voetganger, heb zo'n hekel aan fietsers die ook even denken voorrang te krijgen van mij op t zebrapad.

Maar ik snap je probleem, zoveel geld voor zoiets (relatief) onschuldigs.
 
Ben je aangehouden? Zo niet, laat ze maar bewijzen dat jij reed. Boete moet je dan alsnog betalen, rijbewijs mag je houden. Tenminste, zo gaat dat hier in Nederland.
 
Zebrapad is ook alleen voor voetganger, heb zo'n hekel aan fietsers die ook even denken voorrang te krijgen van mij op t zebrapad.

Maar ik snap je probleem, zoveel geld voor zoiets (relatief) onschuldigs.
bedoelde fietspad, wat te snel geantwoord :p

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jul 2011 om 14:22 ----------

Ben je aangehouden? Zo niet, laat ze maar bewijzen dat jij reed. Boete moet je dan alsnog betalen, rijbewijs mag je houden. Tenminste, zo gaat dat hier in Nederland.
ff vragen op juridisch forum :p alvast ty voor de tip
 
Als je meer dan 100 rijdt in de bebouwde kom is dat net goed.
 
Jaa das k*t. Ik heb ook zoiets gehad met een motorfiets alleen ik had helemaal geen motor rijbewijs en werd staande gehouden. Eindstand een hele hoop ellende. Het is een leuke hobby maar om het egt leuk te maken kun je beter naar het circuit.
 
Jij houdt enkel rekeningen met vooroordelen, spring zelfs eens een maandje op de motor en gegarandeerd ga je minder slecht ten opzichte van mij denken.

Ik rij al 9 jaar motor ;) rij heel veel toertochten met grotere groepen, dus geloof mij nou maar als ik zeg dat ik al wel het een en ander heb gezien qua motorrijders.

grote gros rijdt absoluut meestal netjes, maar als ze dan door rijden is het ook even verstand op nul en alle moet voor hun aan de kant. Zo heb ik er meerdere in de sloot zien belanden.

ik veroordeel jou niet als een idioot die loopt te scheuren hoor, laat dat voorop staan, maar het is gewoon zo dat motoren vrijwel altijd wel wat te hard rijden, en ze zeggen dat het makkelijk kan, totdat er ineens een kind voor hun op straat staat en ze moeten remmen...
 
Ik rij al 9 jaar motor ;) rij heel veel toertochten met grotere groepen, dus geloof mij nou maar als ik zeg dat ik al wel het een en ander heb gezien qua motorrijders.

grote gros rijdt absoluut meestal netjes, maar als ze dan door rijden is het ook even verstand op nul en alle moet voor hun aan de kant. Zo heb ik er meerdere in de sloot zien belanden.

ik veroordeel jou niet als een idioot die loopt te scheuren hoor, laat dat voorop staan, maar het is gewoon zo dat motoren vrijwel altijd wel wat te hard rijden, en ze zeggen dat het makkelijk kan, totdat er ineens een kind voor hun op straat staat en ze moeten remmen...

Dat is een van de redenen waarom ik de racer weer heb verkocht, het was leuk voor een paar jaar. Binnen de bebouwde kom hield ik me in, maar zodra je buiten de bebouwde kom reed... Het is een feit zodra je op een racer stapt gaat je verstand met een paar procent omlaag :p . Mocht er ooit weer een racer komen, dan puur voor het circuit.

De volgende bike wordt een custom HD Fat Boy, ik hoor de mannen op hun naaimachines al "oud ijzer". Tja, oud ijzer dat al langer dan honderd jaar meegaat zonder al te grote aanpassingen ;) .
 
Grappig dat niemand aangeeft dat het ook zwaar meetelt of dit zijn eerste serieuze overtreding is of dat hij er al veel op zijn lijst heeft staan.
 
^^^^+1

heb zelf ooit ook een overtreding van meer dan 150km/h te hard gehad, was gelazerd maar niet staande gehouden en moest voorkomen.

Gewoon je bek houden en jezelf niet verraden, dan kom je er met een (erg hoge) boete vanaf geregistreerd op kenteken en niet op jouw naam, dus ook je rijbewijs niet kwijt, want is niet aangetoond dat jij reed.
 
Grappig dat niemand aangeeft dat het ook zwaar meetelt of dit zijn eerste serieuze overtreding is of dat hij er al veel op zijn lijst heeft staan.

Beginnende bestuurder, werkt dus eerder in zijn nadeel dan voordeel ;) . Weet niet of ze in België een puntenrijbewijs handhaven zoals in Nederland.
 
Beginnende bestuurder, werkt dus eerder in zijn nadeel dan voordeel ;) . Weet niet of ze in België een puntenrijbewijs handhaven zoals in Nederland.
Nee geen puntenrijbewijs. In België komt er nultolerantie voor nieuwe bestuurder maar die is nog niet ingevoerd. Ik kan nu max 5 jaar rijverbod krijgen maar 5 jaar zal het nu ook niet zijn. Rechter kan me wel kloten door me meer dan 3 maanden te geven want dan verloopt mn voorlopig rijbewijs en mag ik opnieuw beginnen aan motorrijbewijs en daar weer eens bijna 1000€ aan besteden.

"Gewoon je bek houden en jezelf niet verraden, dan kom je er met een (erg hoge) boete vanaf geregistreerd op kenteken en niet op jouw naam, dus ook je rijbewijs niet kwijt, want is niet aangetoond dat jij reed." Weet niet of dit in België ook werkt en het probleem is ook zoals je zegt dat je dan erg hoge boete krijg, die ik niet kan betalen als student.

Ben wel beginnend bestuurder met moto maar al +3jaar ervaring in verkeer, dat ga ik wel vermelden bij de rechter omdat deze het anders zal overzien en me slechts krediet geven voor die 8 maanden moto.
 
Laatst bewerkt:
Nee geen puntenrijbewijs. In België komt er nultolerantie voor nieuwe bestuurder maar die is nog niet ingevoerd. Ik kan nu max 5 jaar rijverbod krijgen maar 5 jaar zal het nu ook niet zijn. Rechter kan me wel kloten door me meer dan 3 maanden te geven want dan verloopt mn voorlopig rijbewijs en mag ik opnieuw beginnen aan motorrijbewijs en daar weer eens bijna 1000€ aan besteden.

Ik heb maar 500euro in totaal betaald voor men hele motorrijbewijs hoor;)
 
Ik heb maar 500euro in totaal betaald voor men hele motorrijbewijs hoor;)
Is mss al tijdje geleden? Bij mij koste het iets rond de 600 voor 6 uur les, ergens eind de 800 voor 8 uur + direct praktijk was het. Dus wou goedkoopste nemen. Maar als ik nu opnieuw ga moeten doen dan neem ik direct die 800. Bij die kostprijs van eind de 800 komen er dan nog bepaalde kosten.
 
heb men rijbewijs max 3 weken :D 350 euro voor 6 u les, dan nog betaald om de motor te mogen gebruiken van de rijschool.
 
heb men rijbewijs max 3 weken :D 350 euro voor 6 u les, dan nog betaald om de motor te mogen gebruiken van de rijschool.
Ik weet dat ik het niet bij goedkoopste rijschool deed maar dat is omdat bij VAB je korting kreeg op aankoop nieuwe Kawasaki en het zo in totaal goedkoper uitkwam :p. Maar idd als ik opnieuw zou moeten dan kan ik bij goedkopere gaan :)
 
Ook kawasaki rijder? Dewelke? Ikzelf rijd op een Zx6r 2003 model. 25 kw op papier :D
 
Ook kawasaki rijder? Dewelke? Ikzelf rijd op een Zx6r 2003 model. 25 kw op papier :D
Op papier...:p zo zijn er vele tegenwoordig, maak alleen dat je daar niet mee gepakt wordt of het zal langs achter zijn zoals bij mij :p
Ik met ninja 250, goedkoop en voorlopig genoeg :p wel nadeel dat ie maar 150kg weegt en kleine bandjes heeft, hierdoor niet heel erg stabiel. Plat gaan in bochten gaat niet en remafstand is vrij lang :(. Aan de lichten ben ik wel nog steeds als eerste weg en 99% van de mensen weet niet dat het slechts een 250 is xD. De max snelheid is ook genoeg, en heb het vooral nog niet getest hoor:engel::p. Probeer jij maar eens jouw max :p
 
Laatst bewerkt:
duur dingetje he. Maar wel lekker zuinig, banden zijn lekker goedkoop en hij is zeer wendbaar. Mooie beginmotor, maarja elke motor is goede beginmotor. Welcome in de KAWA club
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven