MuscleMeat

SGP-leider Bas van der Vlies: Megamoskee is provocatie!

Jokkebrok

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Artikel in het Algemeen Dagblad:

SGP-leider Bas van der Vlies:
Megamoskee is provocatie

Rotterdam
Lijsttrekker Bas van der Vlies van de SGP is tegen de komst van meer grote moskeeën. Hij is tegen een verbod op de bouw van islamitische gebedshuizen. Maar hij pleit er wel voor 'maat te houden'.
De megamoskee in Rotterdam-Zuid vindt hij 'provocerend'.
"Ze hebben daar een bedoeling mee. Ze willen laten zien dat ze aanwezig zijn in deze samenleving en de cultuur in dit land naar hun hand willen zetten", zegt Van der Vlies.
De SGP-leider vindt dat Nederland moet vasthouden aan de christelijke traditie. Hij keert zich daarom niet alleen tegen de komst van meer moslims. Ook vindt hij dat het door de 'seculiere jihad' voor christenen steeds moeilijker wordt hun geloof te belijden.
"Ik hoor soms zeggen: religie is prima, maar alleen in het privédomein.
Alsof ik mijn geloofsovertuiging 's morgens op het nachtkastje kan achterlaten. Dat kan natuurlijk helemaal niet".

Mijn reactie:

Steeds meer en meer van deze irritante gebedshuizen worden in ons land van de burger zijn kosten gebouwd.
Van moslim begraafplaatsen tot -ziekenhuizen, heel irritant voor ons.

Maarja, elke moskee is provocerend op ons grondgebied, allen zijn plekken waar intense haat wordt gepredikt tegen ons, tegen het westen, tegen westerlingen, blanken.

Maarja, elke moskee is provocerend op ons grondgebied, allen zijn plekken waar intense haat wordt gepredikt tegen ons, tegen het westen, tegen westerlingen, blanken.

ook niet overdrijven.

Al zie ik ook niet graag (grote) moskeeen in belgië.

Ben ik het mee eens! Als ik langs Zaandam rijdt, denk ik altijd, dat ik in het sprookje van 1001 nacht terecht gekomen ben.;)

idd, onbegrijpelijk dat het in april ook nog tot het mooiste gebouw van r'dam is verkozen.

[Link niet meer beschikbaar]

benieuwd wie er gestemd hebben :rolleyes:

they are taking over.

nederland is een zeer tolerant land, probeer dit maar eens in een Moslimsland om zo'n immens grote kerk ergens neer te plempen

ik ken bas niet maar vind hem nu al een hele toffe peer
respect voor bas!!!!!!!!!

Er mogen best wel wat moskee's gebouwd worden van mij, maar het moet niet overdreven worden natuurlijk.

Zag laatst een stukje op tv over die nieuwe moskee in Rotterdam. Pastors vertelde daarin dat allerlei zaken zoals welstandseisen, bestemmingsplannen en dergelijke door de PvdA waren genegeerd en in monstertempo zijn aangepast om dat ding maar van de grond te krijgen.

vergeet niet dat meer dan 80% van de ambtenaren pvda of sp stemt.

Vind je het logisch dat het duale stelsel er doorheen is gedrukt zo blijven de pvda 'ers aan de macht en het gekonkel gaat lekker langs hun heen want dat blijft gewoon in Den Haag.

Waarom denk je dat zoveel ministers verkeerd worden ingelicht, het licht niet aan het kabinet dat het zo gaat in Nederland maar door al die Madderfakking ambtenaren.

lijkt mekka wel :D

Ook vindt hij dat het door de 'seculiere jihad' voor christenen steeds moeilijker wordt hun geloof te belijden..

belachelijk. Is het de schuld van de moslims dat de kerken leegglopen en de mensen wel nog geloven in "iets" maar niet goed weten wat en het instituut Kerk als verouderd zien en totaal nutteloos.

En het prediken van haat in alle moskees? jeetje man, wat een onzin.

they are taking over.

nederland is een zeer tolerant land, probeer dit maar eens in een Moslimsland om zo'n immens grote kerk ergens neer te plempen

ja man, ga dan mar eens naar Marokko waar er grote Kerken en synagoges zijn. Je roept iets zonder maar effe te checken of het wel juist is.
Libanon, syrie, Jordanie, Libanon, Egypte, Algerije, allemaal landen waar er christenen al 14 eeuwen samenwonen met moslims.

• Topic Starter Topic Starter
Had dat niet in 1 post gekunnen ?

Is hier onlangs nog gepost.

als je het wil weten zoek hetzelf maar op

tja, en dan is het dus betrouwbare info he. neen, jij gebruikt een bron dus als je wil dat die serieus wordt genomen dan zou het wel goed zijn om ons aan te tonen waar je die cijfers haalt; Anders kan iedereen van alles beginnen roepen en als iemand vraagt waar men dat haalt dan zegt men gewoon: zoek het maar zelf op. Dat is heeeeeeeel zwak.

• Topic Starter Topic Starter
tja, en dan is het dus betrouwbare info he. neen, jij gebruikt een bron dus als je wil dat die serieus wordt genomen dan zou het wel goed zijn om ons aan te tonen waar je die cijfers haalt; Anders kan iedereen van alles beginnen roepen en als iemand vraagt waar men dat haalt dan zegt men gewoon: zoek het maar zelf op. Dat is heeeeeeeel zwak.

Jou bronnen zijn anders ook maar geheimzinnig, kan me nog herinneren dat je een tijdje geleden "boeken" als bron opgaf, maarja dit kan natuurlijk ook iedereen zeggen ;)

En het prediken van haat in alle moskees? jeetje man, wat een onzin.
Onzin dat het overal gebeurd, geen onzin dát het gebeurd.

Ze moeten idd niet overdrijven met die grote Moskees het is niet de bedoeling dat het geloof hier teveel gaat uitbreiden, voor je het weet krijgen ze teveel macht en herken je je eigen land niet meer.

Jou bronnen zijn anders ook maar geheimzinnig, kan me nog herinneren dat je een tijdje geleden "boeken" als bron opgaf, maarja dit kan natuurlijk ook iedereen zeggen ;)

als men er naar vraagt geef ik altijd de bronnen op. Ik baseer me altijd op bronnen. Jij negeert gewoon mijn vraag.

en ik heb het opgzocht via trefwoord "80 %" en vond niks terug dus was je aan het liegen?

Onzin dat het overal gebeurd, geen onzin dát het gebeurd.

Ze moeten idd niet overdrijven met die grote Moskees het is niet de bedoeling dat het geloof hier teveel gaat uitbreiden, voor je het weet krijgen ze teveel macht en herken je je eigen land niet meer.

Inderdaad, het gebeurd. Maar dat zegt niks over de meerderheid van moskees.

Terug
Naar boven