AndroidHealthClinic

Shivo's Log

Shivo

Competitive Bodybuilder
Waardering
69
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
8%
Shivo's Log Nieuw schema ter beoordeling

Om mijzelf goed gemotiveerd te houden hierbij ook mijn trainingslog. De afgelopen maanden heb ik door werkweken van 60 uur en meer niet tot nauwelijks kunnen trainen. De trainingen die ik wel deed waren zonder energie en voornamelijk ook zonder enige kracht. Aangezien nu de rustige periode weer is aangebroken is het weer tijd om te knallen!

Onderstaand mijn trainingsschema. Het is absoluut niet ideaal zoals het schema nu is, maar het is voornamelijk toegespitst op de onderdelen waarvan ik denk dat ze duidelijk nog enige verbetering kunnen hebben. Zo heb ik schouders op 1 dag staan terwijl ik rug en borst juist combineer. (rug en borst zijn beide nog redelijk in vorm). Dit biedt mij hopelijk de mogelijkheid goed te focussen op de te verbeteren punten. Om de 5 a 6 weken zal ik het schema aanpassen én perfectioneren naar aanleiding van wat de voorgaande periode mij heeft geleerd. Zo zal in ieder geval squatten weer in het volgende schema staan. (deadlift staat er bewust niet in door een verklote onderrug).

Voedingsschema ben ik van afgestapt. Ik tel alleen nog het aantal maaltijden, de calorieën die ik eet en de hoeveelheid en timing van de proteine. (lijkt toch nog behoorlijk op een schema:cool:). Naast proteine gebruik ik verder alleen nog vitaminen en creatine. (glucosamine en visolie zullen nog/weer worden toegevoegd.

De spiegel zegt mij dat ik ongeveer 92 a 93 kilo weeg bij een vetpercentage van 10 a 11%. Weegschaal ontbreekt op dit moment. Het doel is om dit jaar nog 98 kg bij 10% te wegen (beste resultaat in het verleden).

Dag 1 Schouders & buik
Shoulderpress (dumbbells)
Lateral Raise
Rear Lateral Raise (cable)
Upright Row
Crunches

Dag 2 Rug & Borst
Straight arm pulldown
Lat pull down (wide grip)
Seated row (cable)
Seated row (plates, wide grip)

Benchpress Incline (opbouwend tot 80% van 1rpm)
dumbbell Press Incline (3 sets tot failure)

Ik begin met een isolatieoefening voor de rug om de lats alvast “moe” te maken. (afgeleid van Mike Mentzer principe?). Seated row is natuurlijk dubbel, maar voelt goed. Wordt veranderd bij eerstvolgend schema.
dumbbell press vind ik persoonlijk prettiger dan benchpress vandaar dat ik daar zo zwaar mogelijk op wil gaan.

Dag 3 Biceps & triceps
Barbell curl (EZ bar)
dumbbell curl
Cable Curl (one arm)
Bent over triceps extension
dumbbell Triceps Extension
Push Down

Dag 4 Benen & Borst
Leg Extension (single leg)
Leg Press
Hack Squat

Benchpress (licht)
Flyes (licht)

Benen wederom volgens Mike Mentzer (geloof ik). Leg Extensions om voor te vermoeien. Leg Press op hoge intensiteit. Strekken in 1 vloeiende beweging. Neergaande beweging met 2 pauzes.
Borst 2x in de week is gewoon voor vorm. Heb borst de laatste maanden ernstig verwaarloosd en met 2 keer in de week (Waarvan 1x licht) zie ik al snel resultaat.

Dit log is vooral ter ondersteuning van mijzelf en om de motivatie gaande te houden. Suggesties (onderbouwd) en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom. Men kan altijd van elkaar leren.;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dag 2 Rug & Borst
Straight arm pulldown
10 x 60
10 x 70
10 x 75

8 x 75
8 x 80
8 x 75
8 x 70

Seated row (cable)
10 x 75
10 x 90
10 x 80

Seated row (plates, wide grip)

8 x 40
8 x 50
8 x 50

Benchpress Incline
10 x 40
10 x 50
10 x 60

dumbbell Press Incline (3 sets tot failure)
Vervallen

succes met je log bro en goede training

succes man , ga dit logje wel volgen denk ik .

14/01

Vandaag even gewogen aangezien ik toch bij mijn ouders was. 95 kg rond. Valt me persoonlijk niet tegen. Denk dat ik mijn doelstelling bij ga stellen naar 100 kg ipv 98 kg met acceptabel vet%. Gister trouwens een foto toegevoegd aan mijn gallery.

Training:

Dag 3 Biceps & triceps

Barbell curl (EZ bar) gewicht is exclusief ez bar
15 x 10 (warming up)
10 x 20
10 x 20
10 x 30
10 x 30

Dumbbell curl
8 x 14
8 x 16
9 x 16

Cable Curl (one arm)
10 x 25
10 x 30
8 x 30

Bent over triceps extension
15 x 30 (warming up)
10 x 50
10 x 60
10 x 70

Dumbbell Triceps Extension

10 x 28
10 x 32
10 x 34

Push Down
10 x 40
10 x 50
10 x 60

15/01

Training:

Dag 4 Benen & Borst

Leg Extension (single leg)
10 x 55
10 x 65
10 x 75

Leg Press (2x pauze tijdens neergaande beweging)
10 x 210
8 x 230
8 x 250

Hack Squat
10 x 100
10 x 120
10 x 120

Benchpress (licht)
12 x 40
12 x 40
12 x 40

Cable Flyes (licht)
10 x 20
10 x 20
10 x 20

Volgende week bij de legpress het aantal reps naar beneden en het gewicht omhoog.

16/01
Dag 1 Schouders & buik

Shoulderpress (dumbbells)
8 x 24
8 x 24
8 x 24
8 x 22

Lateral Raise
10 x 10
10 x 12
10 x 14

Rear Lateral Raise (cable)
10 x 15
10 x 15
10 x 20

Upright Row
8 x 65
8 x 70

Crunches
6 x 15 (divers gewicht)

Had in het begin wat concentratieproblemen door een wijndegustatie/proeverij van het werk. Zelfs het kleinste beetje alcohol verdoet al de concentratie. Ondanks dat toch redelijk getraind.

Ga binnenkort vast beginnen aan het samenstellen van een nieuw schema. Suggesties voor oefeningen die ik absoluut niet mag missen (behalve de grote 3) zijn welkom.

mooie trainingen , succes !

17/01

Dag 2 Rug & Borst

Straight arm pulldown

10 x 65
10 x 70
8 x 75

8 x 75
8 x 80
8 x 80
8 x 70

Seated row (cable)
8 x 75
8 x 90
8 x 80

Seated row (plates, single arm)
10 x 25
10 x 25
8 x 30

Benchpress Incline
8 x 40
8 x 50
8 x 60

dumbbell Press Incline
8 x 28
5 x 32 (had meer ingezeten)
9 x 30 (tot failure)

Nieuw schema moet nadruk krijgen op dikte rug, triceps, bovenkant borst en kuiten.

Ik kom er nog niet helemaal uit met mijn nieuwe schema. Mis nog steeds goede oefeningen voor rug en triceps. Wil zoveel mogelijk echte compoundoefeningen in het schema.

Wie helpt me ff door wat mogelijke oefeningen te noemen?

Goeie rug en schouders zo te zien . Kan het zijn dat je borst wat achterloopt ?
Waarom geen fullsquats btw ?In het algemeen vind ik dat je te weinig oefeningen doet vr de benen.Zo heb je bvb geen oefening voor de hams . Probeer eens een stiff legged DL of een Romanian DL .
Chin , deadlift en misschien pendlay rows voor de rug .
Vervang die shoulder press door een military press .
Persoonlijk vind ik het ook wat gek om een dag te spenderen aan tri - en biceps . Die pleur je er toch gewoon ergens bij ? Of bij de schouders of bij de borst en bij de rug .

Zo je hebt nog wat sleutelwerk voor de boeg denk ik maar je komt er wel gezien je stats niet slecht zijn en je toch al +90 kg weegt :eek:

Goeie rug en schouders zo te zien . Kan het zijn dat je borst wat achterloopt ?
Waarom geen fullsquats btw ?In het algemeen vind ik dat je te weinig oefeningen doet vr de benen.Zo heb je bvb geen oefening voor de hams . Probeer eens een stiff legged DL of een Romanian DL .
Chin , deadlift en misschien pendlay rows voor de rug .
Vervang die shoulder press door een military press .
Persoonlijk vind ik het ook wat gek om een dag te spenderen aan tri - en biceps . Die pleur je er toch gewoon ergens bij ? Of bij de schouders of bij de borst en bij de rug .

Zo je hebt nog wat sleutelwerk voor de boeg denk ik maar je komt er wel gezien je stats niet slecht zijn en je toch al +90 kg weegt :eek:

Bovenkant borst kan idd wat beter. Doe daarom alleen nog maar incline oefeningen voor borst.

Dat ik voor mijn benen maar relatief weinig oefeningen doe is omdat ik momenteel kan leven met de omvang van mijn benen. Broeken kopen is nu al een ramp. Verder heb ik de gewoonte om elke 5 a 6 weken mijn schema te wisselen en in elk schema extra nadruk te leggen op bepaalde spiergroepen. Benen zat daar dit keer niet echt tussen. Squatten komt echter wel weer in het nieuwe schema. Deadlift niet aangezien ik tijd geleden mijn rug heb verkloot.

Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen pendlay row en BOR?

Military press voeg ik toe. Heb ik in het verleden ook geruime tijd gedaan. Voelt altijd wel goed.

Bi en tri's doe ik op 1 dag omdat ik me dan volledig op mijn armen kan focussen. Als ik ze na een andere grote spiergroep pak ben ik te vermoeid om echt specifiek bi of tri's aan te pakken.

Dit forum is niet groot genoeg voor 2 ivo's......

Oke dan. Las je bericht in het natural topic. Respect voor de manier waarop je je doelen wilt berijken!

Oke dan. Las je bericht in het natural topic. Respect voor de manier waarop je je doelen wilt berijken!

Thnx!

Onderstaand mijn nieuwe schema.

Dag 1
Schouders
dumbbell shoulder press
military press
Rear Lateral raise (cable)
Shrugs

Dag 2
Rug en Borst
Press down
Bent over row
Seated row
Lat Pulldown

Dumbbell Press
Pull Over

Dag 3
Biceps & Triceps
Barbel Curl
Dumbbell Curl
Preacher Curl

Smal bankdrukken
skullcrushers
push down

Dag 4
Benen & Borst
Squat
Legpress
Calve raise

Benchpress (licht)

Wil er woensdag mee gaan beginnen. Als er nog op of aanmerkingen zijn... hoor ik ze graag. Misschien dat ik dan nog wat verbeteringen in mijn schema kan doorvoeren.

Ik zou gaan optrekken ipv lat pulldown en deadliften ipv press down. Misschien mp en dumbbell drukken omdraaien. En misschien dips ipv push downs.

Terug
Naar boven