MuscleMeat

Shoulder workout?

wantmore

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Kben op zoek naar een goed schouderschema, omdat mijn schouders niet mee willen, dus zou ik graag eens weten hoe je jouw schouders traind oefeningen,sets, reps, pauzes???

mensen die creatieve oefeningen weten, graag beetj uitleg :) :D zodat ik die ook eens kan testen.

Alvast bedankt

Excuzes als dit topic al bestaat.:o

-een aparte schouderdag inlassen!

voorbeeld:
shoulder press, 5 setjes, 6-12 reps (lekker zwaar gaan)
side raises, 3 á 4 setjes 8-12 reps (tot op zekere hoogte zwaar gaan)
rear raises, 3 á 4 setjes 8-12 reps (tot op zekere hoogte zwaar gaan)

klaar! meer = niet beter. vol = vol.

voeding, rust, etc. etc. snap je zelf ook wel.

je kunt zelf ook variëren met oefeningen. altijd beginnen met een compound zoals shoulder press, front press, militairy press, etc. etc. dat zijn echte massabouwers die o.a. de voorkant schouders gruwelijk aanpakken. hierna isoleer je de boel door een side raise variant te doen voor de zijkant schouders en een rear raises variant te doen voor de achterkant schouders.

en lekker variëren he ;)

succes!

Ik train ze tegenwoordig 2x per week,

1 dag zwaar trainen

3x5 military press
3x8 front press
3x8 lateral raises

paar dagen erna:
10x10 dumbbell presses (50-60% van 1RM GVT sT)

. Hou wel in de gaten dat je dit niet zo heel lang kunt volhouden. Het is meer een plateau breker om je schouders even te schokken en daarna gewoon weer 1x in de week trainen.

Hou het simpel kwa oefeningen zou ik zeggen, schouders zijn erg blessuregevoelig.

Hoe ziet de rest van je schema eruit?
Waar baseer je op dat je schouder niet groeien?
Eet je wel genoeg?
Doe je teveel presses?

Zonder dit kan je weinig zeggen

• Topic Starter Topic Starter
-een aparte schouderdag inlassen!

voorbeeld:
shoulder press, 5 setjes, 6-12 reps (lekker zwaar gaan)
side raises, 3 á 4 setjes 8-12 reps (tot op zekere hoogte zwaar gaan)
rear raises, 3 á 4 setjes 8-12 reps (tot op zekere hoogte zwaar gaan)

klaar! meer = niet beter. vol = vol.

voeding, rust, etc. etc. snap je zelf ook wel.

je kunt zelf ook variëren met oefeningen. altijd beginnen met een compound zoals shoulder press, front press, militairy press, etc. etc. dat zijn echte massabouwers die o.a. de voorkant schouders gruwelijk aanpakken. hierna isoleer je de boel door een side raise variant te doen voor de zijkant schouders en een rear raises variant te doen voor de achterkant schouders.

en lekker variëren he ;)

succes!
Bedankt, ik deed altijd oef. of 5 voor schouders omdat ik altijd het gevoel heb dat mijn schouders nog heel veel kracht hebben en ik krijg dan het gevoel dat ik niet genoeg getraind heb dus doe ik er nog paar oef. bij. :)

lekker maximaal gaan, 3 oefeningen voor schouders is meer dan zat.

ik deed in het begin veel meer oefeningen voor schouders met maar een beetje rendement.. en op de manier hoe ik het net beschreven heb in dat voorbeeld ga ik knijterhard.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet de rest van je schema eruit?
Waar baseer je op dat je schouder niet groeien?
Eet je wel genoeg?
Doe je teveel presses?

Zonder dit kan je weinig zeggen
3 dagen split
Dag 1 . Rug en buik
dag 2 BOrst en biceps
dag 3 schouders en triceps

Benen train ik iedere week eens als extra omdat ik vindt dat mijn benen nog goed zijn in verhouding, door de jaren voetbal en veel sport dat ik deed zijn deze fysiek goed.

Ik basseer mij in vgl met de rest van mijn lichaam de rest van mijn lichaam is fysiek veel sterker en gespierder, mijn schouders zijn in verhouding niet goed. Eten is denk ik geen heel groot probleem aangezien de rest goede vooruitgangen boekt.

Terug
Naar boven