MuscleMeat

Sinterklaas zal nooit meer hetzelfde zijn

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
http://www.youtube.com/watch?v=Xv3G70mm18k&feature=player_embedded#!

AMSTERDAM - Ouderorganisatie Ouders & Coo roept ouders van jonge kinderen op in de periode van november tot begin december niet met hun kroost naar bioscopen te gaan waar de film Sint wordt vertoond. Ze lopen volgens de organisatie kans dat hun kinderen "gruwelijke beelden" van de horrorfilm van regisseur d*ck Maas te zien krijgen.

Dat maakte de organisatie vanmorgen bekend.

"Producent d*ck Maas en de bioscopen die de film in hun programma opnemen, tonen weinig gevoel te hebben voor deze warme kindertraditie. Door Sinterklaas als een horrorfiguur neer te zetten, poogt d*ck Maas bewust de traditie om zeep te helpen'', aldus directeur Werner van Katwijk van Ouders & Coo. "We leven in een vrij land dus heeft hij het recht om een dergelijke film te maken. Maar ouders hebben dan ook het recht op dat moment de bioscoopwereld te boycotten. Het kinderfeest is hun meer waard dan dit artistieke gedrocht van d*ck Maas.''

De organisatie heeft ook kritiek op het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en oud-minister Ronald Plasterk, aangezien het ministerie een financiële bijdrage heeft geleverd aan de film.
Ouders & Coo is niet de eerste organisatie die valt over Sint, een komische horrorfilm waarin de bekende bisschop Sinterklaas wordt geportretteerd als een bloeddorstige maniak die met veel plezier kinderen onthoofdt. Afgelopen weekeinde maakte de Reclame Code Commissie bekend dat ze onderzoek doet naar de promotiecampagne. Op de poster is bijvoorbeeld een silhouet te zien van een grimmige Sinterklaas. De klagers vinden de poster en trailer van de film niet geschikt voor jonge kinderen.

Ook het NICAM, de organisatie die verantwoordelijk is voor de leeftijdskeuring van audiovisuele media in Nederland, kreeg veel klachten binnen over de reclame-uitingen voor de film. Eerder liet ook het Sint-Nicolaasgenootschap al zijn onvrede horen over de onconventionele film van Maas.

http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/ar...uders-Boycot-bioscopen-waar-Sint-draait.dhtml

Aan de acteerprestaties te zien in de trailer is het gewoon een baggerfilm maar wel grappig dat ouders bang zijn voor de tere kinderzieltjes. Gingen ze in de USA ook janken over Bad Santa?

schieten, schrikken etc. in een sinterklaas film? haha ik moet deze downloaden! :D

Typische d*ck Maas, paar grappen type Flodder en simpel entertainment voor het plebs. En toch wil je het een keer gezien hebben :P

Ziet er maar een baggerfilm uit.

Een voor de hand liggend maar toch geniaal concept. Ik wou dat ik er op kwam, want hoe k*t die film ook is, mensen willen hem toch zien vanwege alle ophef er omheen.

Lekker al dat poedersneeuw op pakjes avond.

Een baggerfilm? Lijkt mij juist een instant klassieker. Een typische d*ck Maas film. Over de top, maar uiterst vermakelijk. :roflol:

Verder natuurlijk dom gezeik over die poster.

amsterdamned 2.0

Het zal eens tijd worden dat kinderen wat gezonde angst krijgen voor welke bisschop dan ook.

Die gast zat ik me zo aan te ergeren gisteren, wat een moraalridder.

Wel mooi dat Maas zei: Ach, je liegt ook je kinderen 7 jaar voor, dan komen ze hier ook wel overheen.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Het zal eens tijd worden dat kinderen wat gezonde angst krijgen voor welke bisschop dan ook.

*Man in jurk.

Nederlandse films <<<<<<<<<<<<<<<<

Ik verwacht er weining van, maar ga hem uiteraard wel kijken aangezien ik niets beters te doen heb.

Nederlandse films <<<<<<<<<<<<<<<<

Ik verwacht er weining van, maar ga hem uiteraard wel kijken aangezien ik niets beters te doen heb.

Indd, Amerikaans is al gelijk een stuk meer de moeite waard.

But then again, in Amerika is er geen Sinterklaas. :p

haha geniaal, bier + dit = win-win combi voor komende 5 December

Haha wat een film, geniaal..

Terug
Naar boven