MuscleMeat

Slaapproblemen

Young5er

Cool Novice
10 media-items
Waardering
57
Lengte
1m75
Hallo, al afgelopen dagen slaap ik maar 3 of 4 uurtjes per nacht en dan word ik al helemaal actief en uitgerust wakker? En dan lig ik snachts om 3 of 4 uur wakker zonder dat ik nog in slaap kom. Hoe zou dit kunnen gebeuren?

Ik train 7 dagen per week krachttraining / 7 dagen per week na krachttraining 30 min cardio ik ben aan het cutten en ik gebruik.

Supplementen
Pre workout (sochtends voor de training)
BCAA + Glutamine tijdens training
Af en toe mix tussen complex carb gainer met whey isolate tijdens werk als maaltijdvervanger

Ik werk savonds als vakkenvuller 3/4 dagen per week (niet later dan 7 uur) en eet ik mijn laatste maaltijd om half 8 of 8 uur.

Niet achter een scherm gaan zitten als je wakker bent. (niet zoals nu dus om 4:00)
In je bed blijven liggen. Na een uurtje val je mss weer in slaap.

Wat gebruik je dan?
En neem eens een rustdag, 7 dagen per week is wel heel erg veel.

Zelfde probleem afgelopen week... 2-3uur slapen en dan klaarwakker

• Topic Starter Topic Starter
Wat gebruik je dan?
En neem eens een rustdag, 7 dagen per week is wel heel erg veel.
Ik neem pas een rustdag wanneer mijn lichaam aangeeft dat ik rust nodig heb, bijv soms heb je van die zwakke dagen dat je een dip krijgt. die dagen neem ik dus rust.

Volgens mij is één van de tekenen van overtraining dat je kut slaapt. Met 7 dagen trainen in de week is die kans vrij reëel. Merk je dat je blijft steken op je kracht? (niet meer herhalingen, tijdje gewichten niet verhoogd etc), dan is het een teken dat je wat meer rust moet nemen. Verder voor een goede nachtrust:

- Kamer zo donker mogelijk
- Schermpjes weg 1 uur van tevoren, je kan gaan lezen (werkt echt)
- Niet vlak voordat je gaat slapen veel eten
- Geen geluid om je heen
- bed ALLEEN maar gebruiken om te slapen en je nachtelijke avontuurtjes met de vrouwtjes.
- Geen koffie na 3 uur
- Niet te lang in bed blijven liggen/laat opstaan
- Slaapritme is belangrijk
- Misschien ligt het aan de preworkout? doe eens een week zonder en kijk of het beter gaat.

Volgens mij is één van de tekenen van overtraining dat je kut slaapt. Met 7 dagen trainen in de week is die kans vrij reëel. Merk je dat je blijft steken op je kracht? (niet meer herhalingen, tijdje gewichten niet verhoogd etc), dan is het een teken dat je wat meer rust moet nemen. Verder voor een goede nachtrust:

- Geen geluid om je heen
- bed ALLEEN maar gebruiken om te slapen en je nachtelijke avontuurtjes met de vrouwtjes.
- Geen koffie na 3 uur
- Misschien ligt het aan de preworkout? doe eens een week zonder en kijk of het beter gaat.

Een kennis van mij zei dat het komt doordat ik iets gebruik en daarbij elke dag train plus mijn calorieinname is laag omdat ik aan het cutten ben. Te weinig rust is dus de reden. Maargoed hij zei neem 2 dagen rust ik ga kijken of dat helpt

Een kennis van mij zei dat het komt doordat ik iets gebruik en daarbij elke dag train plus mijn calorieinname is laag omdat ik aan het cutten ben. Te weinig rust is dus de reden. Maargoed hij zei neem 2 dagen rust ik ga kijken of dat helpt
Ik had bijna een week rust genomen sliep nog slechter maar zit ook laag qua kcal en heb het altijd in de cut...
Heb dbol erbij gedaan slaap al veel beter ^^

Een week lang???? :roflol: ik hoop dat 2 dagen rust voldoende is voor mij

Gebruik jij geen tren? misschien daardoor ook?

- Geen geluid om je heen
- Geen koffie na 3 uur

Dit zijn allemaal tips die ik ook meegekregen heb van de slaapkliniek.

+ na een bepaald uur geen huishoudelijke werken of dingen voor het werk beginnen doen/klaarzetten. Dit moet allemaal voor een bepaald uur gedaan zijn.

Post opendoen en mails bekijken vlak na het thuiskomen en niet voor je gaat slapen.

Zelfde uren van slapen gaan en opstaan aanhouden zowel tijdens de week als in week ends en vakantie.

Slaapritme is zeer belangrijk.

Dit zijn allemaal tips die ik ook meegekregen heb van de slaapkliniek.

+ na een bepaald uur geen huishoudelijke werken of dingen voor het werk beginnen doen/klaarzetten. Dit moet allemaal voor een bepaald uur gedaan zijn.

Post opendoen en mails bekijken vlak na het thuiskomen en niet voor je gaat slapen.

Zelfde uren van slapen gaan en opstaan aanhouden zowel tijdens de week als in week ends en vakantie.

Slaapritme is zeer belangrijk.
Allemaal dingen die je zelf ook had kunnen bedenken.

Allemaal dingen die je zelf ook had kunnen bedenken.
If you say so.

Makkelijk om te zeggen zou je zelf ook kunnen bedenken als je het lijstje zo kan aflezen.

Wil wel eens zien hoeveel mensen op 100 met slaapproblemen er zelf zouden op komen.
Geef nu tips om je eigen slaap te verbeteren.....En begin......

Wel eum ik ga mijn post meteen na het werk openen,ik ga na 21uur niks meer klaar zetten voor het werk of nog beginnen afwassen.....

Geen caffeine zullen de meesten wel weten.

Zever in pakskes dus :)

Laatst bewerkt:
Af en toe wakker worden is de nacht is best normaal (voor velen). Alleen jij gaat meteen stressen erover en dan slaap je niet meer. Je moet gewoon denken, lekker liggen en uitrusten is ook goed. Misschien niet zo ideaal als werkelijk slapen, maar je moet je vooral niet druk gaan maken. Waarschijnlijk ga jij nu elke dag naar bed met de gedachte; ik zal wel weer wakker liggen midden in de nacht. Stress en onrust is letterlijk DE rede van slapeloosheid. Verder zijn zo'n beetje alle tips al gegeven hierboven.

Mischien komt het door je pre workout ? Gisteren toevallig ook hetzelfde probleem gehad daarmee was tot 6 uur s'ochtends klaarwakker

Terug
Naar boven