MuscleMeat

Slaapproblemen

Young5er

Cool Novice
10 media-items
Waardering
57
Lengte
1m75
Hallo, al afgelopen dagen slaap ik maar 3 of 4 uurtjes per nacht en dan word ik al helemaal actief en uitgerust wakker? En dan lig ik snachts om 3 of 4 uur wakker zonder dat ik nog in slaap kom. Hoe zou dit kunnen gebeuren?

Ik train 7 dagen per week krachttraining / 7 dagen per week na krachttraining 30 min cardio ik ben aan het cutten en ik gebruik.

Supplementen
Pre workout (sochtends voor de training)
BCAA + Glutamine tijdens training
Af en toe mix tussen complex carb gainer met whey isolate tijdens werk als maaltijdvervanger

Ik werk savonds als vakkenvuller 3/4 dagen per week (niet later dan 7 uur) en eet ik mijn laatste maaltijd om half 8 of 8 uur.

Niet achter een scherm gaan zitten als je wakker bent. (niet zoals nu dus om 4:00)
In je bed blijven liggen. Na een uurtje val je mss weer in slaap.

Wat gebruik je dan?
En neem eens een rustdag, 7 dagen per week is wel heel erg veel.

Zelfde probleem afgelopen week... 2-3uur slapen en dan klaarwakker

• Topic Starter Topic Starter
Wat gebruik je dan?
En neem eens een rustdag, 7 dagen per week is wel heel erg veel.
Ik neem pas een rustdag wanneer mijn lichaam aangeeft dat ik rust nodig heb, bijv soms heb je van die zwakke dagen dat je een dip krijgt. die dagen neem ik dus rust.

Volgens mij is één van de tekenen van overtraining dat je kut slaapt. Met 7 dagen trainen in de week is die kans vrij reëel. Merk je dat je blijft steken op je kracht? (niet meer herhalingen, tijdje gewichten niet verhoogd etc), dan is het een teken dat je wat meer rust moet nemen. Verder voor een goede nachtrust:

- Kamer zo donker mogelijk
- Schermpjes weg 1 uur van tevoren, je kan gaan lezen (werkt echt)
- Niet vlak voordat je gaat slapen veel eten
- Geen geluid om je heen
- bed ALLEEN maar gebruiken om te slapen en je nachtelijke avontuurtjes met de vrouwtjes.
- Geen koffie na 3 uur
- Niet te lang in bed blijven liggen/laat opstaan