MuscleMeat

Slecht herstel spierscheur, wat nu?

StylishFlash

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Ik ben beginnen trainen eind oktober en enthousiast als ik was heb ik eind november teveel gewicht genomen bij een leg press, de signalen genegeerd een spierscheur in mn linker onderrug opgelopen.

Dacht eerst dat het enkel maar verrokken was maar na een maand verder te trainen zonder beterschap langs de dokter geweest die me doorverweest naar de kinesist voor 9 sessies.

Mijn kinesist zei dat ik wel gewoon verder mocht trainen maar met lichter gewicht. Het was toen een drukke periode voor mij i.v.m. school enz dus had ik zelf geen extra info opgezocht en vertrouwde gewoon op wat ze zei. Ik ben dus gewoon lichter gaan trainen (2x 16-20 reps, inplaats van 3x 8-12) terwijl ik de massages onderging (januari).

Erna wou ik lichtjes terug beginnen opbouwen maar toen ik begin maart naar 2x 12-16 reps wou overschakelen voelde ik mijn rug terug opkomen bij het doen van deadlifts. Ik heb deze dan maar vervangen door hyper-extensions omdat ik vond dat ik al lang genoeg op 16-20 reps zat en verder wou gaan zonder men rug te overbelasten.

Aangezien het nu eind maart is (al 2 maand na de massage dus) en ik nog steeds merk dat heel mijn linkerkant nog steeds veel zwakker is dan mijn rechter en ik in rust het terug opnieuw voel in men onderrug ben ik wat meer informatie gaan opzoeken (en ook omdat ik nu meer tijd heb).

Ik heb dus eigenlijk niet voldoende gerust voordat ik aan de massages begon, geen ijs gebruikt tegen het zwellen, verder blijven trainen ondertussen (wel lichter), waardoor ik dus vrees voor een slecht herstel en ik wil absoluut vermijden om hier later of zelfs mijn hele leven nog last van te hebben.

Samengevat: spierscheur linkeronderrug geen RICE methode gebruikt, onvoldoende hersteld na massage, risico toekomst, wat nu?

Ik heb wel veel geleerd van mijn fout maar heb hierbij toch nog hulp nodig.

Kan ik nu best gewoon de hele herstelperiode opnieuw doorlopen maar dan deze keer op de goeie manier of is het nu al te laat daarvoor?

In. Ben benieuwd

Idd RICE en niet high reps doen! ook niet zwaar trainen!

Zodra je wat voelt tijdens het trainen DIRECT stoppen!

Je bent echt wel minimaal een half jaartje zoet eer je geen last meer hebt en de juiste krachtbalans in je rug weer hebt.

En zoals jezelf al zegt je rug moet een leven mee.

Terug
Naar boven