XXL Nutrition

Slecht tot nauwelijks herstellende.

Wat voor tip zou je mij dan kunnen geven mbt press volume verhogen? Gewoon meer setjes voor chest en shoulders? Of meer x per week push movements maken?
Als kracht zo belangrijk voor je is:

Minder volume, hoger gewicht en langer rusten. Goed opwarmen ook, goeie voeding en alles komt goed met 7u slaap.

Verleg 100g carbs naar 100g eiwitten. Gaat veel makkelijker binnen toch. Ik denk dat je als militair ok wel veel meer afbraak hebt van vanalles en nog wat dan de gemiddelde persoon hier, dus zou ik denken dat wat meer eiwitten je wel deugd kan doen? Baadt het niet dan schaadt het niet.

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen,
Ik ben 21 jaar en fitness nu 2 jaar waarvan 1 jaar serieus qua voeding en training. Lengte 1.78m gewicht 75 vp tussen 13 en 15%. Beroep is militair.

Ik ben momenteel aan het clean bulken en kom qua gewicht goed de .3/.5 kg per week aan, en qua training (p/p/l) 4 a 5 dagen per week. Ook doe ik nog mee aan de reguliere sportlessen 2x in de week op de kazerne en 3x in de week voetballen. Nu ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat het slechte herstel komt door mijn tekort aan slaap tijdens de werkweek deze bedraagt min.6uur max.7uur per dag. Ik merk vooral met push movements dat ik daar ook altijd moeite mee heb kom niet hoger dan 70kg BP terwijl ik met gemak 5x140 DL en 5x 130 squat

Iemand enig idee wat de beste oplossing is aangezien ik echt geen tijd heb om eerder naar bed te gaan.

dus al met al train je in een goede week zo'n 10x per week? dat is vrij pittig. Plus ik weet niet bij welk onderdeel je zit maar die veldweken zullen ook niet al te best zijn voor je rust.

Verleg 100g carbs naar 100g eiwitten. Gaat veel makkelijker binnen toch. Ik denk dat je als militair ok wel veel meer afbraak hebt van vanalles en nog wat dan de gemiddelde persoon hier, dus zou ik denken dat wat meer eiwitten je wel deugd kan doen? Baadt het niet dan schaadt het niet.

Zou er goed aan doen geen advies te geven als je totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Als je meer verbrandt gebruik je meer energie, koolhydraten vervolgens gaan vervangen voor eiwitten heeft dan totaal geen meerwaarde (mits TS gewoon z'n minimale hoeveelheid eiwit al behaald heeft). Eiwitten gaan verbranden om aan energie te komen ipv koolhydraten is allesbehalve optimaal en heeft totaal geen meerwaarde.

Zou er goed aan doen geen advies te geven als je totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Als je meer verbrandt gebruik je meer energie, koolhydraten vervolgens gaan vervangen voor eiwitten heeft dan totaal geen meerwaarde (mits TS gewoon z'n minimale hoeveelheid eiwit al behaald heeft). Eiwitten gaan verbranden om aan energie te komen ipv koolhydraten is allesbehalve optimaal en heeft totaal geen meerwaarde.
Jawel, want dan moet meneer zich geen zorgen meer maken om 400+ carbs binnen te krijgen. Zoveel carbs is je lichaam al lang niet pmeer gevoelig voor en ook al heeft de vertering van eiwitten geen meerwaarde, het is ook geen verlies.

Gevoelig voor carbs?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb niet aangegeven dat ik gevoelig ben voor carbs maar 400+ puur clean carbs is moeilijk

En waarom zou je per se puur clean carbs willen binnenkrijgen? 1600 kcal aan puur clean carbs of 1600 kcal aan een combinatie van meerdere bronnen gaat geen verschil maken voor hoeveel vet je aanzet o.i.d, IIFYM

Oké thnx voor de tips! Zal er zeker wat mee doen. Ik kan in het weekend wel aan de 8 uur slaap komen maar aangezien bijslapen niet bestaat heeft dat geen nut om langer te blijven liggen.

Klopt, bijslapen van "geestelijke" rust bestaat inderdaad niet, maar we hebben het hier over fysieke rust, dus gewoon op een bank liggen met de ogen open gaat toch wel helpen :)

Terug
Naar boven