Fitness Seller

Slechte gewoonten afleren

Klinkt stom, maar wat ik vaak doe, (ik heb namelijk vaak de neiging om te junken 's avonds), ik pak dan dat koekje ofzo waar ik dan zin in heb he, en dan kauw ik er een beetje op en dan spuug ik het weer uit : )

Klinkt stom, maar wat ik vaak doe, (ik heb namelijk vaak de neiging om te junken 's avonds), ik pak dan dat koekje ofzo waar ik dan zin in heb he, en dan kauw ik er een beetje op en dan spuug ik het weer uit : )

dat doen anorexia patienten toch ook?
Dat is trouwens best jammer van al dat lekkers

Ik heb ook wel vaak het probleem dat de 'temptation' er is. Bij mij thuis komt er geen junk in huis, dus dan geen probleem. Maar als ik bij m'n vriendin ben, komt er wel es chips ofzo op tafel. Of alcohol.

Gewoon niet in huis hebben. Geen boodschappen doen als je echt trek hebt dan koop je eerder de lekkere dingen. Nog belangrijker karakter tonen!

maar wat als je samenwoont met mensen die het gedurig in huis halen?
dat je een suikerverslaving na drie weken afleert, is zever. heb eens maanden niets van suiker gegeten en het verlangen werd enkel groter

Ik heb ook een maand niet gesnoept of suiker gegeten. Totdat ik het na 5 weken gewoon niet meer trok en me vervolgens 3 dagen een ongeluk aan carbs heb gevroten. Eens een zoetekauw...

Maar ja, ik at toen wel gewoon 2 (of 3) stuks fruit per dag, dus misschien als ik dat ook niet had gedaan, ik wel volledig 'afgekickt' zou zijn van de suiker?

Ik ondervind bij mezelf dat ik niet van de een op de andere dag kan stoppen met snoepen. Junkdagen werken ook niet. Carbcyclen ook niet. Ik krijg er alleen maar meer trek in zoet door.
Wat wél helpt bij mij is keihard sporten. 3x p. wk KT en genoeg cardio. En elke keer lekker voluit gaan. Dan heb ik de rest van de dag geen zin meer in snoep. Heb pas nog ergens gelezen dat sporten de bloedsuikerspiegel stabiliseert dus dat zou de verklaring kunnen zijn.

vroeger at ik ook veel zoetigheid,...
bij mij thuis ligt er nog altijd veel van dit (broers)watch but don't touch!!
een truc bestaat niet echt om dit af te leren gewoon karakter tonen en stoppen het is voor het goede doel:p
en een enkele keer kan geen kwaad

Als slechte gewoontes erger worden en een verslaving blijken.

Wie kent het niet de roker die denkt levenslang te hebben, de eens altijd een alcoholist. Verslaafde mensen sluiten verandering uit, de sigaret is een deel van hen en zal dat blijven zo ook de steun en toeverlaat de borrel.....

Dit simpele stuk was voor mij ooit de eyeopener dat ik wel kon veranderen en breken met een vervelende gewoonte die bij mij tot een verslaving was uitgegroeid.
Verandering is natuurlijk, iedereen verandert voortdurend. Maar om de een of andere reden sluiten we verslaving uit van ons geloof in verandering. In zowel de volkse opvatting als het wetenschappelijke model wordt verslaving gezien als een gedragspatroon waaraan niet valt te ontsnappen, als een vrijwel permanente hersenziekte. Er zijn meer mensen die hun verslaving beëindigen, dan mensen die er mee doorgaan. Bovendien doen zij dat op eigen kracht. Dat wil niet zeggen dat dat van de ene op de andere dag gebeurt. Mensen slagen wanneer zij onderkennen dat hun verslaving andere belangrijke dingen verstoort en wanneer zij het zelfvertrouwen ontwikkelen dat zij kunnen veranderen. De verrassende waarheid over verslaving

Dan heb ik het dus niet over incidenteel genieten van wat slecht is, genieten van een grote shoarma met veel knoflooksaus is gezond, slaaf zijn van je blowtje/sigaret/alcohol niet.

ik neem het een stuk minder krijg er puisten van chocola
en chips ja denk 1 keer in de 2 weken een zak chips. En af en toe is een paar snoepjes.

ik neem het een stuk minder krijg er puisten van chocola
en chips ja denk 1 keer in de 2 weken een zak chips. En af en toe is een paar snoepjes.

Voor mij is dat ook een extra motivatie, als ik slecht eet (weinig eiwit veel suiker en vet) voel ik me ook slechter, droge huid en soort van allergie speelt dan op.
Sinds ik weer minimaal snoep ( 1 x pw) voelt het veel beter en de andere voedingsmiddelen smaken veel lekkerder.

Er zijn wel veel mensen die problemen hebben met het gezonde eten, wie maakt er even een "snoep en chips onthoudingstopic":rolleyes:

Dat heeft niet echt zin. Opname van voeding begint al in je mond (speeksel)

Vertering begint in de mond, de opname begint toch pas in de dunne darm. In ieder geval wordt het grootste gedeelte opgenomen in de dunne darm en niet via de mond, waarom zou je anders het eten doorslikken:p

Ik zit hier toch op een BB-forum en niet een pro-anna forum? Daar is kotsen een hot-topic maar hier zijn we toch gezonder bezig mag ik hopen. Kotsen went, lichamelijk gezien kunnen we er steeds beter in worden en geestelijk gezien raakt de natuurlijke remming tegen dit onnatuurlijke gedrag kwijt. Zie hier de discussie, doodleuk word er over dit absurde gedrag gesproken. Ooit een ander zoogdier gezien dat kostbaar eten er weer uitwerkt?

Gewoon gezond eten en matig zijn met zondigen maar bovenal genieten als je een keer iets slechts eet. Denk ook aan je slokdarm en je tanden, die sloop je met dit absurde gedrag. :eek:

lol naab :cool: ik doe gewoon goed door de weeks en ik weekend lekker blowen en 1 a 2 x slecht eten, maar over het algemeen doe ik wel normaal met eten in weekend, maar soms heb ik ook weleens mn vreetkickjes, maar dat heb ik nooit door de weeks dus dat compenseert het weer ;]

Ik zit hier toch op een BB-forum en niet een pro-anna forum? Daar is kotsen een hot-topic maar hier zijn we toch gezonder bezig mag ik hopen. Kotsen went, lichamelijk gezien kunnen we er steeds beter in worden en geestelijk gezien raakt de natuurlijke remming tegen dit onnatuurlijke gedrag kwijt. Zie hier de discussie, doodleuk word er over dit absurde gedrag gesproken. Ooit een ander zoogdier gezien dat kostbaar eten er weer uitwerkt?

Gewoon gezond eten en matig zijn met zondigen maar bovenal genieten als je een keer iets slechts eet. Denk ook aan je slokdarm en je tanden, die sloop je met dit absurde gedrag. :eek:
FF voor de duidelijkheid ik heb nog nooit met opzet gekotst, ik corrigeerde alleen Brolly. Anorexia is een kloteziekte en moet zeker niet worden aangemoedigd.

Om weer een beetje ontopic te gaan, wat voor mij erg goed werkt is met een lijstje boodschappen doen.

FF voor de duidelijkheid ik heb nog nooit met opzet gekotst, ik corrigeerde alleen Brolly. Anorexia is een kloteziekte en moet zeker niet worden aangemoedigd.

Om weer een beetje ontopic te gaan, wat voor mij erg goed werkt is met een lijstje boodschappen doen.

+1
Als ík een vreetkick aan voel komen, drink ik tegenwoordig zoethoutthee. Vaak is lekkere trek eigenlijk dorst (bij mij dan). Als ik dan nog steeds lekkere trek heb, eet ik een zoete appel (Kwanzi, Elstar, Pink Lady/Fuji). Als ik dan nog stééds trek heb, heb ik meestal geen zin meer om nog iets te pakken.
Ik ben altijd een enorme snoeperd geweest, maar sinds dit jaar (nieuwjaarsresolutie), heb ik nauwelijks nog gesnoept. Karakter tonen (al is het moeilijk op sommige momenten) en als je het écht niet trekt, tanden poetsen. Dan krijg je al snel de associatie: tandenpasta = geen trek meer hebben (niets smaakt lekker met tandenpasta vind ik zelf). En da's duidelijk beter voor je tanden dan kotsen. Moet je ook geen 10x per dag doen, maar you get the point, toch?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle tips, hier heeft iedereen wat aan.

De chips laat ik al liggen nu zijn t alleen nog wat dropjes:eek:
Ik val proberen wat (meer) fruit mee te nemen en dat eten!!

Goed topic!

Het beste is om het niet in huis te halen dan is de drempel om te junken ook veel hoger.

Ik ben wel geinteresseerd in de mensen die nog thuis wonen, hoe gaan jullie om met familie die de hele dag koek en chocola eet en het ook constant bij jouw onder de neus schuift?

ik heb vrouw en 2 kinderen men vrouw eet redelijk veel chocola en men kinderen af en toe wafel en chips maar ook veel fruit maar als ik men vrouw zie lekkerbeken moet ik toch op men tanden bijten gewoon niet toen of een lekker stuk fruit eten da wil ik men kinderen ook laten doen

gezondere alternatieven genoeg.

Terug
Naar boven