XXL Nutrition

Slechte gewoonten afleren

het is heel simpel, je moet gewoon je discipline trainen..

het is heel simpel, je moet gewoon je discipline trainen..

Ja het is heel simpel, gewoon laten staan, makkelijk is het daarentegen niet.
Zeker als andere mensen het raar vinden dat je geen ongezonde bende hoeft. Ik ben nu zover dat geaccepteerd wordt dat ik kwark eet en brinta ipv een plak cake of een bak chips.

Even mijn ervaringen delen:

Vanaf mijn twaalfde eet ik geen snoep,chips,frituur,witbrood,gebak etc.... Geen suiker in de thee, geen extra zout in mijn eten, geen kant-en-klare maaltijden.. Altijd zelf koken..

In het begin heeft het mij veel moeite gekost, voornamelijk dat vrienden en dergelijke het niet zo nauw namen met eten.. Nu, in de loop van zeven jaar is het mijn levensstijl geworden en heb ik zero moeite om iets te weerstaan. Vetpercentage is altijd heerlijk laag, moet belachelijk veel eten om te bulken (nu 5+ maanden in de bulk; vetpercentage 2% hoger)..

Mijn conclusie: Het komt allemaal neer op karakter! Discipline!!

Ik zit hier toch op een BB-forum en niet een pro-anna forum? Daar is kotsen een hot-topic maar hier zijn we toch gezonder bezig mag ik hopen. Kotsen went, lichamelijk gezien kunnen we er steeds beter in worden en geestelijk gezien raakt de natuurlijke remming tegen dit onnatuurlijke gedrag kwijt. Zie hier de discussie, doodleuk word er over dit absurde gedrag gesproken. Ooit een ander zoogdier gezien dat kostbaar eten er weer uitwerkt?

Gewoon gezond eten en matig zijn met zondigen maar bovenal genieten als je een keer iets slechts eet. Denk ook aan je slokdarm en je tanden, die sloop je met dit absurde gedrag. :eek:

Ik ben absoluut niet pro-anno ofzo maar eh kotsen om in bepaald opzicht ongewenste voedingsmiddelen te lozen ineens 'onnatuurlijk'? Het zijn mensen zelf die bepalen of iets 'natuurlijk' dan wel 'onnatuurlijk' is en zodoende kan alles wel als 'onnatuurlijk' bestempeld worden.

Om de 'natuur' eens dicht bij huis te zoeken: honden kotsen bewust ongewenste voeding (lees: bedorven (idd wel iets anders dan 'dikmakend')) ook uit, dit door gras te eten.

Als het uitbraken van ongewenste voeding zo onnatuurlijk is, dan is het eten van een grote hoeveelheid aan niet noodzakelijke suikers en vetten dat toch ook? Het menselijk lichaam is helemaal niet ontworpen om de godsganze dag te worden voorzien van chocola, chips, patat, etc.
Dus: zullen een hoop mensen om 'gezond' te blijven het (grote) overschot aan kcal ongedaan proberen te maken door middel van extra (in een hoop opzichten 'onnodige') beweging, dan wel vasten op andere momenten.

Of men het eten na het te hebben gekauwd nu uitspuugt dan wel op een later tijdstip als brandstof gebruikt bij een activiteit die verder weinig ander nut heeft verandert niets aan het feit dat in beide gevallen het eten geen andere functie heeft dan van een genotsmiddel. En dat is precies ook waar zaken als chocola en chips voor dienen. Met dat in het achterhoofd snap ik opmerkingen als: "wat zonde dan van al dat lekkers" ook niet zo.

Het "lekkers" heeft in de meeste gevallen geen verdere waarde van voeding dus who cares als hij het uitspuugt? Het simpelweg uitspuwen heeft voorzover ik weet niet de vrij grote nadelige gezondheids-effecten als braken en zolang hij het genot van het doorslikken van het 'lekkers' niet mist, waarom ook niet? Waarom moet hij het dan nog doorslikken? Omdat het lichaam die zooi ook maar enigszins nuttig zal gebruiken? Of is dit verre van het geval maar moet er voor het plezier van het eten van een bijvoorbeeld een stuk chocola ook iets nadeligs tegenover staan?

Ikzelf zou het niet snel doen gezien ik beduidend minder plezier van 'lekkers' beleef als ik het zo zou gebruiken. Dan maar liever af en toe ervan nemen maar dan wel op de 'normale' manier. Maar goed: heb misschien ook wel makkelijk praten met een stofwisseling die almaar sterker lijkt te worden indien ik meer eet/snack.

Slechte gewoonten leer je af door ze te vervangen door betere gewoonten:thumbs:

Mijn vriendin eet veel snoep, chips chocola (nouja in vergelijking met mij dan...) Dus het is soms wel moeilijk als zij chips eet en dan ik een blikje tonijn bij de film :). Maar wat mij motiveert om het 6 dagen van de 7 in een week te laten staan is de junkdag. Op zaterdagavond mag ik van mezelf alles eten wat ik wil. Dit is meestal geen suikerwaar maar meer kebab,mcdonalds, etc. Na die maaltijden kan ik gewoon weer makkelijk 6 dagen clean blijven. Maar het blijft lastig als je doordeweeks op een verjaardag bent:)

Gewoon discipline i guess

Btw het vervelende is ook dat ik een langzame stofwisseling heb, dus ik MOET er wel van afblijven en aangezien mijn vriendin nog steeds maatje 34-36 heeft en ALLES kan eten wat ze wil is dit best oneerlijk!! :D

Terug
Naar boven