Fitness Seller

Slikken van vitaminepillen kan leven verkorten

Wel grappig. Al die loosers die denken dat vitamine pillen nodig zijn omdat zij dat gelezen hebben in een advertentie.

HA HA HA!

Ik heb er even men Animalpak bij genomen en heb kunnen vast stellen dat de hoeveelheid Vit B6 wel redelijk overschreden wordt.
De dagelijkse hoeveelheid van Vit B6 is 25mg en dit is dan ook het maximum.
In Animalpak zit er maar liefst 72 mg per pakje.Neem je 2 pakjes wat ook aanbevolen wordt op intensieve trainingsdagen heb je maar liefst 144 mg.
144-25= 119 mg teveel.
En klein beetje overdone,vooral als je weet dat een teveel aan Vit B6 zeker niet goed is voor het lichaam met erg nadelige gevolgen.
Wie kan dit verklaren????

je gaat tegenwoordig van alles sneller dood, af en toe een vitaminetje xtra kan geen kwaad.

te veel te veel... je moet al héél wat over de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) zitten om neveneffecten te hebben hoor. Alle vitamines, behalve A D E K, zijn wateroplosbaar en het teveel wordt gewoon terug afgescheiden (lees: uitgescheten). Maw. met vitaminepilletjes ben je weinig tot niks. Inspuiten die handel!

Vitaminen B en C gaan weg met de urine , De andere vitamines gaan zich in je vet nestelen en zijn in te grote hoeveelheden giftig ...

Dat heb ik althans op school geleerd .. Maar de boodschap is gewoon doe alles met mate ...

Ben je gezond? dan heb je geen extra vitaminen nodig meestal (tenzij je echt tekort uit voeding haalt)

NOOOT!! Enkel A D E en K zijn vetoplosbaar!

Dan zit ik er nog niet keiver vanaf .. zoals ik al zei , een leerkracht zei me da op school ...

Die zelfde leerkracht vroeg ook zo eens , zitten hier ook van die jongens die proteine shakes nemen , nu in die klas zaten maar 2 jongens , en iedereen keek drekt naar mij omdat ik ook supps op school slik soms..

Die man begon me uit te leggen datik beter wat meer zou eten ... hij weet wss nog niet eens hoeveel ik weet :p

Mja dat heeft hier niets mee te maken ,,, :o

Er zijn meer artikelen en reden om het wel te slikken dan niet.
En om na 1 of een paar artikelen(ten opzichte van duizenden positieve artikelen) gelijk te geloven dat het slecht is vind ik een beetje erg kortzichtig.
En in mijn ogen onzin.

roken,drank,te weinig slaap , verkort ook je leven op den duur

met mate geldt ook voor de vitamines

Krachtsporters denken vaak dat als een beetje goed is, dan is nog meer nog beter! Echter is dit vaak niet het geval, zo ook met vitamine.

Het makkelijste voorbeeld is met de anti-oxidante werking van vitamines, bij hogere dosis worden het pro-oxidanten.

Het grootste probleem zit hem in het feit dat vitamine preparaten heel iets anders zijn dan natuurlijke vitamines. Kijk maar eens op je multi-vitamine, waarschijnlijk staat er:
Vitamine E (As D-Alpha Tocopherol)

Alpha tocopherolen verminderen echter de hoeveelheid gamma tocopherolen in je lichaam. Het is dus niet verwonderlijk dat (hoge) supplementatie met standaard vitamine E meer fouts dan goeds brengt. De vitamine E familie bestaat uit maarliefst 4 soorten Tocopherols en 4 soorten tocotrienols. Voeding is de beste bron, en supplementatie is meestal geen goed idee tenzij je echt weet wat je supplementeerd en waarom, anders zal het vaak enkel contraproductief zijn.

Terug
Naar boven