MuscleMeat

snap er de ballen van

Volbeat

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
zit volgens schema en calorieteller onder m'n verbruik ,maar ik wordt steeds zwaarder en ook nog steeds een buikje
http://www.calorieteller.nl/calorieteller.html

ik wil graag wat vet kwijt ,
mn schema :(ongeveer)
6:30 creatine + plak bruinbrood met meestal pindakaas
6:45 HMB 1st. + 40 gr why delicious
9:00 2 koffie + 2 plakken brood met kipfilet of 1 plak ontbijtkoek(happers?)
12:00 4 plakken brood + 1 gekookt ei of 1 rolmops + protain 80
15:00 fruit 1 stuks (meestal banaan)
17:00 warm eten <goed bord vol> meestal pasta of aardappels/vlees/groente (1x in de week friet)
18:00 2st HMB
19:00 trainen (fullbody)

gelijk na sporten Dextrojuiche pro + Why Protein Instant

* 22:30 kwark voor het slapen
overdag drink ik tussendoor veel water
s'avonds drink ik vaak groene thee van Lipton (gewoon omdat ik het lekker vindt )

heb eigenlijk nog nooit op m'n voeding gelet ,alleen gaat m'n training steds beter en wordt ik ook groter ,dus wil het nu ook wel wat beter doen qua voeding

ik ben 36 jaar , 1 meter 86 lang .zit overdag op kantoor , train 3x in de week , weeg nu 89 kg en vet perct. is als ik de weegschaal mag geloven * 20 %

die whey ,creatine en HMB gebruik ik nog niet .
maar denk dat ik die er bij wil doen zodat ik toch aan de basis behoeftes kom

Laatst bewerkt:
Een calorieformule is maar een benadering, activiteitniveau bijv. is een vaag begrip. Als je bijkomt eet je nog steeds boven onderhoud.

maak eens een deftig schema, lees de sticky's, als vet verliezen je doel is, opteer dan misschien voor een cut-schema... 20% is toch redelek wat!
compound oef + cardio doen het volgens mij super als 'fat loss' je doel is btw :-)

succes

als je op korte termijn minder zwaar wilt worden zou ik stoppen met de creatine. Het is een feit dat je er vocht van gaat vasthouden.

als je op korte termijn minder zwaar wilt worden zou ik stoppen met de creatine. Het is een feit dat je er vocht van gaat vasthouden.

Zou ik juist niet doen, ik neem aan dat hij minder zwaar wil worden in de zin van "minder vet". Als hij nu stopt met creatine is dat weer een nieuwe variabele waarmee je gaat spelen waardoor je nog niet weet of je voedingsschema/trainingsschema effect heeft.

• Topic Starter Topic Starter

gewicht maakt me niet eens zoveel uit ,wil nu eigenlijk m'n spieren wel een zien :rolleyes:

ik gebruik het ook nog niet zoals je ziet

---------- Toegevoegd om 16:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Een calorieformule is maar een benadering, activiteitniveau bijv. is een vaag begrip. Als je bijkomt eet je nog steeds boven onderhoud.

ik dacht toen ik het opschreef (deed altijd maar wat )dat ik te weinig zou eten

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

maak eens een deftig schema, lees de sticky's, als vet verliezen je doel is, opteer dan misschien voor een cut-schema... 20% is toch redelek wat!
compound oef + cardio doen het volgens mij super als 'fat loss' je doel is btw :-)

succes

ik doe nu fullbody + 26 minn cardio (fietsen / crosstr. )

volgens schema Energieverbruik in rust1971
maar ik weet niet wat ik hier in moet vullen :
Energieverbruik Cardio ??? Energieverbruik Krachttraining ???

Zou ik juist niet doen, ik neem aan dat hij minder zwaar wil worden in de zin van "minder vet". Als hij nu stopt met creatine is dat weer een nieuwe variabele waarmee je gaat spelen waardoor je nog niet weet of je voedingsschema/trainingsschema effect heeft.

Inderdaad! Eén ding tegelijk aanpakken. Op die manier kun je zien wat er gebeurt.

Uit je eetschema is niet direct te halen wat de voedingswaarden zijn van de voedingstoffen en wat jouw voedingsbehoeften zijn.

Dus bepaal eerst je voedingsbehoeften, maak in excel een schema en post die dan. Dan is er meer over te zeggen.

Maar, dextrojuice? Is dat niet wat tegenstrijdig wanneer je vet wilt verliezen? En lipt thee (ijsthee o.i.d.?), wat zit daarin?

Laatst bewerkt:
ik zou caffeine en creatine niet combineren als ik jou was, er zijn zat wetenschappelijke studies die aantonen dat je dit niet moet doen, er zijn er ook die het tegendeel bewijzen, ikzelf neem liever het zekere voor het onzekere.

Je energieverbruik in absolute rust is dus net geen 2000 kcal? Die kcal wat je erbij moet tellen (cardio + krachttraining) zou ik je ook niet kunnen zeggen, hangt van zoveel factoren af. Maar ga er van uit als je 3x per week flink sport dat je boven de 2500 uitkomt.

Je moet voor jezelf een schema maken waardoor je elke dag ongeveer op dezelfde hoeveelheid uitkomt, bijv. 2500 kcal. Verder proberen geen factoren te veranderen, zoals je trainingsintensiteit, creatine wel/niet, enz. Weeg jezelf dan na 2 weken, ben je bijgekomen moet je ergens in je voeding minderen. Liefst in koolhydraten, bijv minder rijst of boterhammen. Na 2 weken opnieuw wegen enz.

Edit:
Ook een veel gebruikte methode is je voeding constant houden maar je verbruik te verhogen door bijv. meer cardio.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven