XXL Nutrition

Van cut naar bulk

Bezoekers in dit topic

Slooven

Novice
Lid geworden
10 okt 2013
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Hey mede dbb'ers

Ik heb de laatste tijd gecut en ben op een punt aangekomen waarop ik weer wil gaan ( clean) bulken.
Graag wat tips,advies over hoe ik mijn huidige schema kan aanpassen.

P.s carbcyling hoog/laag/hoog enz enz

Mijn huidige (cut) schema is als volgt:

Lage dag:

7:00
1x multi vitamine
2x omega 3 capsule
30gr Brinta
Whey
1,5 eetlepel olijfolie
Creatine

9:30

4 eieren zonder eigeel
2 rijstwafels
2 hele eieren

12:30

1 snee brood
Pakje kipfile 100gr
30 Gr walnoten

15:00

2 rijstwafels
75 Gr runderrookvlees
2 hele eieren

17:00/18:00

Avond eten: meestal aardappels/rijst/pasta biefstuk/kipfile + groente

Pre workout shake:
Whey
10ml olijfolie
Creatine

Post workout shake:
Whey
Creatine


Voor het slapen:
500gr magere kwark
30gr walnoten

Hoge dag:
7:00
Brinta 80gr
Whey
Appel
Creatine
1x multivitamine
2x omega 3 tabs

9:30

6 rijstewafels
6 eieren zonder geel

12:30
3 snee brood
Pakje kipfile 100 Gr

15:00
6 rijstewafels
100 Gr runderrookvlees

Pre workout shake:
Whey
Creatine

Post workout shake:
Whey
Creatine
20 Gr dextrose

17:00/18:00
Avond eten

Voor slapen:
500 Gr magere kwark

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud? Kcal en macros van hoog en laag dagen? Zet het in een Excel bestand die hier ergens op het forum staat. Dan is het wat duidelijker en makkelijker om je te helpen.
 
tbh is het allemaal niet zo moeilijk, als je weet waarop je effectief gecut hebt schroef je gewoon in dezelfde ratio's je schema met zo'n 30-40% geleidelijkomhoog en je zult vanzelf merken of je aan gaat komen of dat je hem nog meer moet ophogen. (als je voorkeur daar ligt kun je wat KH wat meer ophogen dan je eiwitten en je vet verder op 1 gram per kilo lichaamsgewicht houden, maar dat is persoonsgebonden.)


Daarnaast heb ik nooit mensen begrepen die in hetzelfde schema "eieren zonder eigeel" hanteren en vervolgens wel als aparte maaltijd "30 gram noten" zetten.. (Ja ik weet dat er verschil zit in de exacte samenstelling van de vetten, maar toch)
 
Bedankt voor jullie reacties zal het vanavond even allemaal in exel zetten, wat betreft eigeel vs walnoten. Vind walnoten een fijne toevoeging/ snack. grote hoeveelheid eigeel is naar mijn geringe kennis, slecht voor je cholesterol.
 
Er is niets mis met noten als je dat lekker vindt om toe te voegen als snack en het zijn inderdaad goede vetten, maar eigeel weggooien omdat je bang bent dat het slecht is voor je cholesterol is een fabeltje. Het gaat er gewoon om dat je gehele schema in verhouding is en je niet veel te veel vet binnen krijgt, dus als het in je schema past kun je makkelijk 5 eieren op een dag eten zonder je druk te maken over je cholesterol. Het is je algehele schema die voor dat effect zorgt, niet aparte producten.

Dus tenzij je noten en eieren zonder eigeel daadwerkelijk lekker vindt, raad ik je aan een van de twee te vervangen (dus bijvoorbeeld of gewoon ei met eigeel te eten en wat minder noten, of je houdt de noten en gaat in plaats van eieren eten waarvan je de helft weggooit kipfilet of tonijn op je brood doen o.i.d. wat gewoon lean eiwitten zijn)

Voor de rest zoals ik al zei, gewoon je huidige schema (als dat effectief is geweest voor je cut) in dezelfde ratio's geleidelijk tot 30-40% gaan ophogen totdat je ziet dat je aan begint te komen, zo moeilijk is het niet.
 
Back
Naar boven