MuscleMeat

sommige nemen dextose na training

Snelle KH ter aanvulling van je glycogeen-depots zodat de amino's niet gebruikt worden voor energie maar voor spierherstel/opbouw.

• Topic Starter Topic Starter
Snelle KH ter aanvulling van je glycogeen-depots zodat de amino's niet gebruikt worden voor energie maar voor spierherstel/opbouw.

ben ik ook weer even slimmer geworden bedankt,
ik ga denk even wat dextrose poeder danmaar halen:p

Dextro verhoogt insuline en zorgt voor snelle opname van stoffen in de cellen zodat catabolische processen veroorzaakt door de training gestopt worden.

glycogeenrepletie is secundair en veel minder belangrijk.

maar als je zoals ik snel vet aankomt is dit dan wel juist??

nee hoor, in de cut kan het prima tijdens en meteen na de workout.

Goede uitleg. Ik neem tijdens het benen trainen altijd wat dextro, want ik had daarvoor regelmatig het gevoel dat ik wat trillerig werd (lage suikerspiegel). Nu train ik lekkerder en na de hand heb ik niet zo'n slap gevoel.

dat slappe gevoel heb ik ook well is last van na trainen,
heeft dat soms ook te maken met je insuline?

waar is dat precies goed voor??

2-zijdige werking:
- Snelle aanvulling van je glycogeen waardoor je herstel sneller zal verlopen.
- Snelle suikers zorgen voor een stijging van de bloedsuikerspiegel, hierdoor gaat je lichaam insuline "soldaatjes" inzetten om het suiker uit je bloed te halen en in je cellen te pompen, niet alleen suikers zullen in je cellen gepompt worden maar ook eventueel eiwiten als je een combinatie van snelle eiwitten (whey) en snelle suikers tot je neemt na de training. Daarinboven is insuline ook nog eens zo anabool als de pest dus dat zijn 2 vliegen in één klap. :D

2-zijdige werking:
- Snelle aanvulling van je glycogeen waardoor je herstel sneller zal verlopen.
- Snelle suikers zorgen voor een stijging van de bloedsuikerspiegel, hierdoor gaat je lichaam insuline "soldaatjes" inzetten om het suiker uit je bloed te halen en in je cellen te pompen, niet alleen suikers zullen in je cellen gepompt worden maar ook eventueel eiwiten als je een combinatie van snelle eiwitten (whey) en snelle suikers tot je neemt na de training. Daarinboven is insuline ook nog eens zo anabool als de pest dus dat zijn 2 vliegen in één klap. :D

goed uitgelegd dankje

Als je besluit dextrose oid te gebruiken hou er dan wel rekening mee dat na KT de spieren vaak te "beschadigd" (zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/high-carbs-for-everyone-carb-nightmare-i-ii-iii-23300/) zijn om grote hoeveelheden glucose/insuline te verwerken. Ik zou wat dat aangaat zeker niet meer dan 20-25gr aan raden aan de gemiddelde trainee. Voor HITters zelf nog minder.

Als rondom je training eiwit gebruik zou ik het ook eerder aan de lage- dan aan de hoge kant houden omdat eiwt op zich ook een insuline response geeft.

Als je besluit dextrose oid te gebruiken hou er dan wel rekening mee dat na KT de spieren vaak te "beschadigd" (zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/high-carbs-for-everyone-carb-nightmare-i-ii-iii-23300/) zijn om grote hoeveelheden glucose/insuline te verwerken. Ik zou wat dat aangaat zeker niet meer dan 20-25gr aan raden aan de gemiddelde trainee. Voor HITters zelf nog minder.

Als rondom je training eiwit gebruik zou ik het ook eerder aan de lage- dan aan de hoge kant houden omdat eiwt op zich ook een insuline response geeft.

Dus eerder kleine maaltijden rond het het trainen dan grote? Na het trainen eet ik juist altijd erg veel, dat is dus niet zon goed idee?

okee het is dus geen vetmake:) maar dan zie ikhet probleem niet waarom je het niet in de cut ken nemen.. mja is dus eens het uitproberen waard.. tnq!

dus dextrojuice direct na het trainen, en je whey shake iets later

maar als je nou weightgainer pakt, zitten ook snelle koolhydraten in en eiwitten, is dan in principe toch ook goed

dus dextrojuice direct na het trainen, en je whey shake iets later

Nee, direct na je trainen altijd eiwit eventueel met dextrose oid.

maar als je nou weightgainer pakt, zitten ook snelle koolhydraten in en eiwitten, is dan in principe toch ook goed

Goedkopere WG bestaan meestal uit en mix met dextrose. Het zal er dan aan liggen wat de hoeveelheid en verhouding is maar bij dit soort WG krijg je snel teveel kh binnen (meer dan 25gr).

Wat wel kan is een WG die hoofdzakeleijk maltodextrose als KH bron heeft.

Terug
Naar boven