Fitness Seller

SPADE VI's game reviews

SPADE VI

aka Kris
Elite Member
R.I.P.
Waardering
394
Lengte
1m71
Massa
83kg
Aangezien ik nu wegens omstandigheden heel veel tijd heb voor gamen open ik maar dit topic. De bedoeling is dat ik hier dus my toughts over een game neerpost. Ik zal ook een gedetailleerde lijst bijhouden op welke pagina welke game review staat. Dus als je aan een game denkt, kijk hier dan eens, misschien staat ie ertussen.

SUGGESTIES ZIJN NATUURLIJK ALTIJD WELKOM. per maand houd ik een bepaald budget vrij voor ofwel twee nieuwe games of een hoop occasies. Als je een voorstel hebt of niet zeker bent van een game, noem deze dan maar gerust en dan zal ik kijken of ik de game kan vinden en zelf eerst eens aan een grondige testbeurt kan onderwerpen :) reviews kunnen voor volgende platforms: ps2, ps3 en in de toekomst xbox360 of Wii, ik ben er nog niet echt uit welke ik nou het beste kan nemen

Games

pagina 1:
Batman arkham asylum (ps3) P&O'd
The simpsons game (ps3) P&O'd
Time Crisis 4 (ps3) P&O'd

P&O'd = gespeeld maar ook uitgespeeld
P'd= enkel gespeeld voor een bepaalde tijd

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Batman: Arkham Asylum

Ik heb al veel batman games in de handen gehad en ik moet zeggen…dit is de eerste die me een lange tijd als niet heel m’n leven zal bijblijven. Het spel opent meteen met een knaller van een inleiding. Batman rijd arkham binnen en brengt Joker om hem vervolgens zwaar geboeid te laten opsluiten in het gesticht. Echter op weg naar de cellen begint Batman z’n bedenkingen te krijgen en gelijk heeft hij, want niet veel later krijgt joker de boeien los en begint de miserie. Hij laat alle criminelen vrij en zo begint de klopjacht in arkham voor onze dark knight.

De sfeer in het spel zit meteen goed en blijft ook het hele spel door lekker duister, grimmig en soms luguber. Tijdens je jacht op joker krijg je niet alleen te maken met z’n trawanten maar duiken er ook ouwe bekenden op die “toevallig” ook net hun tijd uitzitten in arkham en natuurlijk zoals iedereen in de crazy house je bloed lusten. De gevechten zijn straight in your face en zullen in geval van overmacht ook wel denkwerk kunnen gebruiken. Ook word er hier kenbaar gemaakt dat batman echt geen superman is en als er gebruik word gemaakt van een geweer…nouja wees dan maar zeker dat snel de kaarsjes zullen uitzijn. Ook een goeie toevoeging vind ik de predator mode. In sommige confrontaties is het maar beter dat Batman zich niet laat opmerken en de thugs beter één voor één uitschakelt. Zo kan je dan van op een waterspuwer of platform op je speelveld kijken en rustig je aanval of traps plannen. Daarbij kan je gerust gebruik maken van de gadgets die batman heeft zoals de exploding gel gun, de power claw, de batarang en dergelijke die je vrijspeelt.

Ik zou zeggen dat het spel veelal een mengeling is van Resident evil 4 en metal gear solid/splinter cell. Want het draait voornamelijk rond sluipen en vechten. Ook moet je soms wel eens je koppie gebruiken om verder te gaan maar alles blijft goed volgbaar. Het verhaal boeit enorm en verveelt praktisch nooit. In het spel kan je ook naast het verhaal de secrets en bv Interviewtapes opsporen die je dan een beter beeld weergeven van wat er zich allemaal afspeelt in het hoofd van de crazy eikels.
Naast het hoofdspel heb je dan ook nog de challenge modes. In deze ongeveer acht maps is het de bedoeling dat je je predator kunsten nog eens bovenhaalt om zo een high score te behalen. Ook kan je kiezen om in steeds slechter wordende omstandigheden een hoop thugs neer te meppen. In alle geval, i had fun met deze enorm leuke en trouw aan de comics PS3 versie van Batman: arkham asylum. 85/100

boxshot_uk_large.jpg

yeahhh wohooo!!

The simpsons game

ah, veel maar vooral leuke memories komen er terug als ik aan the simpsons denk. Ook van het fantastische ps2 the simpsons hit and run. Aan de hand van een fantastische episode lijst speciaal gemaakt voor de game mochten we destijds Grand theft auto sT springfield verkennen en uiteraard ook redden. Alles kwam aan bod, zelfs het befaamde halloween thema...Nu jaren later zijn ze terug. Heb deze afgelopen week dan ook een uitgebreide speelbeurt gegeven en ja ook uitgespeeld. Wist deze game me hetzelfde gevoel te geven als Hit and run ?

Meteen gaat het spel van start door je mee te zuigen in alweer een out of the blue en erg grappig verhaal. Ditmaal ontdekken de simpsons dat ze eigenlijk allen karakters zijn in een videospel en ieder dus z'n eigen speciale krachten heeft. Bart heeft z'n slingshot en natuurlijk z'n gave om BARTMAN te worden, Homer word dan weer een huge human wrecking ball en kan ook erg smelly boeren loslaten waar de tegenstander meteen van bezwijkt en ook de rest van de familie heeft zo hun eigen krachten.

Qua leveldesign vond ik het spel goed in elkaar zitten. Er is veel afwisseling en eigenlijk is dit spel gewoon een hele kraal van parodieën op bestaande videogames:D zo worden GTA, everquest, medal of honor, pokémon, enz... op de hak genomen. Ook de snedige humor komt veel aan bod en ergens moet je toch wel altijd lachen om the simpsons eh.

Qua speelbaarheid vond ik het net dat beetje minder. Springfield is erg leuk om te doen, maar ik mis de snelheid om je te verplaatsen in springfield want als je iemand anders speelt buiten homer kom je dus ballentraag vooruit. De interactie met objecten is wel goed uitgewerkt en ik had wel momenten van huh ?!? wtf moet ik nou doen ??? Maar stick to it of raadpleeg internet ( ik weet het, shame on me) en je raakt er wel door. Ook is het mogelijk om dit avontuur co-op te spelen omdat je in bijna alle levels word bijgestaan door een metgezel, hetzij de computer hetzij een vriend of je liefje :)

Onthoud wel dat dit echter enkel een game is voor simpson of platform liefhebbers. Gamers van een ander kaliber zullen deze waarschijnlijk links laten liggen. Maar hoor je dus bij de eerste twee, probeer hem dan toch even...want als zelfs GOD een fan is ;)

73/100

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Time Crisis 4

Het is een tijdje geleden dat ik hier een review poste, maar dat kwam omdat ik in het persoonlijke leven hoe dan ook m'n klauwen moest zetten op het behalen van een autorijbewijs. Dat bij deze dus ook behaald is en ik dus weer lekker tijd kan vrijmaken om ouwe en nieuwe games te spelen en reviewen. Vandaag heb ik het dan ook over een gamereeks die vooral arcadehal-bezoekers en playstation owners zal aanspraken.

aah time crisis. Doet me terug denken aan de goei ouwe tijd als ik als kleine ukkepuk met petje en wienershortje de dijk afging in m'n gokart. Op het einde van de dijk was natuurlijk twenty-one...de place to be want ja, arcadekasten de hele vloer vol. Meteen sjeesde ik terug naar mams voor alle twintig frank stukken af te troggelen en me klaar te maken om weer flink wat neer te knallen. Nostalgie ten top. Na de vakanties verloor ik de touch met time crisis omwille van andere wegen (N64) maar tot twee maand geleden, waar ik toevallig in game mania time crisis II oppikte...Ik sloot hem aan en meteen werd ik teruggebracht naar de prachttijd van vroeger. Ik voelde me weer tien :)

Een paar weken later vond ik dan ook het time crisis 4 pakket voor ps3. Wat een vette gun dat ik erbij kreeg. Het is feitelijk nog steeds hetzelfde begrip gebleven. Bad guy's komen van overal en jij moet de wereld redden en iedereen dus voor z'n bek knallen...en daar zijn we natuurlijk niet rouwig om !!!
Je kan ditmaal kiezen uit echter twee aanpakken. Ofwel begeef je je zoals de klassieke spellen automatisch vooruit en kan je enkel bukken en reloaden (just the way we like it) ofwel kies je voor de first person aanpak en speel je zoals andere schooters waarin je dus vrij rondbeweegt. If ya want my advice, take auto :)

Ook kan je in het spel kiezen tussen drie modes: story, complete mission mode.
In de story mode (die ik eigenlijk een beetje vergezocht begin te vinden) moet je eigenlijk dus een terroristische organisatie stoppen die het wapen "terror bites" in bezit heeft en dus wil unleashen. Terror bites zijn eigenlijk gewoon een zwerm van aggressieve kleine scarabeeën precies en .....nouja wtf.

In de complete mission mode is het eigenlijk niet veel soeps. Met de First Person Shooter controls word het hele gedoe echt niet leuker en de levels zijn lang en saai. Ze proberen het wel wat op te krikken door ineens plots vijanden tevoorschijn te laten komen maar echt veel zin krijg je niet. De controls zijn in dit geval gewoon fail. De lightgun set up stelt ditmaal toch wel wat teleur.

Ook ben je zoals jammer genoeg iedere time crisis titel er in een mum van tijd weer helemaal doorheen en voor je het weet heb je dus tachtig euro down the drain gesmeten.

In conclusie heb ik me wel wat vermaakt met deze time crisis maar je word het erg snel beu. Eenmaal de story mode door (en dat gebeurt erg snel) is de lol er al ver af. Haal dus deze titel enkel als je fan was van de vorige delen, of als je deze in lage prijs ziet liggen...Als je deze serie niet hebt gespeeld of je kent het niet..laat hem dan ook gewoon maar liggen. Zijn veel beter spellen waar je je poen aan kan spenderen.
Score: 61/100

time crisis 4.jpg

Laatst bewerkt:
ja, en nu?

You love it, or you hate it. / care

OT: ik ben met een hele reeks bezig waar nogal een shitload van tijd in kruipt en ik ben verassend sociaal bezig geweest dus echt veel tijd had ik niet,,,maar ik maak er werk van

Je bent hier niet zo goed in, ik zou een andere hobby gaan zoeken.

Je bent hier niet zo goed in, ik zou een andere hobby gaan zoeken.

Idd niet echt zo eh:(. Maar toch kan het me geen fl**ker schelen. Als het je niet bevalt kan je me gerust vertellen wat er aan schort en of ik het kan verbeteren. En als je dat niet wil, blijf je hier dan gewoon weg :)?

even wat vergeten: ik verwijs je hierbij naar de beginpost van me waarin ik duidelijk zeg dit ik m'n THOUGHTS (G-E-D-A-C-H-T-E-N) neerpen,,,geen officiële opm, gunk of power unlimited waardige review. Keep in mind dat het hier enkel over mijn indruk gaat.

+ het feit dat ik echt geen andere hobby ga zoeken. I love gaming en doe het al sinds m'n achtste levensjaar. Tuurlijk zuigt de lay out en behandeling wel van m'n schrijfsels maar so what, ik ga echt niets anders zoeken, you can shove that right back up your ass ;)

Laatst bewerkt:
Hoeveel mensen denk je hiermee te bereiken? Je schrijft een heel tekstje op een bodybuildingforum? Zolang je het zelf leuk vindt zeker.. Ik zou een gamesgerelateerd forum zoeken.

Sommige mensen hier spelen games. Ok voor hetzelfde geld leest niemand ze en dat is waarschijnlijk ook het geval. Ma so ****ing what. Als het je niet bevalt rot dan gewoon op uit m'n topic. Er zijn genoeg topics waar je kan zeiken. Gelieve dit niet in het mijne te doen. PM me dan maar zoveel mogelijk hatemail of complaints zoveel je wel, maar blijf dan verdomme weg uit mijn topic. Een mens heeft al genoeg zorgen, maak een ander z'n dag irri and leave me the **** alone....bedankt :)

ps: trouwens staat dit in de allerlei sectie, Er word vanalles gepost over computers, films, games en geheel dat gezeik. Dit is gewoon common intrest gedoe. Nogmaals don't like it, then GTFO

Laatst bewerkt:
keep it up man, toffe reviews. schijnt binnekort ook een metal gear solid 5 uit te komen op de ps3 weet jij daar al wat meer over toevallig ?

keep it up man, toffe reviews. schijnt binnekort ook een metal gear solid 5 uit te komen op de ps3 weet jij daar al wat meer over toevallig ?

Oh thank god, ik dacht dat ik alweer een complaint naar m'n kop ging krijgen. Metal gear solid: peace walker ?? die verschijnt 28 mei normaal gezien enkel voor PSP. Het schijnt tussen deel drie en vier plaats te vinden (had ik gehoord).

Als je het echter over de opvolger van Guns of the patriot hebt waarin raiden dacht ik een centrale rol in ging spelen, kan ik je nog niet verder helpen.

ps: als dit een mercy comment was, bedankt voor het vriendelijke gebaar :)

Dit word een topic hijack hiero, bespreek deze zaken in de desbetreffende topics, dank

Terug
Naar boven