MuscleMeat

Spieren kweken voor voetbal

SergioAguero

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Hoi allen,

zoals jullie misschien wisten door mijn gebruikersnaam, ben ik een grote fan van het voetbalspelletje. Uiteraard speel ik het zelf ook.
Normaal stond ik altijd vooraan, maar tegenwoordig word ik meer op het middenveld uitgespeeld. Daar heb ik al snel ondervonden dat mijn duelkracht veel te laag is, waardoor mijn prestaties sterk achteruitgaan.
Mijn probleem is dat ik eigenlijk zogoed als geen spieren heb, ik heb nooit getraind o.i.d.
Daar wil ik nu iets aan veranderen dus vraag ik me ook af wat ik het best doe om wat meer body te kweken om sterker op men benen te staan. Ik ben niet bang voor wat moeite ervoor te doen, ik weet van mijzelf dat ik een groot doorzettingsvermogen heb.
Gegevens:
Grootte: 1m75
Gewicht: 60kg

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Ehh ja. Ga naar een gym, neem een beginnersschema en ga meer eten. Je zal toch even zelf wat moeten rondlezen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties beiden!
Ik ben iets heel belangrijk vergeten erbij te vertellen: is het mogelijk om dit thuis te doen ipv in een gym, aangezien ik al 3 trainingen in een week heb en dit dus moeilijk te combineren valt met gym?
Zo ja, wat heb ik allemaal nodig behalve halters? En welke gewichten?
Het spijt me als dit belachelijke vragen zijn, maar in real life durf ik niet echt mensen over aanspreken

Tja in de gym is wel beter maar met een goeie dumbbell set met variabel gewicht en iets dat bruikbaar is als bankje kan je al aardig wat doen. Dan moet je bijv. wel een dumbbell squat gaan doen en sommige andere dingen kunnen ook niet makkelijk. Maar je kan in ieder geval kijken of je het volhoudt.

Vooral de uitvoering wordt moeilijk beoordelen als niemand het ooit kan zien. That said, in de meeste gyms zuigen de instructeurs en 'fitnessers' ook.

Ik zou je hele lichaam trainen en niet teveel focussen op alleen je benen. Bijv. een sterke core is minstens net zo belangrijk om te kunnen draaien enz. Kijk eens naar sprinters, die trainen ook hun armen en rug omdat die ook meehelpen sneller te gaan.

En zie het ook eens zo, als jij nou wat goede massa op je lichaam kweekt (ook je bovenlichaam dus! brede schouders, goede partij borstspieren) dan kom je misschien zelfs een beetje "intimiderend" over op je tegenstander. Als je tegenstander jou op zich af ziet komen en hij maar een halve seconde denkt "ho shit die gast is best groot" dan ben je al halverwege het winnen.

Dus gewoon dumbbell en goed eten zullen al wat helpen? En schemas etc vind ik online?

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Ik zou je hele lichaam trainen en niet teveel focussen op alleen je benen. Bijv. een sterke core is minstens net zo belangrijk om te kunnen draaien enz. Kijk eens naar sprinters, die trainen ook hun armen en rug omdat die ook meehelpen sneller te gaan.

En zie het ook eens zo, als jij nou wat goede massa op je lichaam kweekt (ook je bovenlichaam dus! brede schouders, goede partij borstspieren) dan kom je misschien zelfs een beetje "intimiderend" over op je tegenstander. Als je tegenstander jou op zich af ziet komen en hij maar een halve seconde denkt "ho shit die gast is best groot" dan ben je al halverwege het winnen.

Dat wil ik inderdaad doen. Wat heb je dan zoal in gedachten?

Veel en het goede eten is erg belangrijk, lees vooral dit forum goed door. De sticky's (topics boven aan de forums) staan vol met nuttige informatie over voeding etc.

Maakt het echt uit wat je eet, of is dagelijks bv. 3000 kcal voldoende? Wat moet en wat mag zeker niet? Want wil natuurlijk niet dik ipv gespierd worden.
Ik heb schema gekregen van vriend trouwens ;)

Maakt het echt uit wat je eet, of is dagelijks bv. 3000 kcal voldoende? Wat moet en wat mag zeker niet? Want wil natuurlijk niet dik ipv gespierd worden.
Ik heb schema gekregen van vriend trouwens ;)

Of 3000 kcals per dag voldoende is, zul je zelf moeten uitproberen. Kom je aan op 3000 kcals, zit je prima. Kom je niet aan, verhoog je de kcals. Maar teveel aankomen is ook niet slim natuurlijk, richt op 0,2-0,5 kg per week.

Oke bedankt! Ik zal eraan beginnen ;)

wtf hahaha, wil je iemand aan de kant benchpressen :p
Beter train je gewoon alles. functionele kracht + sterke core.

ik neem even als voorbeeld pellé, ibrahimovic of drogba. geen chest, geen bizarre biceps etc. een beetje voetballer knalt sowieso elk duel vol in, dus je kan beter sterk zijn dan intimiderend.

Voor veel functionele kracht -> stronglifts5x5
de 5 grote lifts waar veel aansprak gemaakt wordt op je core.

hiervoor heb je nodig: barbell met schijven, bankje, en iets om die barbell op te leggen rond je bovenrug en boven je chest.

Of lees je eens in over 'gewichtheffen' ala olympische spelen. Hiervoor heb je alleen een barbell nodig en schijven.

Dagen: CxAXBXX
Steeds 3 sets
A: biceps: -Bicep curls(12)
-Hammer curls(12)
- concentration curls(12)

B:Schouders: - Overhead press(12)
- Front raises(15)
- Side raises(15)
Laatste 2 minder gewicht!

C:Triceps: - Pushups
- Bench press met dumbbells(12)
-Bent over row(12)

Is dit een goed schema?

loooool, hij zegt net: de 5 grote lifts.
Pak gewoon het stronglifts 5x5 of het starting strength 3 x 5 schema.
En dus de oefeningen:
- Squat
- Deadlift
- Bench Press
- Bent over Row
- Shoulder Press

Geen verdere bicep curl onzin en kleine oefeningetjes voor je schouders. Gewoon die 5 oefeningen beginnnen en dan zien waar je komt.

En dat 3x per week dan? Of hoeveel keer?

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Ik heb trouwens enkel dumbells dus die oefeningen doen wordt moeilijk :s

Tip: ga gewoon naar een gym. Of schaf degelijke fitnesspullen aan.

Terug
Naar boven